Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 00:13:04
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
04 december 2020, 23:36:38
Peco wisselmotor PL 10, hoe te temperen. door Klaas Zondervan
04 december 2020, 23:32:18
Brawa 8812 Wartesignale, info over verlichting gevraagd door Bert van Gelder
04 december 2020, 23:24:45
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
04 december 2020, 23:23:36
Wachtsein (duits bedrijf), waar te plaatsen op de baan? door Glimworm
04 december 2020, 23:09:45
Sluiting of stilstand, multimaus, tweetje en een beginner...... door WimVman
04 december 2020, 23:07:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
04 december 2020, 22:46:03
NS vervangt uit voorzorg voorlopig DDZ treinen door Dave.......
04 december 2020, 22:33:52
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
04 december 2020, 22:05:05
Frans diorama (Spoor 0e) door Wim Corduwener
04 december 2020, 21:52:09
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door EricZmS
04 december 2020, 21:37:18
Artitec CSA-1, stadsbus door NS264
04 december 2020, 21:28:33
Laag-Baarlo door Mark Lin
04 december 2020, 21:28:29
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door VvKan
04 december 2020, 21:24:22
Digikeijs DR80015 Functiemappen door René 4312
04 december 2020, 21:14:13
Fleischmann 1306 probeersels door HuubvG
04 december 2020, 21:11:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
04 december 2020, 20:54:59
Westlandbaan door Tulpendaal
04 december 2020, 20:47:59
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
04 december 2020, 20:32:32
3D/RM IG: Anycubic photon voor modelbouw gebruiker ervaringen door Tulpendaal
04 december 2020, 20:17:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ron.kraaijkamp
04 december 2020, 20:15:00
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
04 december 2020, 19:58:48
Vagonweb website veranderd? door Falcon10
04 december 2020, 18:49:25
Frans loodsje et cetera door Ric
04 december 2020, 18:21:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door daempfer
04 december 2020, 18:15:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
04 december 2020, 18:10:52
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door tijgernootje
04 december 2020, 18:01:44
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door tijgernootje
04 december 2020, 17:43:37
Update: baan in de tropen door phdirk
04 december 2020, 17:41:45
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 303866 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Scanstraat op komst voor spoorcontain
« Reactie #630 Gepost op: 14 december 2008, 18:45:44 »
Er komt volgend jaar een scanstraat voor containers die over het spoor vervoerd worden. De douane is hierover in gesprek met
betuwerouteexploitant Keyrail, zo maakte douanemanager Bert Wiersema in een interview met Nieuwsblad Transport bekend.
Het gaat om containers die over de Betuweroute vervoerd worden en vanuit Duitsland naar de Eerste en Tweede Maasvlakte gaan. De scansstraat wordt vermoedelijk gebouwd in de buurt van het brandweertrainingscentrum Risc, op de Maasvlakte.
Volgens Wiersema kunnen de hoogspanningskabels van het spoor wel een technisch probleem opleveren, aangezien die storing op het scansysteem kunnen geven.
De containers kunnen gewoon op de goederentrein blijven staan. De scanstraat wordt over het spoor heengebouwd. De machinist van de trein loopt geen gevaar, omdat de stralingsintensiteit door moderne technologie laag is.
Het gaat om containers die het land verlaten. Volgens de douaneman heeft de bouw van de scanstraat echter niets te maken met de 100 procent scanningregel die de Amerikanen in willen voeren. 'Er zijn meerdere landen die graag willen weten wat ze binnenkrijgen. Het is voor de vervoerders en verladers ook fijn. Wij werken relatief snel, de containers worden na een paar dagen weer vrijgegeven. In China kunnen ze dan bijvoorbeeld direct door, het kost minder tijd dan wanneer ze daar nog intensief gecontroleerd worden.'

 
Dit zal dan de bedoelde lokatie worden! Rechts zijn de gebouwen en schepen van RISC te zien.

« Laatst bewerkt op: 14 december 2008, 18:55:38 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #631 Gepost op: 14 december 2008, 19:35:10 »
Citaat
De machinist van de trein loopt geen gevaar, omdat de stralingsintensiteit door moderne technologie laag is.

Alleen die machinist rijd er meer als 1x door heen :-|

janspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #632 Gepost op: 14 december 2008, 19:55:18 »
hier wat foto's zoals ik de betuwe route elke dag zie op de maasvlakte






groetjes jan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #633 Gepost op: 08 januari 2009, 15:59:01 »
Eidelijk weer eens met daglicht op de Waalhaven en dan zie je dit;
Ze staan onder stroom ???
Nog niet eerder gezien






SK
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2009, 17:33:35 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #634 Gepost op: 08 januari 2009, 17:09:47 »
Volgens Rolandrail kan de Waalhaven sinds 14 december elektrisch worden bereikt. Geen idee of ATB het ook doet. Zo niet dan zal de snlehid niet boven de 40 km/h komen.
Ik vind het nog steeds een raar idee om de Havenspoorlijn van 25kV te voorzien in plaats van de normale 1500V. Dat was geloof ik veel beter geweest, 25kV is nu nog nauwelijks winstgevend :-|
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2009, 17:17:56 door jwtreinen »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spoor N
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #635 Gepost op: 08 januari 2009, 17:22:38 »
ATB werkt niet onder 25 kV dus de snelheid is inderdaad 40 km/u. Waarom is het raar om de Havenspoorlijn geen 1500 V te geven? Reizigersmaterieel komt er toch niet, veel treinen gaan verder over de BR die 25 kV is en anders rijden ze toch met diesel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1476
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #636 Gepost op: 08 januari 2009, 22:02:09 »
Pantograaf is omhoog om de elektronica warm te houden, zeker als de locs wat langer moeten blijven staan.

Robbert.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #637 Gepost op: 08 januari 2009, 23:45:28 »
Volgens Rolandrail kan de Waalhaven sinds 14 december elektrisch worden bereikt. Geen idee of ATB het ook doet. Zo niet dan zal de snlehid niet boven de 40 km/h komen.
Ik vind het nog steeds een raar idee om de Havenspoorlijn van 25kV te voorzien in plaats van de normale 1500V. Dat was geloof ik veel beter geweest, 25kV is nu nog nauwelijks winstgevend :-|
Mvgr Jan Wiebrand
Dat is Klinkklare onzin,bijna alle vervoerders rijden met meerspanningsloccen,dus is het heel eenvoudig omschaken. Tevens kan je beter onder wisselspanning rijden,dan heb je veel meer vermogen (Bv BR 189: 4200 Kw onder 1.5 Kv en 6400 Kw onder 25 Kv..........) Dus laat die 25 Kv maar komen hoor!

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #638 Gepost op: 09 januari 2009, 00:26:16 »
Ik vind het nog steeds een raar idee om de Havenspoorlijn van 25kV te voorzien in plaats van de normale 1500V. Dat was geloof ik veel beter geweest, 25kV is nu nog nauwelijks winstgevend :-|

Het enige goederenmaterieel dat in Nederland komt en niet onder 25 kV wisselspanning kan rijden is de Railion 1600. Voor die paar Belgische elektrische locs hoef je het ook niet te laten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spoor N
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #639 Gepost op: 09 januari 2009, 10:47:17 »
Pantograaf is omhoog om de elektronica warm te houden, zeker als de locs wat langer moeten blijven staan.
Want dat gaat stuk als de loc uit staat?

@Peter: en de ACTS 1200 ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #640 Gepost op: 09 januari 2009, 11:56:25 »
Elektronica vind het niet fijn om in de vrieskou gebruikt te worden. Vandaar dat je voor veel (zo niet alle) elektronische componenten een militaire uitvoering hebt, die een groter operationeel temperatuurbereik heeft en heel erg veel duurder is.

Ook zie je bij al je consumenten-elektronica (TV, computer, Intellibox) een waarschuwing dat je het ding niet onder of boven een bepaalde temperatuur mag gebruiken.

Wat die 1200 betreft, klopt, maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk en binnenkort zullen ze ook verleden tijd zijn...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #641 Gepost op: 09 januari 2009, 18:27:45 »
Nou ja als je het zo bekijkt dan heb je ook weer gelijk. Maar die bovenleiding hangt er al een tijdje en is nu pas in dienst en de meerspanningslocs zijn er pas ongeveer een jaar.
Misschien was het ook handiger geweest als er ook een rechtstreeks doorgaand 25kV spoor van de Havenlijn naar de BR had moeten lopen. Dat had omschakelen gescheeld denk ik :-| Nu moet je vanaf de ingang van de Havenlijn tot Barendrecht ongeveer met 1500V rijden.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2009, 18:31:03 door jwtreinen »

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #642 Gepost op: 10 januari 2009, 01:06:11 »
Nou ja als je het zo bekijkt dan heb je ook weer gelijk. Maar die bovenleiding hangt er al een tijdje en is nu pas in dienst en de meerspanningslocs zijn er pas ongeveer een jaar.
Misschien was het ook handiger geweest als er ook een rechtstreeks doorgaand 25kV spoor van de Havenlijn naar de BR had moeten lopen. Dat had omschakelen gescheeld denk ik :-| Nu moet je vanaf de ingang van de Havenlijn tot Barendrecht ongeveer met 1500V rijden.
Mvgr Jan Wiebrand
Zo lastig is het omschakelen nou ook weer niet hoor,beugel laten zakken,ff systeem omschakelen en je hobbelt gewoon verder. Over enkele jaren gaat trouwens wel het stuk Zvo-Em de 1500 V gelijkspanning verliezen,dus dan geen 1600 meer in Em............

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #643 Gepost op: 10 januari 2009, 15:23:53 »

mooi winters plaatje van "ouderwetse diesel"

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #644 Gepost op: 10 januari 2009, 18:11:22 »
Zo lastig is het omschakelen nou ook weer niet hoor,beugel laten zakken,ff systeem omschakelen en je hobbelt gewoon verder. Over enkele jaren gaat trouwens wel het stuk Zvo-Em de 1500 V gelijkspanning verliezen,dus dan geen 1600 meer in Em............
Wat voor spanning gaat er dan op dit traject staan?
Er is nog wel een rede waarom ik voor 1500V op de Havenlijn was. Je hebt nu dat treinen niet harder dan 40 km/h mogen doordat ATB en 25kV niet met elkaar gaan. Dus heb je straks dat alle locs ERTMS nodig hebben om op de Havenlijn te komen wat weer een gigantische inbouwinvestering vergt. En voor 40 km/h haalt een stoomtrein uit de 19e eeuw zelfs zijn neus voor op. Lekkere tijdwinst zo :-|
Mvgr Jan Wiebrand