Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 09:23:54
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 08:47:07
NS 1700 transfers
door
Jeroen Water
Vandaag
om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
ES44C4
Vandaag
om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan
door
NS264
Vandaag
om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale
door
Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool
door
Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack
door
NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
19 July 2025, 15:26:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
"Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
34
Omlaag
Auteur
Topic: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00 (gelezen 93592 keer)
Tanks+Treinen
Offline
Berichten: 458
Ben een beetje van het Brits af...
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #120 Gepost op:
28 April 2013, 22:30:44 »
Indrukwekkend!
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3526
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #121 Gepost op:
29 April 2013, 10:10:08 »
@ Ronald,
Ik heb met het idee gespeeld om er servo's te gaan gebruiken, deze worden dan
op
de
plaat gemonteerd, en niet er onder om zo geen uitstekende delen te hebben.
Als het schaduwstation dan opgeklapt is zit de elektronica etc. netjes opgeborgen.
Het wordt in ieder geval geen uitgebreid schaduwstation, 5 wissels en genoeg opstellengte.
Er moeten treinen kunnen staan van pakweg 1 á 1,2 meter lengte. (langer kan voor doorgaande
goederentreinen)
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Ronaldk
Offline
Berichten: 8811
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #122 Gepost op:
29 April 2013, 10:30:57 »
Hoi Robbert Jan,
Dank voor de info. Dat klinkt logisch
Hoeveel ruimte heb je tussen de achterplaat en het schaduwstation? De ondersteuning van het schaduwstationg is die op de twee uitstekende balkjes of heb je nog een constructie met een draad of ketting naar de bovenzijde van je modulebak?
Groeten Ronald.
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
RobbertJan
Offline
Berichten: 3526
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #123 Gepost op:
29 April 2013, 10:52:00 »
Hoi,
Er zit een goede 4 cm tussen de achterplaat en het schaduwstation, dat is ruim voldoende voor
een servo en de servoswitch. Ik heb nog een aantal servodecoders liggen, met 1 kan ik alle wissels
bedienen omdat er een wisselverbinding in zit die ik moet uitvoeren met flankbescherming.
Dit houd dan dus in dat ik met 1 servo 2 wissels ga schakelen. (dan houd ik er nog 4 over voor de rest)
Het schaduwstation wordt inderdaad nog verder ondersteund, er zitten nog blokjes op de
poten van het vorige gebruik, hierop steunde de frieslijst etc.
Deze blokjes kan ik ik nu mooi gebruiken om het schaduwstation op af te steunen.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Robbert
Offline
Berichten: 1472
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #124 Gepost op:
01 May 2013, 18:59:45 »
Flink tempo, ga zo door!
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3526
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #125 Gepost op:
05 May 2013, 12:29:18 »
Hoi,
Tussen de bedrijven door wordt er zeker doorgewerkt, afgelopen week weer een
complete kolentrein ontvangen uit de UK, wederom 16 kolenwagens om zo 2 complete
kolentreinen te kunnen samenstellen, 1 vol en 1 leeg retour.
Tevens nog een Queen Mary brake van, een 4 asser op draaistellen welke ik momenteel
uitelkander heb liggen voor ombouw, er moeten Nemschachten onder, slepers, lantaarns
en uiteindelijk een kleine funtiedecoder met 2 of 3 uitgangen.
't Is een zwaar loeres, er zit een flink stuk gewicht in en dat heeft zo zijn voordelen met het
ook op de stroomafname.
De afgelopen dagen heb ik ook de Class 3MT locomotief voorzien van lantaarns, aan beide
kanten 2 stuks voor het uitbeelden van seinbeelden t.b.v. reizigers of goederen.
Foto's enzo komen nog.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
MTV
***
Offline
Berichten: 614
350 004 "Hugo" van de ZSSK
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #126 Gepost op:
06 May 2013, 08:18:20 »
Dat klinkt leuk, kom maar op met die foto's
Mvg,
Matthijs
Gelogd
Šarišské Michaľany (SK) in H0
, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO
RobbertJan
Offline
Berichten: 3526
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #127 Gepost op:
06 May 2013, 11:22:37 »
En de plaatjes;
De Queen Mary met sluitverlichting, beide kanten zijn voorzien van een lantaarn.
De binnenzijde, voorzien van een printje met weerstanden, 3k3 voor de led.
Een extra 1k1 voor de U+ totaal 4k4 voor de ledjes, dan branden ze niet zo fel.
Het onderstel, voorzien van slepers op alle wielen, goede stroomafname
De 3MT, voorzien van 2 lantaarns aan de voorzijde, en 2 aan de achterzijde.
Het voorste loopstel ligt er onderweg omdat deze net niet vrijkomt van de beide
opstaptrede's. Ik heb hiervoor de ophanging iets gewijzigd binnen de marge die
er aanwezig is. Het loopstel zit straks een kleine halve mm naar achter, de trede's
zijn iets aangepast en zitten een kleine halve mm naar voren.
Al met al niet genoeg om het wiel vrij langs de opstaptrede's te kunnen laten bewegen.
De gereedschapskist onder het machinistenhuis is aan de achterzijde ook verschraald.
Zodoende kan ook het achterste loopstel compleet uitslaan zonder vast de lopen.
En nog 1 van de 16 nieuwe kolenwagens, dit is een later type wagen, geschikt voor 21 ton
kolen in plaats van 16 ton. Hiervan heb ik er 4, 3 reeds beladen, 1 wordt leeg gelaten.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Tanks+Treinen
Offline
Berichten: 458
Ben een beetje van het Brits af...
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #128 Gepost op:
06 May 2013, 13:41:38 »
Mooi werk. Die 3MT ziet er goed uit (maar ja, ik ben dan ook een Britse stoomgek..). De weathering op de kolenwagen komt erg overtuigend over. Ben beniewd hoe dat er straks als kolentrein compleet met remwagen uitziet.
Sierd Jan
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3526
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #129 Gepost op:
06 May 2013, 21:10:23 »
Hoi,
Zojuist de aanpassingen aan het loopstel geprobeerd op de module, dat werkt in ieder geval in de
wisselstraten perfect, alleen nu de bogen naar het schaduwstation nog, die moeten nog aangelegd worden.
Vanavond heb ik de beide bakjes tegen elkaar aangehad om de beide delen van het schaduwstation goed
te kunnen uitlijnen en pootjes passend te maken waardoor deze nog beter wordt ondersteund.
4 pootjes in hun eigen kommetje zodat ze er niet per ongeluk uit kunnen floepen.
En gezien ik toch bezig was, even 2 plaatjes met trein
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Tanks+Treinen
Offline
Berichten: 458
Ben een beetje van het Brits af...
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #130 Gepost op:
06 May 2013, 21:20:33 »
Kwijl....
Gelogd
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #131 Gepost op:
07 May 2013, 11:17:55 »
Mooi werk, Robbert Jan, je hebt er flink de gang in.
Hopelijk heb je hier nog iets aan:
http://myweb.tiscali.co.uk/gansg/3-sigs/bellhead.htm
(even naar beneden scrollen)
of nog iets completer:
http://www.uksteam.info/gwr/hcodes.htm
Je olielampen op de 3MT staan nu gepositioneerd voor een Class D trein, dat kan dus een express goods zijn, een veetrein etc.
Het ligt er dus aan of je dat met de lok van plan bent.
Bij mijn weten zitten er doorgaans geen lampen aan de achterkant van de lok, behalve indien hij "light engine" rijdt, zonder trein dus.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
RobbertJan
Offline
Berichten: 3526
Mcn NSR Groningen.
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #132 Gepost op:
07 May 2013, 11:58:01 »
Ik was er van uit gegaan dat de lantaarns wel aanwezig waren, maar dat deze zouden branden
nagelang de samenstelling.
Het wordt danwel een Class B of J trein, een stoptrein of trein voor kolen etc.
Eventueel kan ik ook een Class D trein met express freight nabootsen.
De loclantaarns zitten er vast op en worden elk door een aparte funtieuitgang aangestuurd.
Omdat de loc in mijn geval beide kanten op rijdt heb ik zowel voor als achter lantaarns geplaatst.
Opzich begrijp ik dan wel dat verwarring snel gezaaid is, een aantal witte lantaarns op
afstand wordt natuurlijk al snel als een ander seinbeeld geinterpeteerd dan daadwerkelijk wordt weergegeven.
Gr,
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Besselspoor
Offline
Berichten: 5335
Team Mitropa - OHMB
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #133 Gepost op:
07 May 2013, 12:03:24 »
Je bouwt aardig door!
Hoe kom je trouwens op het idee de poten allemaal zwart te schilderen? Heb ik net 2 dagen hout staan insmeren met zwarte verf en dacht ik dat ik origineel was
Gelogd
RETROBAHN A.G.
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re: "Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00
«
Reactie #134 Gepost op:
07 May 2013, 15:26:21 »
Ziet er mooi uit!
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
34
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
"Leek Junction" Een Engels tussendoortje in 00