Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 18:30:57
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Rob Ellerman
Vandaag om 18:30:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:13:22
Schroefkoppeling voor H0. door Eric B
Vandaag om 18:06:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 17:49:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 17:19:21
Project seaside Germany door Ronald69
Vandaag om 17:18:12
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
Vandaag om 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:50:54
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door ArjanB
Vandaag om 15:39:17
mDDM, waarom 3 draaistellen? door j.ossebaar
Vandaag om 15:37:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0 door Dave.......
Vandaag om 14:38:26
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 13:19:13
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 12:25:27
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:24:42
  

Auteur Topic: Verrassing Artitec 2013  (gelezen 140262 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #780 Gepost op: 04 February 2013, 16:46:12 »
 (y) Helemaal goed  (y)
Waar heb je deze info uiteindelijk gevonden?

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #781 Gepost op: 04 February 2013, 16:49:39 »
Staat achter in het boek over de serie 3700.
Overzicht van tender en ketelwisselingen.
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #782 Gepost op: 04 February 2013, 17:16:51 »
@Paul en Tom,
Mooi detail die Mansell ringen. Misschien eens vragen of Artitec de wielen los levert voor mijn DJH 6300. Ik vind het er wel goed uit zien.

En nu maar wachten tot al het moois in de winkel komt.

mvg,
Ivo

Ja mooi hè, ik vond het ook al meteen mooi die mansell ringen! Maakt de loc helemaal af zeg maar...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #783 Gepost op: 04 February 2013, 17:23:38 »
 ;D ;D ;D

guest7823

  • Gast
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #784 Gepost op: 04 February 2013, 17:26:57 »
Ja mooi hè, ik vond het ook al meteen mooi die mansell ringen! Maakt de loc helemaal af zeg maar...
Ik vind d'r weinig moois aan. En hoop d'r ooit nog eens een keertje achter te komen waarom ze bij de 6300 voor deze, in mijn ogen achterhaalde, constructie hebben gekozen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #785 Gepost op: 04 February 2013, 17:38:08 »
paste qua achterhaaldheid goed bij de rest van t ding...

guest7823

  • Gast
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #786 Gepost op: 04 February 2013, 18:23:51 »
@ F.D.:  (y) (y) (y)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #787 Gepost op: 05 February 2013, 10:51:11 »
Toch geinig dat juist de serie 6300 zo'n enorme cultstatus heeft bereikt...

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8883
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #788 Gepost op: 05 February 2013, 10:59:39 »
't Is dan ook een imposante machine. Heel wat anders dan zo'n duffe alledaagse 17- of 5500.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4236
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #789 Gepost op: 05 February 2013, 11:06:23 »
Alledaags  ::)  :o ? Ik zou het wel willen, van geen van beide is iets bewaard gebleven behalve een nummerplaat.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #790 Gepost op: 05 February 2013, 11:07:07 »
Maar de serie 6300 is dus alleen bijzonder omdat hij zo groot is? Freud had hele interessante theorietjes over mannen en hun voorkeur voor groot en imposant...  ;D

Een 1700 was idd vrij alledaags. Maar gezien de periode waarin de 6300 ontwikkeld en gebouwd werd, valt het uiteindelijke resultaat toch wel tegen. Wellicht dat NS ten tijde van het het bouwen van de serie 6300 wel zo iets van: het is dat we nog wat stomers nodig hebben, maar zodra het enigszins kan gaan we lekker modern doen met diesels en e-loks...

Ik ken eigenlijk maar weinig NS-locs die ik werkelijk imposant kan kan noemen. Misschien een NCS zeppelin in gele livrei. Vernieuwend deden de in Nederland opererende maatschappijen niet aan...  ;D
« Laatst bewerkt op: 05 February 2013, 11:09:50 door NS8714 »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8883
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #791 Gepost op: 05 February 2013, 11:07:21 »
Toen, Gert, toen :-)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3534
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #792 Gepost op: 05 February 2013, 11:09:44 »
Maar ja, ik heb liever een 1700 voor m'n lokaaltreintje in de noordelijke regionen.
Ik twijfel er aan of de Loccen van de 6300 serie wel zoveel zijn ingezet in de regio
boven Zwolle, ik heb het boek niet bij de hand dus ik kan het niet controleren.

Ik denk dat ik deze loc dan ook laat schieten en toch mijn pijlen ergens anders op richt.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #793 Gepost op: 05 February 2013, 11:10:57 »
6300'den reden vooral beneden de grote rivieren. Ze kwamen volgens mij wel naar Amsterdam, maar niet richting Groningen of Leeuwarden (correct me if I'm wrong)

guest7823

  • Gast
Re:Verrassing Artitec 2013
« Reactie #794 Gepost op: 05 February 2013, 11:30:48 »
Ze kwamen in ieder geval in Antwerpen (op 1:40 en 2.15  8)

Het filmpje gaat over Brussel noord, maar ik kreeg van degene die het filmpje gedeeld had de mededeling dat het waarschijnlijk Antwerpen is daar waar de 6300 te zien is
« Laatst bewerkt op: 05 February 2013, 11:44:45 door guest7823 »