- De Apeer, Bdgteer en Bdteer van de ZSSK (Roco heeft alleen Y/B-70 rijtuigen, die gelukkig wel het meerendeel van de rijtuigen vormen)- De zgn. "Broodtrommel", serie 811, maar daar is gelukkig een messing bouwpakket voor- De serie 671, een modern dubbeldekstreinstel- De serie 840, een variatie op de overbekende GTW 2/6 van Stadler- Talloze locseries, oa de brandnieuwe serie 381, de al heel wat oudere serie 140, de serie 163 en de krachtpatser serie 131
Voor wat betreft die bakverbinding zou je kunnen gaan voor deurscharnieren en een 6mm draadeind,iemand hier op t forum kwam met een plaatje van zon verbinding en dat ziet er goed uit.
Hier nog een plaatje van pools diesel geweld wat klaar staat om een enkelsporig zijnlijntje op te gaan met wat goederen(loc op t midden spoor).Foto komt uit m'n eigen collectie,waarvan wat dingen op flickr staan
Van de Tsjechische 380 is er wel een model
De 163 is er van CS train als bouwpakket (art. 92010). Die hebben ook de 263 en de 363. Verder zijn er in Tsjechië wel heel wat kapjes van verschillende locs te vinden.
Qua rijtuigen heb je natuurlijk verschillende varianten. Zo heb je naast de Y/B70 rijtuigen inderdaad omgebouwde rijtuigen, maar die zijn niet allemaal uit Y/B70 rijtuigen omgebouwd. Een aanzienlijk aantal zijn uit rijtuigen uit Hongaarse productie omgebouwd, daar kun je beter de SaMo/Tillig rijtuigen voor gebruiken.
De Tilligrijtuigen heb ik gisteren net ontdekt. Volgens het eerder voorbijgekomen vagonWEB zijn de Apeer-rijtuigen inderdaad door ZOS Vrútky omgebouwd uit Hongaarse B-rijtuigen. De Bdgteer en de Bdteer zijn omgebouwd uit de Bdt's, en die lijken heel veel op de Y/B-70 rijtuigen.