Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: Status van ICM0 4001  (gelezen 22768 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #45 Gepost op: 10 January 2013, 10:26:20 »
Hmmm, voor mij was Brabant behoorlijk perifeer hoor...  ;D

Seinhuis van Roosendaal naar het loodsterrein verplaatsen, polygonale loods en draaischijf herbouwen en je hebt een schitterend museum (droomde hij verder... ;) )

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #46 Gepost op: 10 January 2013, 12:26:49 »
De Wagenwerkplaats Blerick is ook schitterend :)
Maarja, zoals alle loodsen en terreinen, het ligt allemaal in de regio en dat is een stuk moeilijker. Wat dat betreft kun je je beter richten op één van de museumlijnen of -depots her en der. De SSN-locatie zou een mooie plek zijn om nog meer loodsen te bouwen, maar helaas is het daar nu wel zo'n beetje vol :(

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #47 Gepost op: 10 January 2013, 12:58:14 »
En vergeet ook niet dat die volle sporen bij de SSN niet leeg zullen geraken en de grond van nspoort is(of hoe dat tegenwoordig ook heten mag)
*de sporen zijn continue in gebruik door spooronderhouds bedrijven die hun mat daar stallen*
Die zullen ook niet staan te springen om grond "af te staan",bij de SSN was en is t nog altijd een gevecht met die eigenaar om hun huidige terrein miss is echt op hun naam te krijgen zodat ze zekerheid hebben voor de toekomst  :-\
Zelfs een droom om te Rsd iets meer te maken is niet echt rieeel te noemen,kost een hoop geld en of er genoeg ruimte is betwijfel ik ook.
(om maar te zwijgen over de gemeente zelf met hun ideeen en dat je veel personeel zal moeten hebben om zoiets draaiend te krijgen en te houden,dat alles gaat ook niet gratis  ;) )
Als je de oude verslagen leest vande TEE dan merk je al dat het lastig is om iets zelfs maar enigzins te onderhouden op een spoor in de buitenlucht,van onderhouden is eigenlijk niet eens sprake.
(iemand trouwens recentelijk van die club al is iets nieuws gehoord ? )
Je kan wel stellen dat het bewaren van een proto stel iets is wat onmogelijk word,zelfs met de jackpot van de staatsloterij of de postcodeloterij.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #48 Gepost op: 10 January 2013, 13:41:26 »
Och als je de jackpot wint valt er wel ergens een spoortje te huren hoor :) Maar inderdaad, ruimtegebrek is een groot probleem.

En vergeet niet : als het ding niet in een loods komt gaat er ook nog een hoop tijd in onderhoud zitten. Je zult een club van minimaal 10 man (waarvan minstens 2-3 echte techneuten!) minstens een jaar nodig hebben, circa 1 dag per week, om het ding weer weerbestendig en strak in de lak te krijgen en dan moet je nog beginnen aan het interieur en de techniek... aanschaf materialen en gereedschap komt er ook nog bij. Oh en bewaakte / overdekte stalling voor als het klaar is, anders met wat pech heb je even later al weer 'alternatieve beschilderingen'

(dit alles gebaseerd op ervaringen met oa Plan E's en hoe het bij de Mat54 766 gaat...)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Herman2012

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #49 Gepost op: 10 January 2013, 18:51:22 »
Op de lange termijn is de ICM geen trein die ons lang zal bijblijven. De Hondekop is dat bijvoorbeeld wel. Boven is al te lezen dat iedereen het wel interessant vindt, maar niemand heeft zin/tijd/gelegenheid om iets te doen. Dat zegt genoeg, zolang er geen groep enthousiastenlingen opstaat zal er niets gebeuren.

Of dat erg is?

Belangrijkste is dat er een doorloopkop behouden blijft, daar heb je niet meer dan 2 * 15 meter ICM voor nodig. En eerlijk gezegd is zo'n doorloopkop best saai om doorgheen te lopen, dus zelfs intergeren in het NSM is lastig.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #50 Gepost op: 10 January 2013, 18:55:32 »
Wat een onzin... ICM is nu (nog) even beeldbepalend als dat de Hondekop ooit was. Het is inmiddels ruim 25 jaar beeldbepalend op de randstad-noord en randstad-oost routes. Vergeet ook de bijzondere uitvoeringen, zoals de KLM en MartinAir uitvoering, niet welke ook bij het grote publiek bekend werden door handige advertentiecampagnes.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #51 Gepost op: 10 January 2013, 19:04:59 »
Op de lange termijn is de ICM geen trein die ons lang zal bijblijven

Zeker weten van wel, al was het alleen al vanwege het schitterende bruin/oranje interieur. Fraai staaltje seventies design!

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #52 Gepost op: 10 January 2013, 19:06:52 »
De markante kopvorm van de ICM's zal men wel degelijk bij blijven. Op het moment lijkt het misschien niet zo. Maar wacht maar tot de ICM's het veld moeten ruimen. Reken maar dat men zich jaren later die intercityu met die rare cabine zich nog herinnerd.  :)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #53 Gepost op: 10 January 2013, 19:07:22 »
ik ben zelf absoluut een fan van de hondekoppen,die hebben rond de 40 jaar rondgereden.
ICM rijdt nu al 35 jaar rond en zal nog zeker 15 jaar rondrijden,dat is 50 jaar!
En zolang veel mensen,ook zogenaamde hobbyisten een mat 64 (wat net de 50 jaar niet gaat halen) vaak nog hondekop noemt.....
Plus dat ICM dermate karakteristiek is,ik vindt wel dat er een stel bewaard moet blijven,anders kunnen wel later altijd nog een super asuza uit japan halen  ;D
Groetjes Patrick

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2887
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #54 Gepost op: 10 January 2013, 21:53:27 »
Dat is alleen smalspoor, dus dat wordt railzen leggen...   ;)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #55 Gepost op: 10 January 2013, 22:49:52 »
Dat is alleen smalspoor, dus dat wordt railzen leggen...   ;)

ow,da wist ik nie eens,weer wat geleerd! (y)
Groetjes Patrick

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1052
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #56 Gepost op: 10 January 2013, 23:19:43 »
En met welke treinen komen de meeste NS-reclames langs? In veel gevallen de ICM, puur omdat dit de trein is die de meeste mensen kennen. De echte opvolger van de Hondekop. Een beeldbepalende trein voor de NS.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #57 Gepost op: 11 January 2013, 19:15:11 »
Hadden we deze demonstratie doorloopkop tijdens NS-150 in 1989 destijds maar bewaard:

http://www.flickr.com/photos/stoomverzamelaar/7997207573/in/set-72157631560730263/
Wordt het toch nog gezellig!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #58 Gepost op: 11 January 2013, 21:56:20 »
Opzich is dat prima na te bouwen :)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:Status van ICM0 4001
« Reactie #59 Gepost op: 25 January 2013, 16:44:52 »
Het AB rijtuig van de 4044 is overigens de ex AB 4001... In 1978 is de 4001 getroffen door brand, waarbij het AB rijtuig flink beschadigd is. Het in aanbouw zijnde AB 4007 rijtuig is gebruikt om de 4001 weer op de baan te krijgen. De herbouwde AB 4001 is in de 4007 terecht gekomen. Althans, zo staat mij dat bij en las ik laatst als comment op een foto van de AB 4005 op de Bokkeduinen. http://www.flickr.com/photos/11057/8377223480/
Spoorgroet, Martin