Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Uhlenbrock Intellibox 3
door
Olav
Vandaag
om 21:02:03
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
MarcoK1999
Vandaag
om 20:58:09
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
bigboynl
Vandaag
om 20:57:09
US diorama in H0
door
Vroeger
Vandaag
om 20:24:17
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 20:03:17
Wat spoor 1 brouwsels
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 20:01:47
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:36:34
De Projecten van RetroJack
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:17:31
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder
door
AlbertG
Vandaag
om 16:53:43
Roco BR 93 stroomafname
door
AP3737
Vandaag
om 16:30:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mark D.
Vandaag
om 16:26:24
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen?
door
Dirk
Vandaag
om 16:13:09
Modelspoorbaan van Einte
door
cor_b
Vandaag
om 16:00:14
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 15:52:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:36:24
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:34:33
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 15:22:27
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn
door
Joz
Vandaag
om 15:13:44
iTrain baanontwerp
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 14:57:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 14:44:40
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Peter Soonius
Vandaag
om 14:30:18
Deining in Dönsdorf
door
Basilicum
Vandaag
om 14:23:27
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht
door
VAM65
Vandaag
om 14:11:57
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 13:42:33
Bahnstrecke 5867
door
puntenglijder
Vandaag
om 13:38:05
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
RhB-Mikey
Vandaag
om 12:44:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:38:20
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 12:09:36
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:50:34
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 11:30:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
Volgende
-
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
32
Omlaag
Auteur
Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf (gelezen 139969 keer)
Mcn1986
Offline
Berichten: 1620
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #165 Gepost op:
14 January 2013, 10:16:10 »
Dat is weer een andere discussie, ook mannen kunnen veel lullen hoor ;-)
Gr. Silvester
Gelogd
Gr. Silvester
Brigitte
Offline
Berichten: 830
RFO 193 623
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #166 Gepost op:
14 January 2013, 10:27:16 »
Ik bespeur enige zelfkennis hier
«
Laatst bewerkt op: 14 January 2013, 15:16:52 door JeroenJens. Reden: Onnodig citaat verwijderd, gebruik svp de ANTWOORD knop.
»
Gelogd
Mcn1986
Offline
Berichten: 1620
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #167 Gepost op:
14 January 2013, 14:20:03 »
Genau ;-)
Gelogd
Gr. Silvester
MHS84
Offline
Berichten: 1978
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #168 Gepost op:
19 February 2013, 21:54:32 »
Zoals bekend hoort er bij elke wagen een CIM-vrachtbrief. Nou weet ik niet of een machinist een wagen of trein zelf laadt en/of lost. Meestal pakt-ie hem op en/of zet-ie hem weg op een verdeelstation. Hoe gaat een machinist met de documentenstroom om? Bijvoorbeeld bij een kolentrein voor één klant of een containertrein voor meerdere klanten.
Gelogd
Arjen-V
Offline
Berichten: 760
Internationaal Cargo-MCN
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #169 Gepost op:
19 February 2013, 22:01:27 »
Hangt er vanaf, niet iedere trein is voorzien van CIM-documenten, als je bijvoorbeeld een trein heb zonder gevaarlijke stoffen of 1 die leeg is hoeven deze documenten niet aanwezig te zijn, en kunnen de documenten ook digitaal verstuurd worden, van terminal naar vervoerder en klant.
Indien er wel documenten aanwezig zijn worden deze vaak door de mcn of wagenmeester opgehaald op de terminal waar de trein gelost wordt, en ook weer ingeleverd op de terminal waar de trein gelost wordt, uiteraard worden de documenten indien die wordt overgenomen door een andere vervoerder gewoon overgedragen aan de overnemende mcn of bij de trein achter gelaten.
Gelogd
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen 1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op:
https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
MHS84
Offline
Berichten: 1978
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #170 Gepost op:
19 February 2013, 22:52:50 »
Oké, maar nog niet helemaal duidelijk voor mij is: als je een hele sleep wagens hebt, heb je ook een groot pak vrachtbrieven van heb ik jou daar?
Gelogd
Fred Peters
Offline
Berichten: 793
Yes we can!
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #171 Gepost op:
19 February 2013, 22:55:58 »
Dat klopt, bij mijn werkgever meestal een rode (lees soort vuilniszak) met documenten.
Die op de stuur tafel blijven liggen bij directe aflossing voor de doorgaande Mcn.
Of afgegeven worden bij de Procesleiding indien de trein even wordt gestald op een emplacement.
Fred
«
Laatst bewerkt op: 19 February 2013, 22:59:46 door fred peters
»
Gelogd
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC
Dennis.
Offline
Berichten: 979
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #172 Gepost op:
19 February 2013, 23:21:13 »
Meestal bestaan de documenten uit niet meer dan een enveloppe, maar een enkele keer past het net in een kleine doos.
Gelogd
Roßnitz
Aix-les-Bains
www.flickr.com/photos/139580635@N06/
Bert van Gelder
Offline
Berichten: 4385
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #173 Gepost op:
20 February 2013, 14:39:20 »
De 6400/6500 diesellocs hebben aan voor- en zijkant van de huiven oranje lampen zitten. Ik heb ze nog nooit zien werken, misschien wel logisch, want ik woon langs een doorgaande lijn. Kan het zijn dat ze alleen gebruikt worden bij het rangeren? En knipperen ze dan om en om (dus voorkant, zijkant-voorkant)?
En wat zijn eigenlijk de regels voor het gebruik hiervan? Wanneer moet je ze wel of niet aanzetten?
Met dank, gr,
Bert
Gelogd
Arjen-V
Offline
Berichten: 760
Internationaal Cargo-MCN
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #174 Gepost op:
20 February 2013, 14:47:07 »
Ze worden gebruikt bij Radiografisch rijden, en zijn vergelijkbaar met de rode zwaailichten op een G1206, als extra waarschuwing aan het wegverkeer. (En ander personeel wat zich in de buurt van de loc bevind dat deze op afstand wordt bediend)
Gelogd
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen 1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op:
https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Bert van Gelder
Offline
Berichten: 4385
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #175 Gepost op:
20 February 2013, 14:58:30 »
Dank voor je antwoord Arjen.
Dus als ik het goed begrijp bij:
- rangeren, alleen radiografisch,
- ook bij kruisen wegverkeer.
En aangezien ik een poging wil wagen mijn 6400 van werkende knipperlichten te voorzien: weet je hoe ze knipperen? Misschien onnozel, maar knipperen voor en zijkant gelijktijdig, of om-en-om?
Met vriendelijke groet,
Bert
Gelogd
Arjen-V
Offline
Berichten: 760
Internationaal Cargo-MCN
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #176 Gepost op:
20 February 2013, 15:05:30 »
Ze knipperen om en op dus links voor, rechts zijkant, links zijkant, rechts voor, en dat is dan precies contra op de andere huif.
Gelogd
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen 1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op:
https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Bert van Gelder
Offline
Berichten: 4385
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #177 Gepost op:
20 February 2013, 15:10:28 »
Super, dank voor je antwoorden...
Dat wordt nog een leuk gepruts...
Gr, Bert
Gelogd
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #178 Gepost op:
20 February 2013, 19:10:29 »
Volgens mij staan ze los van het radiobedrijf. Ze zijn voor het berijden van raccordementen waar onbewaakte overwegen en overpaden zijn. Dat berijden van raccordementen hoeft natuuelijk niet altijd op radiobedrijf te gaan.
Groetjes,
Emiel
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1806
gevorderd beginner
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #179 Gepost op:
20 February 2013, 19:12:32 »
correct
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
Volgende
-
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
32
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf