Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Klompentrein door j.ossebaar
Vandaag om 11:39:54
NS-1000 in spoor-1 door Pauldg
Vandaag om 11:32:59
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 11:23:08
4 oktober modelspoorbeurs Houten door AlbertG
Vandaag om 11:05:27
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:16:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 09:45:32
Bollenwagen, diverse vragen door sneek
Vandaag om 09:40:35
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door StefanNL_Plays
Vandaag om 08:59:01
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door GD
Vandaag om 08:34:45
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Miniature Holland
Vandaag om 07:55:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 143002 keer)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #165 Gepost op: 14 January 2013, 10:16:10 »
Dat is weer een andere discussie, ook mannen kunnen veel lullen hoor ;-)

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #166 Gepost op: 14 January 2013, 10:27:16 »
Ik bespeur enige zelfkennis hier  :P
« Laatst bewerkt op: 14 January 2013, 15:16:52 door JeroenJens. Reden: Onnodig citaat verwijderd, gebruik svp de ANTWOORD knop. »

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #167 Gepost op: 14 January 2013, 14:20:03 »
Genau ;-)
Gr. Silvester

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #168 Gepost op: 19 February 2013, 21:54:32 »
Zoals bekend hoort er bij elke wagen een CIM-vrachtbrief. Nou weet ik niet of een machinist een wagen of trein zelf laadt en/of lost. Meestal pakt-ie hem op en/of zet-ie hem weg op een verdeelstation. Hoe gaat een machinist met de documentenstroom om? Bijvoorbeeld bij een kolentrein voor één klant of een containertrein voor meerdere klanten.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #169 Gepost op: 19 February 2013, 22:01:27 »
Hangt er vanaf, niet iedere trein is voorzien van CIM-documenten, als je bijvoorbeeld een trein heb zonder gevaarlijke stoffen of 1 die leeg is hoeven deze documenten niet aanwezig te zijn, en kunnen de documenten ook digitaal verstuurd worden, van terminal naar vervoerder en klant.
Indien er wel documenten aanwezig zijn worden deze vaak door de mcn of wagenmeester opgehaald op de terminal waar de trein gelost wordt, en ook weer ingeleverd op de terminal waar de trein gelost wordt, uiteraard worden de documenten indien die wordt overgenomen door een andere vervoerder gewoon overgedragen aan de overnemende mcn of bij de trein achter gelaten.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #170 Gepost op: 19 February 2013, 22:52:50 »
Oké, maar nog niet helemaal duidelijk voor mij is: als je een hele sleep wagens hebt, heb je ook een groot pak vrachtbrieven van heb ik jou daar?

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 793
  • Yes we can!
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #171 Gepost op: 19 February 2013, 22:55:58 »
Dat klopt, bij mijn werkgever meestal een rode (lees soort vuilniszak) met documenten.
Die op de stuur tafel blijven liggen bij directe aflossing voor de doorgaande Mcn.
Of afgegeven worden bij de Procesleiding indien de trein even wordt gestald op een emplacement.

Fred
« Laatst bewerkt op: 19 February 2013, 22:59:46 door fred peters »
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 977
    • De Hoekselijn
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #172 Gepost op: 19 February 2013, 23:21:13 »
Meestal bestaan de documenten uit niet meer dan een enveloppe, maar een enkele keer past het net in een kleine doos.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #173 Gepost op: 20 February 2013, 14:39:20 »
De 6400/6500 diesellocs hebben aan voor- en zijkant van de huiven oranje lampen zitten. Ik heb ze nog nooit zien werken, misschien wel logisch, want ik woon langs een doorgaande lijn. Kan het zijn dat ze alleen gebruikt worden bij het rangeren? En knipperen ze dan om en om (dus voorkant, zijkant-voorkant)?

En wat zijn eigenlijk de regels voor het gebruik hiervan? Wanneer moet je ze wel of niet aanzetten?

Met dank, gr,

Bert

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #174 Gepost op: 20 February 2013, 14:47:07 »
Ze worden gebruikt bij Radiografisch rijden, en zijn vergelijkbaar met de rode zwaailichten op een G1206, als extra waarschuwing aan het wegverkeer. (En ander personeel wat zich in de buurt van de loc bevind dat deze op afstand wordt bediend)
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #175 Gepost op: 20 February 2013, 14:58:30 »
Dank voor je antwoord Arjen.

Dus als ik het goed begrijp bij:
- rangeren, alleen radiografisch,
- ook bij kruisen wegverkeer.

En aangezien ik een poging wil wagen mijn 6400 van werkende knipperlichten te voorzien: weet je hoe ze knipperen? Misschien onnozel, maar knipperen voor en zijkant gelijktijdig, of om-en-om?

Met vriendelijke groet,

Bert

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #176 Gepost op: 20 February 2013, 15:05:30 »
Ze knipperen om en op dus links voor, rechts zijkant, links zijkant, rechts voor, en dat is dan precies contra op de andere huif.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #177 Gepost op: 20 February 2013, 15:10:28 »
Super, dank voor je antwoorden...

Dat wordt nog een leuk gepruts... ;)

Gr, Bert

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #178 Gepost op: 20 February 2013, 19:10:29 »
Volgens mij staan ze los van het radiobedrijf. Ze zijn voor het berijden van raccordementen waar onbewaakte overwegen en overpaden zijn. Dat berijden van raccordementen hoeft natuuelijk niet altijd op radiobedrijf te gaan.
Groetjes,
Emiel

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #179 Gepost op: 20 February 2013, 19:12:32 »
correct