Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
25 November 2025, 23:41:03
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
25 November 2025, 23:39:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 November 2025, 23:28:48
Invoering SGNS containerwagens bij NS door Jan Breman
25 November 2025, 23:24:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
25 November 2025, 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
25 November 2025, 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
25 November 2025, 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
25 November 2025, 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
25 November 2025, 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
25 November 2025, 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
25 November 2025, 21:34:01
Aachenau West door wob
25 November 2025, 21:32:21
Piko 2025 door Rob Ellerman
25 November 2025, 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
25 November 2025, 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
25 November 2025, 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jouw philotrain bent) door orientexpress
25 November 2025, 20:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
25 November 2025, 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
25 November 2025, 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
25 November 2025, 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
25 November 2025, 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 November 2025, 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
25 November 2025, 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
25 November 2025, 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
25 November 2025, 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
25 November 2025, 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
25 November 2025, 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
25 November 2025, 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
25 November 2025, 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
25 November 2025, 15:21:02
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 145409 keer)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #165 Gepost op: 14 January 2013, 10:16:10 »
Dat is weer een andere discussie, ook mannen kunnen veel lullen hoor ;-)

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #166 Gepost op: 14 January 2013, 10:27:16 »
Ik bespeur enige zelfkennis hier  :P
« Laatst bewerkt op: 14 January 2013, 15:16:52 door JeroenJens. Reden: Onnodig citaat verwijderd, gebruik svp de ANTWOORD knop. »

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #167 Gepost op: 14 January 2013, 14:20:03 »
Genau ;-)
Gr. Silvester

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #168 Gepost op: 19 February 2013, 21:54:32 »
Zoals bekend hoort er bij elke wagen een CIM-vrachtbrief. Nou weet ik niet of een machinist een wagen of trein zelf laadt en/of lost. Meestal pakt-ie hem op en/of zet-ie hem weg op een verdeelstation. Hoe gaat een machinist met de documentenstroom om? Bijvoorbeeld bij een kolentrein voor één klant of een containertrein voor meerdere klanten.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #169 Gepost op: 19 February 2013, 22:01:27 »
Hangt er vanaf, niet iedere trein is voorzien van CIM-documenten, als je bijvoorbeeld een trein heb zonder gevaarlijke stoffen of 1 die leeg is hoeven deze documenten niet aanwezig te zijn, en kunnen de documenten ook digitaal verstuurd worden, van terminal naar vervoerder en klant.
Indien er wel documenten aanwezig zijn worden deze vaak door de mcn of wagenmeester opgehaald op de terminal waar de trein gelost wordt, en ook weer ingeleverd op de terminal waar de trein gelost wordt, uiteraard worden de documenten indien die wordt overgenomen door een andere vervoerder gewoon overgedragen aan de overnemende mcn of bij de trein achter gelaten.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #170 Gepost op: 19 February 2013, 22:52:50 »
Oké, maar nog niet helemaal duidelijk voor mij is: als je een hele sleep wagens hebt, heb je ook een groot pak vrachtbrieven van heb ik jou daar?

Fred Peters

  • Offline Offline
  • Berichten: 793
  • Yes we can!
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #171 Gepost op: 19 February 2013, 22:55:58 »
Dat klopt, bij mijn werkgever meestal een rode (lees soort vuilniszak) met documenten.
Die op de stuur tafel blijven liggen bij directe aflossing voor de doorgaande Mcn.
Of afgegeven worden bij de Procesleiding indien de trein even wordt gestald op een emplacement.

Fred
« Laatst bewerkt op: 19 February 2013, 22:59:46 door fred peters »
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #172 Gepost op: 19 February 2013, 23:21:13 »
Meestal bestaan de documenten uit niet meer dan een enveloppe, maar een enkele keer past het net in een kleine doos.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #173 Gepost op: 20 February 2013, 14:39:20 »
De 6400/6500 diesellocs hebben aan voor- en zijkant van de huiven oranje lampen zitten. Ik heb ze nog nooit zien werken, misschien wel logisch, want ik woon langs een doorgaande lijn. Kan het zijn dat ze alleen gebruikt worden bij het rangeren? En knipperen ze dan om en om (dus voorkant, zijkant-voorkant)?

En wat zijn eigenlijk de regels voor het gebruik hiervan? Wanneer moet je ze wel of niet aanzetten?

Met dank, gr,

Bert

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #174 Gepost op: 20 February 2013, 14:47:07 »
Ze worden gebruikt bij Radiografisch rijden, en zijn vergelijkbaar met de rode zwaailichten op een G1206, als extra waarschuwing aan het wegverkeer. (En ander personeel wat zich in de buurt van de loc bevind dat deze op afstand wordt bediend)
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #175 Gepost op: 20 February 2013, 14:58:30 »
Dank voor je antwoord Arjen.

Dus als ik het goed begrijp bij:
- rangeren, alleen radiografisch,
- ook bij kruisen wegverkeer.

En aangezien ik een poging wil wagen mijn 6400 van werkende knipperlichten te voorzien: weet je hoe ze knipperen? Misschien onnozel, maar knipperen voor en zijkant gelijktijdig, of om-en-om?

Met vriendelijke groet,

Bert

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #176 Gepost op: 20 February 2013, 15:05:30 »
Ze knipperen om en op dus links voor, rechts zijkant, links zijkant, rechts voor, en dat is dan precies contra op de andere huif.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #177 Gepost op: 20 February 2013, 15:10:28 »
Super, dank voor je antwoorden...

Dat wordt nog een leuk gepruts... ;)

Gr, Bert

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #178 Gepost op: 20 February 2013, 19:10:29 »
Volgens mij staan ze los van het radiobedrijf. Ze zijn voor het berijden van raccordementen waar onbewaakte overwegen en overpaden zijn. Dat berijden van raccordementen hoeft natuuelijk niet altijd op radiobedrijf te gaan.
Groetjes,
Emiel

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
  • gevorderd beginner
Re:Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #179 Gepost op: 20 February 2013, 19:12:32 »
correct