Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 14:01:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 13:39:06
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 13:09:59
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door MaraNCS
Vandaag om 12:37:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
  

Auteur Topic: Badger 150  (gelezen 6208 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Badger 150
« Reactie #30 Gepost op: 27 December 2012, 14:29:09 »
dan gebruik je waarschijnlijk ook vierkante glazen.... Die maken immers geen kringen ;D

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #31 Gepost op: 27 December 2012, 15:12:34 »
Hoi

De nozzle is toch echt dat dingetje waar de verf doorheen moet  ;D

Het geval met de zaagtand is een spuitkop.
De zaagtand is ervoor dat je dichter bij een oppervlak zou kunnen spuiten wegens minder druk. Totale onzin dus, want het doet niks met je luchtstroom.


Bart

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Badger 150
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2012, 19:07:23 »
ik heb ook geen idee mischien zoals Ivo al zei, geen gaatjes meer in de nozzle die verstopt kunnen raken.

Het gaat niet om gaatjes in de nozzle, maar om de gaatjes aan de zijkant van de spuitkop. Nu gaat het me ook niet om ehet verstoppen van de gaatjes, maar om de ophoping van lak aan de binnenkant van de spuitkop, of deze nu gaatjes heeft of een zaagtand vorm. Bij beide vormen gebeurt die opbouw van lak aan de binnenkant bij onvoldoende verdunning (en dat is bij een badger al heel snel het geval. Die lak gaat spetteren en is lastig verwijderen bij het schoonmaken.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #33 Gepost op: 27 December 2012, 19:53:11 »
Een wattestaafje doet wonderen. Ja echt waar hoor.

Mvg

Kees-Jan

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Badger 150
« Reactie #34 Gepost op: 27 December 2012, 19:59:52 »
Deed ik ook, maar komt niet goed in de hoekjes. Bovendien is het nare van wattenstaafjes dat ze wel eens stof of pluisjes willen achterlaten. Die vind je met een beetje pech weer terug in de lak op je model. Ik heb ook fijne tandenragertjes oid.

Ik weet het: nog beter schoonmaken, maar als je dat bijna niet hoeft te doen, vermijd je die stofjes nog meer.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Badger 150
« Reactie #35 Gepost op: 27 December 2012, 20:50:42 »
ik gebruik pijp raggers, dat werkt ook prima.

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #36 Gepost op: 27 December 2012, 22:58:01 »
Prima!

Bij mij werkt het wel. Ook nog na bijna 8000 dingen.....

Aan de werkwijze verander ik niets meer want dat werkt bij mij net zo goed als jouw werkwijze.

Het zal de combi van verf, werkwijze en ervaring zijn die ik mezelf eigen heb gemaakt.

mvg,

Kees-Jan

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2012, 00:35:58 »
Hoi

Zo is het toch met iedere airbrush? Het ding moet je gewoon liggen.
Zelf zweer ik bij de Hansa 481.  Deze heeft vrijwel geen onderdelen, geen gaatjes en doet het altijd op de voor mij gewenste manier.

http://germanairbrush.com/pictures/hansa481_581_681.jpg

Wel draai ik altijd de beschermkap eraf. Dit geeft een nog mooier spuitbeeld, en er kan geen verf aan blijven hangen die spetters kan veroorzaken.

Bart