Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
Vandaag om 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
Vandaag om 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
  

Auteur Topic: Badger 150  (gelezen 6195 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Badger 150
« Reactie #30 Gepost op: 27 December 2012, 14:29:09 »
dan gebruik je waarschijnlijk ook vierkante glazen.... Die maken immers geen kringen ;D

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #31 Gepost op: 27 December 2012, 15:12:34 »
Hoi

De nozzle is toch echt dat dingetje waar de verf doorheen moet  ;D

Het geval met de zaagtand is een spuitkop.
De zaagtand is ervoor dat je dichter bij een oppervlak zou kunnen spuiten wegens minder druk. Totale onzin dus, want het doet niks met je luchtstroom.


Bart

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Badger 150
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2012, 19:07:23 »
ik heb ook geen idee mischien zoals Ivo al zei, geen gaatjes meer in de nozzle die verstopt kunnen raken.

Het gaat niet om gaatjes in de nozzle, maar om de gaatjes aan de zijkant van de spuitkop. Nu gaat het me ook niet om ehet verstoppen van de gaatjes, maar om de ophoping van lak aan de binnenkant van de spuitkop, of deze nu gaatjes heeft of een zaagtand vorm. Bij beide vormen gebeurt die opbouw van lak aan de binnenkant bij onvoldoende verdunning (en dat is bij een badger al heel snel het geval. Die lak gaat spetteren en is lastig verwijderen bij het schoonmaken.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #33 Gepost op: 27 December 2012, 19:53:11 »
Een wattestaafje doet wonderen. Ja echt waar hoor.

Mvg

Kees-Jan

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Badger 150
« Reactie #34 Gepost op: 27 December 2012, 19:59:52 »
Deed ik ook, maar komt niet goed in de hoekjes. Bovendien is het nare van wattenstaafjes dat ze wel eens stof of pluisjes willen achterlaten. Die vind je met een beetje pech weer terug in de lak op je model. Ik heb ook fijne tandenragertjes oid.

Ik weet het: nog beter schoonmaken, maar als je dat bijna niet hoeft te doen, vermijd je die stofjes nog meer.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Badger 150
« Reactie #35 Gepost op: 27 December 2012, 20:50:42 »
ik gebruik pijp raggers, dat werkt ook prima.

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #36 Gepost op: 27 December 2012, 22:58:01 »
Prima!

Bij mij werkt het wel. Ook nog na bijna 8000 dingen.....

Aan de werkwijze verander ik niets meer want dat werkt bij mij net zo goed als jouw werkwijze.

Het zal de combi van verf, werkwijze en ervaring zijn die ik mezelf eigen heb gemaakt.

mvg,

Kees-Jan

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2012, 00:35:58 »
Hoi

Zo is het toch met iedere airbrush? Het ding moet je gewoon liggen.
Zelf zweer ik bij de Hansa 481.  Deze heeft vrijwel geen onderdelen, geen gaatjes en doet het altijd op de voor mij gewenste manier.

http://germanairbrush.com/pictures/hansa481_581_681.jpg

Wel draai ik altijd de beschermkap eraf. Dit geeft een nog mooier spuitbeeld, en er kan geen verf aan blijven hangen die spetters kan veroorzaken.

Bart