Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oud model gangbaar maken door Torikoos
Vandaag om 11:29:41
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
Project X...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:24
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:03:16
Polderbaan(tje) 0,3m2 door tothebeach
Vandaag om 10:28:18
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 10:22:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorzeven
Vandaag om 10:21:56
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 09:59:26
Rondom Charlois door Vislijn
Vandaag om 09:56:35
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
Vandaag om 09:29:13
Marklin My world, motor heeft kuren door Wicher
Vandaag om 09:20:38
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 09:07:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 09:01:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 08:56:39
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:56:09
De projecten van Ruben (NL H0) door VulcanRaven
Vandaag om 08:53:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:49:53
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:21:26
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:16:44
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 06:39:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 06:34:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 00:26:53
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
Eindstation Daarhuizen door Sikko
03 November 2025, 20:58:00
Lenz Standard+ V2 doet gek door Albert de Heer
03 November 2025, 19:56:20
  

Auteur Topic: Badger 150  (gelezen 6500 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Badger 150
« Reactie #30 Gepost op: 27 December 2012, 14:29:09 »
dan gebruik je waarschijnlijk ook vierkante glazen.... Die maken immers geen kringen ;D

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #31 Gepost op: 27 December 2012, 15:12:34 »
Hoi

De nozzle is toch echt dat dingetje waar de verf doorheen moet  ;D

Het geval met de zaagtand is een spuitkop.
De zaagtand is ervoor dat je dichter bij een oppervlak zou kunnen spuiten wegens minder druk. Totale onzin dus, want het doet niks met je luchtstroom.


Bart

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5582
Re:Badger 150
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2012, 19:07:23 »
ik heb ook geen idee mischien zoals Ivo al zei, geen gaatjes meer in de nozzle die verstopt kunnen raken.

Het gaat niet om gaatjes in de nozzle, maar om de gaatjes aan de zijkant van de spuitkop. Nu gaat het me ook niet om ehet verstoppen van de gaatjes, maar om de ophoping van lak aan de binnenkant van de spuitkop, of deze nu gaatjes heeft of een zaagtand vorm. Bij beide vormen gebeurt die opbouw van lak aan de binnenkant bij onvoldoende verdunning (en dat is bij een badger al heel snel het geval. Die lak gaat spetteren en is lastig verwijderen bij het schoonmaken.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #33 Gepost op: 27 December 2012, 19:53:11 »
Een wattestaafje doet wonderen. Ja echt waar hoor.

Mvg

Kees-Jan

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5582
Re:Badger 150
« Reactie #34 Gepost op: 27 December 2012, 19:59:52 »
Deed ik ook, maar komt niet goed in de hoekjes. Bovendien is het nare van wattenstaafjes dat ze wel eens stof of pluisjes willen achterlaten. Die vind je met een beetje pech weer terug in de lak op je model. Ik heb ook fijne tandenragertjes oid.

Ik weet het: nog beter schoonmaken, maar als je dat bijna niet hoeft te doen, vermijd je die stofjes nog meer.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5556
  • Team Mitropa
Re:Badger 150
« Reactie #35 Gepost op: 27 December 2012, 20:50:42 »
ik gebruik pijp raggers, dat werkt ook prima.

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #36 Gepost op: 27 December 2012, 22:58:01 »
Prima!

Bij mij werkt het wel. Ook nog na bijna 8000 dingen.....

Aan de werkwijze verander ik niets meer want dat werkt bij mij net zo goed als jouw werkwijze.

Het zal de combi van verf, werkwijze en ervaring zijn die ik mezelf eigen heb gemaakt.

mvg,

Kees-Jan

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2012, 00:35:58 »
Hoi

Zo is het toch met iedere airbrush? Het ding moet je gewoon liggen.
Zelf zweer ik bij de Hansa 481.  Deze heeft vrijwel geen onderdelen, geen gaatjes en doet het altijd op de voor mij gewenste manier.

http://germanairbrush.com/pictures/hansa481_581_681.jpg

Wel draai ik altijd de beschermkap eraf. Dit geeft een nog mooier spuitbeeld, en er kan geen verf aan blijven hangen die spetters kan veroorzaken.

Bart