Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 20:36:49
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 20:32:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door class 37
Vandaag om 20:12:29
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:16:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:06:26
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 19:03:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
  

Auteur Topic: Vraagstelling over Fyra/NS  (gelezen 9450 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #45 Gepost op: 18 December 2012, 18:35:58 »
Daarnaast ben ik wel blij dat de Benelux vervangen is door iets snellers.
En dit snap ik dus eigenlijk niet zo goed. Als je die snelheid belangrijk vind, ging je toch al lang met de Thalys?
Ik moest in het verleden regelmatig naar Brussel en Mechelen.
Naar Brussel nam ik eigenlijk altijd de Thalys omdat die het snelst was, naar Mechelen altijd de Benelux omdat ik dan niet hoefde over te stappen. Zou ik nu nog naar Mechelen moeten, zou de trein niet meer in aanmerking komen. De reistijdwinst van de fyra wordt volledig teniet gedaan door de extra overstap. En naar Brussel zou ik waarschijnlijk nog steeds voor de Thalys kiezen, omdat die nog steeds sneller is.

Huub

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #46 Gepost op: 19 December 2012, 00:20:24 »
Hoeveel mensen zitten er op dergelijke secundaire grensverbindingen te wachten...
Zie Arnhem-Emmerich, Hengelo-Bentheim ed; er moet steeds geld bij en het succes blijft uit.


Over 2 weken gaan er accijnzen in Nederland flink omhoog. Dit zou misschien wel de redding voor dit bodemloze putjes kunnen worden.

Groeten, Alexander

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #47 Gepost op: 19 December 2012, 13:54:31 »
In mijn beleving zat die trein altijd vol tussen Brussel en Antwerpen en tussen Rotterdam en Amsterdam. Tussen Antwerpen en Rotterdam viel het nogal mee (of tegen) hoe vol die zat.

Dan reisde je zeker nooit rond het weekend. ik heb heel wat keren moeten staan tussen Roosendaal en Antwerpen C en terug.

Dirk

Bert de Jongh

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Wat een gezeur hier !!
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #48 Gepost op: 19 December 2012, 16:16:48 »
De Benelux heeft zijn tijd ruimschoots overleefd en concureerde al lang nergens meer mee.

Dat is totale onzin. De benelux was de goedkope,  maar  langzamere verbinding Amsterdam - Brussel en de Thalys de duurdere en snellere verbinding. Je had zelf de keus welke nam. Die keus heb je nu niet meer. De benelux was tot aan de laatste dag goed bezet en had gewoon kunnen blijven rijden. Waarom 2 verschillende HSL treinen op het zelfde traject??  Deze zullen nooit concureren.....
« Laatst bewerkt op: 19 December 2012, 16:20:53 door Bert de Jongh »
Geachte psycholoog, ik kan u melden dat ik niet spoor. Uit zelfanalyse blijkt dat ik geen trein ben.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #49 Gepost op: 19 December 2012, 17:08:36 »
Jou redenatie klopt Bert.

De HSL is als hoofdzaak aangelegd voor de thalys, die hoeft niet met een gangetje van 140 naar Amsterdam te hobbelen.
Dan heeft zo een trein geen enkele zin in Nederland.

Maar 10 slagen per dag tussen Brussel en Amsterdam is wat weinig.
Dat zou je met een extra pendel tussen beide steden met gemak kunnen oprekken tot een uurdienst (ongeveer 16 tot 18 slagen per dag.

Dan zou je de Benelux hebben voor de tussenliggende stations kunnen gebruiken.

En waarom die aansluiting van Breda op het HSL net?
Ik zie hier het nut absoluut niet van in. (Wegen de kosten van deze aansluiting wel op tegen de baten?)

Een goede IC aansluiting van Breda naar Roosendaal lijkt mij veel efficienter, en dat met overstap op de Benelux naar Brussel.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Carl45

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #50 Gepost op: 19 December 2012, 18:37:29 »
Dat van Breda snap ik ook niet, en dat men Den Haag daarvoor links laat liggen.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #51 Gepost op: 19 December 2012, 19:52:28 »
Je moest eens weten hoeveel Limburgers die naar Belgie willen met hun eigen outo naar Vise of Bressoux gaan en pas daar de trein richting Luik nemen.

Inderdaad, de boemel is veel teveel gedoe. De enige keer dat ik vanaf Heerlen naar Luik ben gegaan met de trein was met een EuregioTicket van DB. Een Duits ticket om in NL en B te reizen. Dat kon, was het meest makkelijk en het goedkoopst om te reizen binnen het vierkant Heerlen - Maastricht - Luik - Aken. Voor de rest is het met aansluitingen, parkeren, reistijden veel teveel gedoe om überhaupt de trein te pakken. Als ik tegenwoordig naar Aken ga, pak ik gewoon de auto, stuk sneller, goedkoper en makkelijker dan dat gedoe met 't OV. ::)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #52 Gepost op: 28 December 2012, 19:37:49 »
Is dit nu de trein die de boemelrol vervult tussen Breda en Antwerpen?


En rijden er naast deze trein en de Fyra nog andere treinen vanuit Nederland naar Belgie? Ik zie op de site van roosendaalopinternet ook deze foto staan van een beneluxtrein:


En weet iemand of een loc uit de NMBS 1100 serie nog ergens gaat rijden binnenkort, mss een eenmalige rit ofzo?


Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26833
    • Pagina van klaas
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #53 Gepost op: 28 December 2012, 19:48:05 »
Is dit nu de trein die de boemelrol vervult tussen Breda en Antwerpen?
Die trein zal echt niet naar Breda rijden. Die is gemaakt voor 3000V bovenleidingspanning, en kan in Nederland dus maar op halve kracht rijden. Voor dat kleine stukje tot Roosendaal gaat dat nog wel, maar Breda is een stukje te ver.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #54 Gepost op: 28 December 2012, 19:49:52 »
Dus die rijdt tot aan Roosendaal dan? Of helemaal niet? Wat rijdt er dan vanaf Breda naar Antwerpen voor boemel?
« Laatst bewerkt op: 28 December 2012, 20:21:01 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd, druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT! »

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #55 Gepost op: 28 December 2012, 20:25:30 »
Geen boemel maar een FYRA met een 186 ervoor en hopelijk voor degene die t leuk vinden later een kruimeldief(lees V250 van ansaldo,als die ooit echt goed gaat werken  ;D)
In roosendaal kan je er dan voor kiezen om die belgische boemel te nemen ri antwerpen  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #56 Gepost op: 28 December 2012, 21:06:47 »
Tussen Antwerpen en Breda rijdt pas vanaf ergens in april een V250 pendeltrein!
De stoptrein Roosendaal-Antwerpen is de Varkensneus op de foto. De Benelux rijdt niet meer. Enkele 11.8 rijden nog in België, maar daar weet ik verder nix van.

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #57 Gepost op: 28 December 2012, 21:48:00 »
Die Fyra V250 rijdt toch juist niet langs Breda, daarom hebben ze daar een boemel, dat is toch geen 186 meer? Of wel. Ik dacht dat die alleen op het traject reed voordat de V250 ging rijden. Wat rijdt er dan nu vanaf Breda richting België? Of is dat toch nog die groene 186 met ic-rijtuigen in fyra-kleurstelling?

En die Varkensneus rijdt nu dus vanaf Roosendaal, ok, weet ik ook hoe die heet ;)

Weet iemand of en waar die 11.8 in Belgie nog rijdt? Ik dacht nog bij Brussel Zuid Midi. Mss nog ergens anders? Dichter bij NL?
« Laatst bewerkt op: 28 December 2012, 21:57:08 door Sparrow »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #58 Gepost op: 03 January 2013, 19:04:34 »
De V250 maar Brussel rijdt letterlijk langs Breda, laat het zelfs links liggen (en dan ook weer rechts als-tie weer naar Amsterdam terug rijdt). Op dit moment rijdt er niets naar België vanaf Breda. Vanaf april zou er wel een verbinding moeten komen naar Antwerpen, en die gaat gereden worden met een Pinokkio/Kruimeldief/Albatros/V250*


Wat je nu ziet rijden is een (meestal) rode 186 met ICR-rijtuigen in FYRA-kleuren, die rijdt ieder half uur naar Amsterdam.


* --> Doorhalen wat men niet als aanduiding wil gebruiken  ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #59 Gepost op: 03 January 2013, 23:10:43 »
De V250 maar Brussel rijdt letterlijk langs Breda, laat het zelfs links liggen (en dan ook weer rechts als-tie weer naar Amsterdam terug rijdt). Op dit moment rijdt er niets naar België vanaf Breda. Vanaf april zou er wel een verbinding moeten komen naar Antwerpen, en die gaat gereden worden met een Pinokkio/Kruimeldief/Albatros/V250*


Wat je nu ziet rijden is een (meestal) rode 186 met ICR-rijtuigen in FYRA-kleuren, die rijdt ieder half uur naar Amsterdam.


* --> Doorhalen wat men niet als aanduiding wil gebruiken  ;D
huh? Die rode 186 met icr rijtuigen in fyra kleuren rijdt toch juist niet meer nu de v250 vanaf amsterdam rijdt en de varkensneus vanaf roosendaal? Of rijden zowel de fyra v250 als de 186 met icr rijtuigen tussen Amsterdam en Antwerpen?