Daarnaast ben ik wel blij dat de Benelux vervangen is door iets snellers.
Hoeveel mensen zitten er op dergelijke secundaire grensverbindingen te wachten...Zie Arnhem-Emmerich, Hengelo-Bentheim ed; er moet steeds geld bij en het succes blijft uit.
In mijn beleving zat die trein altijd vol tussen Brussel en Antwerpen en tussen Rotterdam en Amsterdam. Tussen Antwerpen en Rotterdam viel het nogal mee (of tegen) hoe vol die zat.
De Benelux heeft zijn tijd ruimschoots overleefd en concureerde al lang nergens meer mee.
Je moest eens weten hoeveel Limburgers die naar Belgie willen met hun eigen outo naar Vise of Bressoux gaan en pas daar de trein richting Luik nemen.
Is dit nu de trein die de boemelrol vervult tussen Breda en Antwerpen?
De V250 maar Brussel rijdt letterlijk langs Breda, laat het zelfs links liggen (en dan ook weer rechts als-tie weer naar Amsterdam terug rijdt). Op dit moment rijdt er niets naar België vanaf Breda. Vanaf april zou er wel een verbinding moeten komen naar Antwerpen, en die gaat gereden worden met een Pinokkio/Kruimeldief/Albatros/V250*Wat je nu ziet rijden is een (meestal) rode 186 met ICR-rijtuigen in FYRA-kleuren, die rijdt ieder half uur naar Amsterdam.* --> Doorhalen wat men niet als aanduiding wil gebruiken