Doel:€250.00
Donaties:€132.50

Per saldo:€-117.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Tulpendaal
Vandaag om 22:53:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Remco vM
Vandaag om 22:41:00
OBB Nightjet door EN446
Vandaag om 22:37:46
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 22:35:57
MB-module: "Chicago Union" door NS8714
Vandaag om 22:22:47
Minitrix startset 11123 met bri185.5 (Railchem) werkt niet goed. door evexel
Vandaag om 22:19:07
Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!! door grove den
Vandaag om 22:12:45
Transformatorhuisje Veluvia in Wageningen door Pauldg
Vandaag om 22:01:23
Ermehuizen anno 1974 door Mispoes
Vandaag om 21:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:51:21
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 21:50:00
Project: PERŠTEJN (station CSD rond 1990 aan Duitse grens, HO 150x40) door Maurice K
Vandaag om 21:46:31
Martin's geknoei met groen.. door Martin Welberg
Vandaag om 21:45:00
Modelspoorbeurs Houten - inkoper spoorwegboeken, contactgegevens gevraagd door Luc2000
Vandaag om 21:42:10
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:33:24
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door Ruud K
Vandaag om 21:31:06
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 21:27:31
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 21:22:05
Dwergsein met vrijgave rangeren lamp door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:21:18
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
Vandaag om 21:14:07
Archer surface details, waar te koop in Nederland door Pauldg
Vandaag om 21:08:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 21:03:44
Bouw GTMK kolenwagen (Spoor 0) door peterha
Vandaag om 21:00:02
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 20:51:28
Mat 54 in Schaal 0 door Mitchell
Vandaag om 20:44:22
Baanplan voor herbeginner met een Fleischman H0 door eitreb
Vandaag om 20:29:07
Vergelijk tussen Digikeijs, NS parts en andere NS seinen door De eerste Ivo
Vandaag om 20:27:30
Roßnitz door Dennis.
Vandaag om 20:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 20:18:58
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door janw
Vandaag om 20:08:53
  

Auteur Topic: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2  (gelezen 159338 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5572
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #855 Gepost op: 01 mei 2018, 09:31:49 »
Hoi,

Helemaal mee eens.
Wat heb ik heerlijk rustig kunnen kijken naar de modules op de kijkdag in Boven-Leeuwen.
De elementen zijn herkenbaar.

Ik teken voor een module Berg en dal, Beek-Ubbergen, dat zou toch een mooie aanvulling zijn, zie

Erg goede fotoserie (y).

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Waelsteder

  • In the groove.....
  • Offline Offline
  • Berichten: 523
    • Gemeente Tram Waelstede
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #856 Gepost op: 03 mei 2018, 17:57:12 »
@Joke:
Wij hebben inderdaad dezelfde visie op modelbouw; dat zie ik ook aan jouw Westlandbaan  (y)

@Koen:
In het oorspronkelijke plan voor Waelstede zat ook een Beek / Berg en Dal look-a-like.
Op de plaats van module S2 (het tweede schaduwstation achter de Waelkade) zou een enkelsporige tramlijn met een grote lus naar boven klimmen en zichzelf met een brug(getje) kruisen.
Bovenop module S1 zou dan een klein depot gebouwd worden met een eindlus er omheen.
Voor een echt tramviaduct, zoals in Berg en Dal, was echter geen ruimte.



Plaatje uit de oude doos.....

Dit plan is gesneuveld om de volgende redenen:
1. Trams kunnen niet goed klimmen.
2. Het depot in 'Berg en Dal' was eigenlijk een doublure van de remise Van Broekhoflaan.
3. Een groot enkelsporig traject laat geen (voor tentoonstellingen noodzakelijk) intensief tramverkeer toe.
4. Gekunstelde lijnenloop op de modules 3 en 4 in verband met de minimale boogstralen.
5. Te weinig opstelruimte (buffer) voor trams met slechts één schaduwstation, dat ook nog eens moeilijk bereikbaar is door de module er bovenop.
6. Een rondlopende baan kan bij tentoonstellingen niet tegen een muur opgesteld worden en is slecht in te plannen bij een tentoonstelling door de benodigde ruimte rondom.
7. Er is geen mogelijkheid voor een afgeschermde plaats voor de bediening: laptop, digitale centrale, reparaties, even uitrusten, etc.
8. Een nog langere bouwtijd; veel te ambitieus..... (modelbouwersplannenmakerijenvalkuil)

Misschien dat het viaduct er nog eens komt als apart project en misschien in een andere schaal.....

Groeten, Rob.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2018, 18:01:41 door Waelsteder »
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2128
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #857 Gepost op: 04 mei 2018, 14:04:15 »
Wat een mooie VVV-impressie van Waelstede! Zelfs voor mensen die op zich bést bekend zijn met/in dit oord zijn er tóch weer nieuwe details te ontdekken.
(Ik zag dat jij nog steeds op het terras van Dicke Mick zit ;))
En over het incidenteel verschijnen van een rijdende brandweerwagen zwijgen wij discreet? :angel:

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5572
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #858 Gepost op: 04 mei 2018, 14:13:41 »
Hoi,

Ik snap de beweegreden wat betreft het realisme.

Maar het zou toch mooi passen alleen al vanwege de prachtige na te bouwen omgeving.

Vanwaar staat de opstelling in de "oude" tekening tegenelkaar?

Op een tentoonstelling heb je toch iets meer vrijheid om in de lengte of in een hoek te bouwen, dan creëer je ook plek voor laptop en dergelijke.

Je zou haast een tandrad of magnorailachtige oplossing bedenken voor het klimtraject.

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2128
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #859 Gepost op: 11 december 2018, 17:39:04 »
Misschien dat het viaduct er nog eens komt als apart project en misschien in een andere schaal.....

Ik mag dit zien als een prettige belofte?

Ik ben blij zelf tenminste ook eindelijk weer aan bouwen toe te komen...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

dalmvis

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #860 Gepost op: 20 december 2018, 09:33:08 »
Dag Rob,

Schitterend gedaan !! Klasse, je zou (mijn bescheiden mening) zo kunnen werken in MuWuLA, Hamburg :-) ... wat opvalt zijn de talloze details, zoals de vervuiling bij de laaddeuren.
- bye, Arthur-

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5181
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #861 Gepost op: 17 oktober 2019, 21:13:23 »
De laatste rit is eerder gekomen dan verwacht.




Hij ruste in vrede,
Paul

De reacties hierop heb ik naar een apart draadje verplaatst.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)