De bouw van deel 1 heeft 10 jaar geduurd (druk, druk, druk….), maar de planning voor deel 2 is 10 maanden (!!).Heb je een deadline? 8)
Heb je een deadline? 8)
Ik heb hier echter nog geen voorstelling bij, dus zou je dit met behulp van een detailfoto of iets dergelijks kunnen duidelijk maken?
Ik heb nog wel een opmerking over module 4.
Is het niet een beetje vreemd dat de tram dan op de stoep rijd in plaats van de weg?
- Gesitueerd in de buurt van Nijmegen en ArnhemVolgens mij bouw je gewoon een Rotterdams thema 8)
Volgens mij bouw je gewoon een Rotterdams thema (mooi hé? 8)
Waarom ga je dan niet met 'echte' trams rijden: voeding via de bovenleiding?
Dat maakt de zelfbouw van de infrastructuur alleen maar gemakkelijker.
Groeten, Rob.
Deze is de voorzijde van degene die ik net postteNiet een gebouw om als Hagenees trots op te zijn... Vier muren en een dak: klaar!
De beeldbank van de gemeente Den Haag geeft wel 18 hits op koffietent. En inderdaad zit er zo'n mooi Chaletgebouwtje tussen. http://www.haagsebeeldbank.nl/beeldbank/weergave/record/?id=f2376c24-9a2e-49cd-a25c-4f943adb9922 (http://www.haagsebeeldbank.nl/beeldbank/weergave/record/?id=f2376c24-9a2e-49cd-a25c-4f943adb9922)
Niet helemaal het type waar volgens Harry Jekkers 'alle problemen van de wereld in passen én worden opgelost', maar wel mooi! (y)
Paul
Ik zou graag eens een keer "in de keuken willen kijken" met name naar het zelf maken van de rails.
Verder, heb jij de tekening van de Peemankeet beschikbaar?
Hartelijke groet,
Niek
P.S. moet ik mijn bouwtempo ook nog verhogen? 8)
Verder, heb jij de tekening van de Peemankeet beschikbaar?
Ik kijk nu al uit naar foto's van de tram die door de smalle Steenhouwersgas rijdt. Volgens mij is dat pleintje straks prima geschikt om er een camera neer te zetten die zó de steeg in kijkt!
De opmerking van die kwajongen van Van Meerwijk (de zoon, dus..) in dit draadje “..wat is het Nijmeegse aspekt dan ?…”, heeft wel tot nadenken gestemd.
Vraag: Ligt het dak van jouw GTN 40 nu werkelijk zo scheef op het model, of is dat vertekening in de foto's??
Suggestie: Houd de steeg tenminste zo breed dat nu het breedste voertuig in jouw bezit er doorheen kan, maar een eventueel toekomstig breder model er ook nog doorheen past.
Ik vind een poortje leuk, maar een beetje een cliché............... maar dan eigenlijk liever de weg in een boog uit het zicht laten lopen. Heb je ook mooi kijk op de huizen in de bocht. Maar goed, het baanplan staat hier al vast.
Prachtig, die oud Hollandse geveltjes...
De printjes met de Hall sensors voor de terugmelding zijn gesoldeerd.
Allemaal vals sentiment. Die Van Broekhoflaan is van een veel hogere klasse! ;DIk doelde op die buitengewoon oud Hollandse draadjes...
MUURROZETTEN!
Bij mijn weten zijn er hele fraaie van Panier
Aan de andere kant....Die ouwe lui van een Britten liggen wel vaker een beetje achter (bv niet omarmen van digitaal, geen achtergrond bij hun modules/diorama's en de slechte omhuizing daarvan in het algemeen). Brian Millar fotografeert niet of nog analoog, want een ieder die digitaal fotografeert weet dat je nu alleen met perfecte details moet komen omdat daar alles uitvergroot wordt.
De Commissaris van de Koningin van het Eiland Waan, RobK, heeft in zijn weblog eens het volgende geplaatst: (y)
Al surfend kwam ik nog een aardig stukje modelbouwfilosofie tegen: The one foot rule (geformuleerd door Brian Millar). De vraag was: Hoe gedetailleerd moet je bouwen om een overtuigend model te produceren? Brian Millar hanteert deze vuistregel, die werkt in iedere schaal. S = de schaal, voor spoor nul bijvoorbeeld 43, 45 of 48. De regel luidt:
Details die je in 1:1 niet kunt zien vanaf S x 0,3 meter of verder hoef je niet aan te brengen op je model.
In schaal 0 wordt dat dus: Originele details die je niet kunt zien vanaf 43,5 x 0,3 = 13,5 meter hoef je niet na te bootsen.
zullen we die rozetten überhaupt wel zien.... ???
Ontraxs 2015 (2014 ?) met als thema lokaalspoor en trams? 8)
Haal je dat wel, Marc? :)Met de Rosestraat bedoel je? 8)
Uit het laatste stuk printplaatDe laatste sporen voor Waelstede zijn nu dus gelegd? Of heb ik 't mis?
Ik begrijp tussen de regels door trouwens dat dit een historisch moment is:De laatste sporen voor Waelstede zijn nu dus gelegd? Of heb ik 't mis?
Het huidige asfalt op Module 4 blijkt te zijn gelegd door een dochteronderneming van de firma AnsaldoBreda.
Groeten, Rob.
Een meegebogen wissel voor 12mm spoorwijdte maakt niet iedereen zo maar even.Goed dat je dat nog even uitlicht, want dat verdient inderdaad veel respect. Het lijkt voor de burgemeester van Waelstede niet eens het noemen waard. Hoe stoer is dat!?
Goed dat je dat nog even uitlicht, want dat verdient inderdaad veel respect. Het lijkt voor de burgemeester van Waelstede niet eens het noemen waard. Hoe stoer is dat!?
Opgejut door collega’s, die bouwen aan Trambaantjes en daar heel lang over doen, omdat ze overal interieurs inbouwen…8) (hoe lang bouw jij al aan Waelstede? 8))
…… maar eenmaal ingebouwd, zie je daar geen barst meer vanGoed hè? ;D
Huizen met een gevel ‘in vlucht’ zijn niet verzakt, maar zijn met opzet zo gebouwd, waarschijnlijk om op de hogere verdiepingen meer ruimte te krijgen bij een kleinere (dus goedkopere) perceelgrootte.
Maar vooral kinderen spotten dat soort details verbazingwekkend snel.Inderdaad! Mijn nichtje (10) keek ongeveer drie seconden naar binnen in een tram van mij voordat ze uitriep: "Ohh, ze zijn allemaal hetzelfde!" De passagiers van de Waanse trams zijn overwegend afkomstig uit zo'n duizendstuks-verpakking van die Amerikaanse Duitser (http://www.modelleisenbahn-figuren.com/), waar maar vier verschillende zittende figuren inzitten, x250. Zij was de eerste in al die jaren die dat meteen zag.
Huizen met een gevel ‘in vlucht’ zijn niet verzakt, maar zijn met opzet zo gebouwd, waarschijnlijk om op de hogere verdiepingen meer ruimte te krijgen bij een kleinere (dus goedkopere) perceelgrootte.
Beste Rob,De rijkdom van de huiseigenaar werd geshowed door een rijke versiering van de gevel. Als je voor een huis staat is die rijke versiering makkelijker te zien wanneer het huis 'helt'.
ik heb begrepen, tijdens diverse stadswandelingen (in Dordrecht en Utrecht) dat het scheef naar voren bouwen van de voorgevel diende om gemakkelijker de goederen via de takel omhoog te tillen zijn. Door het scheef bouwen komen de goederen tenslotte niet tegen de onder verdiepingen aan tijdens het hijsen naar boven.
..... het pand dat je zelf geheel hebt gebouwd en dat ook nog naast het verbouwde pakhuis staat is neem ik aan ook geheel zelfbouw? Heb je de platen met een laser oid. gesneden of volledig met een hobbymesje? Groeten, Christoph
En laat je niet opjutten, zéker niet door die rooie van mij ;) De vorige poster is inderdaad mijn oudste zoon... ;D
Frans
Ik ben niet van plan verlichting in de huizen te maken; de modules worden goed uitgelicht om het daglicht te imiteren en dan zie de verlichting in de huizen toch niet....Helemaal de juiste gedachte, alleen… ik zie mezelf alweer tot in de kleinste details te willen werken en dus met licht en interieur, en dus met open ramen. Snel werken kan ook wel weer met strookjes dunne tape op een transparant plaatje. Maar ik zal wel weer gaan etsen of 3d printen… ::)
Dus kunnen de ramen ondoorzichtig worden en... het scheelt weer wat interieurs... 8) .
En klaag nou maar niet zo: je vindt het bést leuk om naar VAMES te gaan... ;D
Frans
Ik hoop dat je eventuele winkels wèl van verlichting voorziet. De meeste winkels hebben een open karakter zodat de passerende klant goed de winkel in kan kijken. Ik zie dat het bij de apotheek op mijn Trambaantje een fraaie dieptewerking geeft.
In de nieuwste Modelspoormagazine (juli/augustus) staat ook een leuk kadedorpje met een tramsfeertje. Moet je ook maar eens naar kijken, zul je ook wel leuk vinden.
Kunt 'm ook gewoon in de winkel halen. Dit is wel een heel mooi nummer, met veel prachtige banen beschreven. Er is weer hard aan gewerkt!
Misschien die juwelier in een ander pandje onderbrengen. Kun je nog een "traditionele" overval in laten plaatsvinden.
Alleen jammer dat die Volvo een verkeerde dakdrager heeft om ladders te verslepen ..... :D
Gewoon in de breedte! :)
Dan bof je nog..... :-X In het stadhuis van Hespedam werd ooit door vierrussen ingebroken. Zie foto.
Ik ben alleen zo benieuwd naar de architect van dat walgelijke stuk hoogbouw op de achtergrond, waar dat bord "help" op staat ;D Heeft Waelstede geen monumentenverordening?
Jeroen,
Welk rijtje bedoel je ?
Groeten, Rob.
Fraai........een genot om er naar te kijken. Bovendien inspireert het mij!
Kan niet wachten tot oktober
Dat (hopelijk uiteindelijk ongure) steegje is een VONDST!
Frans
Was die fietser één van de laatste deelnemers aan de "Waesteedse Vijfdaagse", die nu eindelijk naar huis ging, maar zich (een beetje teveel) moed indronk voor die fietstocht naar ??? (Eerbeek wellicht :P of was dit niet mijn zoon ;D ?
Frans
Is nu de straat op gelijke hoogte met de rails? Dat geeft toch problemen met schoonmaken?
Ha Rob, mij vallen de bogen op. Zouden die niet beter volledig in dezelfde straal kunnen liggen? Ik zie nu per boog verschillende stralen. Da's niet prettig rijden.
Groet Huibert
Dat heb je in het echt toch ook lang niet altijd?
In het echt zijn de bogen ook maatwerk en heb je soms ook een 'vreemde' boog.
Rob, je bedoelt dat er een archeologisch waardevol object onder de grond ligt waar omheen gebouwd moest worden zodat het gewicht van spoor en trambewegingen het object niet zouden/zullen beschadigen?
Alles heeft een reden, niet waar? ;-)
Of miss wel wat zachte grond aldaar waardoor anders een belangrijke leiding kapot gedrukt zou worden.
Alles kan als je fantasie maar groot genoeg is ;D
Misschien dat ik eens je ideeën ga jatten voor mijn modulebakken waar ook tramspoor te zien is.. :)
Antal
Ik.zie trouwens ook een Westmalle dubbel staan. Ook daar heb ik geen verklaring voor... ;-)
Een trambaan wordt aangelegd rekening houdend met de diverse beperkingen van het gebied en dat kan inderdaad tot merkwaardige tracering of raar gedimensioneerde bogen leiden...
Rob: Hellup!! ik ben westerling, dus "Vlaamsegas" zegt mij niet zoveel (en ook Google-Streetview verduidelijkte niet zo veel :-\ ) Waarover moet ik mijn zoon 'vaderlijk toespreken'? vanwege de door jou daarvoor gezochte Preisertjes heb ik wél een vermoeden
Daarbij is wat jij op de Waelkade creëerde beduidend smaller, dan ga ik eerder voor een interpretatie van de Amsterdamse Trompettersteeg... ;) :-[ :-X
Frans
Foto 4 en 5 zijn op Aeschenplatz genomen, foto 3 is voor Basel SBB genomen, foto's 1 en 2 zijn op kruising Mönchensteinerstrasse/Thiersteinerallee.
Groeten Jeroen
En Rob ik heb het ook nog best druk voor de show hoor.
Martijn
Netjes hoor. (y)
Pssst ,als alle masten rood moeten zijn wat doen die 2 groene dingen daar dan nog ??? :-X
Pssst ,als alle masten rood moeten zijn wat doen die 2 groene dingen daar dan nog ??? :-X
2 groene? Ik zie er 4 ;D
Het werkt aanstekelijk want het kriebelt bij mij al steeds meer om een mini demo baan te maken!
Toch een klein puntje van [persoonlijke] kritiek; ik vind het uiteindelijk een beetje jammer dat het spoor daar in de stoepen ligt. Had het liever over de weg gezien, rakelings langs fietsers en wachtende of geparkeerde voertuigen. Nu kun je de stoepen nooit bepreiseren of je blokkeert de weg. En ben het zeker eens met dat er in het echt ook veel onnatuurlijke bochten liggen in tramtrajecten. Maar ik zie hier de reden idd [nog] niet...
ik zal vrijdag foto's maken en als het meezit ook een filmpje
Zo hee, ik heb nog nooit een modeltrein/-tram zo moeilijk over een wissel zien gaan. :o
Ja zeg was dat nou,rijden er hier nou ineens treinen ipv trams......
....Foto's van trams,bouw werkzaamheden en rail werkzaamheden willen we zien....:P
Helemaal mee eens!
Dit sub-board heet "Trams en smalspoor" en de 'treinen' van Jeroen zijn duidelijk smalspoor.Precies in een ander draadje ;D en daar snuffel ik ook wel is rond (y)
En bouwt Jeroen niet aan de GTW 406, een Gelderse motortram, in een ander draadje?.
Daarbij is zelfbouw van de railinfrastructuur voor iedereen interessant.Absoluut interessant, zelfs voor degene die het niet na kunnen doen,zoals ik b.v. :-X
Het klinkt naar Suske en Wiske: "De Problematische Proefrit" ;DIk wilde eigenlijk gaan voor "het traumatische trambedrijf" ;D
Waelstede kan door twee personen binnen twee uren (rijdend !!) opgebouwd worden.
Groeten, Rob.
Waelstede kan door twee personen binnen twee uren (rijdend !!) opgebouwd worden.
@De Heer T. Nootje:Nou vooruit dan maar weer.
Nu kan ik warempel één titel van mijn lijstje van allitererende update titels afstrepen..... Tssss... >:( En die had ik nog wel bewaard voor de zeer ernstige tegenslagen.... ;D
(y) (y) (y) Ja Frank, die bedoel ik!
(Maar nou ben ik nog steeds niet verder dan een plaatje :'( )
Frans
Lang niks gehoord hier.
gaat alles nog volgens schema?
Wat heeft een analoge trambouwer het dan makkelijk.Mijn opgevouwen hondenbot met één tram en multimaus is ook redelijk monkeyproof. 8)
Panier-Flomo-masten?
De bomen staan op proef; er wordt nog nagedacht over het juiste type boom op deze plek
Welke trams heb je daar rijden?
Tijd voor gemeenteraadsverkiezingen 8)
De afdeling Infra van het GVB Klapwijk en de sector Schadeherstel van de Heeksche TramwegMaatschappij adviseren (onafhankelijk van elkaar :) ) een soort dat geen blad verliest...
Leuk, een tram op de stoep! (y). De glazen bier zullen wel rammelen. ;D.
Tijd voor revolutie!
Kan in Waelstede geen kwaad; de burgemeester wordt nog niet gekozen..... 8)
;D Hmm,
Misschien is de directie van Eemstede geschokt dat een Chimay-adept zich laat betrappen met een "De Koninck"? ;)
Frans ;) :-[
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Keermuur_doorkijkje_20140425_P1060937.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Keermuur_doorkijkje_20140425_P1060937.jpg)
Een mooi plaatje, echter de trambestuurders vinden dit tegenwoordig niet zo'n prettige situatie. Er kunnen voor de trambestuurders ineens voetgangers, of nog erger scooterrijders uit de poort komen die de tram niet hebben zien aankomen. Voor de trambestuurder staan deze dan ook ineens voor z'n voertuig.
Is dat muurtje van styreen gemaakt?
Die hoogwater keermuur ziet er mooi en realistisch uit
maar waar ik voornamelijk in geinteresseerd ben is van welke wijn die wijnkistdeksel is,
met de wijn opdrinken zeker ;D
Al dan niet met de wijn op ben ik vannacht toch maar eens op het dak gekropen om de nieuwe bestelling van de Waelsteder trams te gaan bekijken.
"wat Halling kan met zijn nieuwe R-net Avenio kan de Huissense Waggonbau ook
Wanneer is de baan weer op een beurs te bewonderen?
Nog hulp nodig in Schwerin? :p.
Hoezo ???, ga je niet zelf met Heerwijk dan ?
Je hebt nog bijna een jaar....... ;D ;D ;D ;D ;D
Groeten, Rob.
Erg leuk om te zien hoe je veel grotestad-elementen samenbrengt op een paar vierkante meter, waardoor het meer en meer het trambedrijf rechtvaardigt. Complimenten!
ik neem men tijd met de bouw van men baantje ::)
de bovenkant van die halfronde bolwerkmuur, met de baksteentjes die allemaal netjes naar het denkbeeldige middelpunt van de halve cirkel wijzen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder dat ik kan zien hoe?
Richt je je voornamelijk langs de Waalzijde of ga je ook meerdere delen bouwen?
De... pannekoekenboot...... Mja.
Ben benieuwd hoe je die boot gaat maken en hoe je die afzet plank netjes kan monteren en demonteren.
Euhm... Rob, heb jij het mobiele nummer van Maaike misschien ?
Op de fiets zien we het mooiste meisje van de klas, Nicolien van Heerd, die haar zusje Fleur van de bus komt halen. Nicolien is nog niet gescout door tv producenten, filmmakers of modefotografen, maar dat gaat ongetwijfeld gebeuren. Houdt Nicolien in de gaten !!
Nicolien fietst stevig door, want ze is ook al gezien in Rheinberg ;)
Kan zij lekker rustig naar de grote stad.
Zo te zien hebben Jan Willem de Grijs en Danny Vriend vaste verkering?
En Waelstede is wel op een andere manier grootser
door het hele vele zelfbouwen dat Rob doet (y)
Dat vind ik juist ook zo leuk, dat we compleet verschillende banen hebben met een eigen thema en bouwwijze. Wacht maar als je straks in Schwerin bent, want onze oosterburen kennen maar één thema en dat is kilometers half afgewerkte modulebanen met racende tatra trams. (als ze rijden....)
Zo Martijn,
Met de laatste opmerking t.a.v. van Waelstede/ Rob Boeser heb je je een eventuele uitstapje naar Schwerin als hulp waarschijnlijk verspeeld.
Gr. Paul Sassen
maar ik hoop toch wel dat er in 2014 weer een trammeland zal zijn ;D
Komt daar links nog een pandje tussen?
Rechts heb je in ieder geval een leuk steegje gecreëerd. Kan je daar ook de tram doorheen zien? Dat kan een mooi doorkijkje opleveren.
Voor de duidelijkheid: ATF maakt niet schoon; het gaat corrosie tegen in die zin dat er niet of nauwelijks meer vonkvorming plaatsvindt tussen wiel en rails.
Ben
maar ik hoop toch wel dat er in 2014 weer een trammeland zal zijn ;D
wie weet?
Paul? Rob?
Groeten Martijn
Ik zal er zijn :D :D :D
Groeten Martijn
alleen een drieasser op jullie bergbaan?
de arme 533 is nog aan het uithijgen van zijn avontuur in brussel :-X
had hoop op de GTR 72 voor de 600 net als wat jaartjes terug
of de 144 iets modernere uitvoering ervan
of heel wild de 586 2G enkelgelede bolkopper :-X
Rob,
Ik heb het niet over aantasten van plastic, dat is geen punt van zorg.
Ik heb het over het mogelijk aantasten van lakwerk, dat het nog niemand getest.
Bij normaal gebruik komt e.e.a niet met elkaar in aanraking, maar voor het geval dat .....
Mvg, Michel
ow overigens er zijn schijnbaar al mensen die atf bij hun wielen met stroomafnemer hebben toegepast en er tevreden over zijn zoals dat werkt
Ik zou dan toch nog is in het door mij opgestarte draadje kijken.Die test vond plaats na deze opmerking richting Rob.
Daarin wordt namelijk ATF op een oud rijtuig "gemorst" en heeft een tijdje zo gelegen.
Resultaten zijn op de foto,dat het niks aan lijkt te tasten ;)
Fijn overigens dat ook trams ATF lijken te waarderen (y)
Heb je straks zorgeloze rijdagen bij de oosterburen,en kan je je wellicht is vermaken als het bij hun niet gaat zoals t hoort ;D
ow overigens er zijn schijnbaar al mensen die atf bij hun wielen met stroomafnemer hebben toegepast en er tevreden over zijn zoals dat werkt
ZZP-er? :o
hmm heb ik nog niks over gehoord.
Een GVB 3-asser kan de hellingen gemakkelijk aan, zolang je de bijwagen maar in Amsterdam laat
de arme 533 is nog aan het uithijgen van zijn avontuur in brussel :-XNiet overdrijven zoon! Die krachttraining is inmiddels ook al weer een paar jaar geleden...
(y)
PS: Ik reageer wat laat, want ik zit momenteel op een kortebroekenplek met moeizame wifi.
Laat me raden, een eiland ?
die pensionado's en hun vakanties ook :-X
April is er sneller dan je denkt :P
Jongeman, een modelbouwer moet af en toe eens de tijd nemen om na te denken, meer specifiek beelddenken, over de volgende stappen in het modelbouwproject.
En het maakt eigenlijk niet uit waar je dat doet 8) :D ;D
Beeld denken op een warme locatie is geenzins te vergelijken met het nederlandse wat je probeert neer te zetten.
Ik zal het niet eens proberen Rob :-X ;D
Rob, ik kan me jouw emoties wel voorstellen
Succes en nogmaals sterkte!
Vertrouw je je hele baan inclusief "brein" aan die ouwe knar toe!? Getuigd maar weer van lef! ;D
Het zal duidelijk zijn dat de burgemeester van Waelstede zijn hele hebben en houden met loden schoenen, klamme handen, kloppend hart, bezwaard gemoed en een hard hoofd naar Huissen heeft gebracht. Het voelt alsof de ziel aan de duivel is verkocht, maar ja, het was gegeven de omstandigheden een aanbod dat niet geweigerd kon worden. 8)
Iedereen kan begrijpen dat dit een moeizaam en langdurig proces gaat worden…. ;D
Wens mij succes en geduld. ;)
Groeten, Rob.
De opmerking over de duivel (= skip) en de hokjes in Huissen doen het ergste vrezen,
De (gelukkig....) tijdelijke verhuizing van de Gemeente Tram Waelstede naar SKIPrail in Huissen heeft blijkbaar nogal veel stof doen opwaaien en al dat stof schijnt nu in Huissen te zijn neergedaald. :(
Wat in Beuningen reed als een zonnetje, rijdt nu in Huissen als een dweil, ondanks de ATF. ???
Is er dan niets positiefs te melden? Jawel, namelijk:
- de catering ter plaatse :P
- de goede sfeer en het optimisme van de beide directeuren ;)
Groeten, Rob.
-
Enfin, er is zoveel (mechanisch technisch) werk aan de winkel, dat er zelfs in het weekend doorgewerkt moet wordenWaarbij sommige directeuren - met allerlei smoesjes ( verjaardagen)-menen om op zaterdag niet te hoeven werken en wel tijd hebben om op het forum te "schrijven".
de ijzige Scandinavische temperaturen in de Huissense klimaatkamer?Ze bedoelen gewoon de normale werktemperatuur waarbij een normaal mens werkt en inderdaad niet te gemoedelijke rustig achterover temperatuur voor bij een glaasje whiskey.
Is er dan niets positiefs te melden? Jawel, namelijk:Een toevallige bezoeker prees de bouwer van Waelstede om het detail waarmee de steentjes van de Waelkade en de Remise waren ingekleurd.
In de bijgaande foto ziet U de staat van het deels tweedehands gekochte materieel waarmee Waelstede de dienstregeling denkt te onderhouden in combinatie met gratis software uit de oude doos.
Daar de infrastruktuur op het oost europeese af is ware het beter geweest tatra's te kopen. Maar nee het getoonde wrak is een ex Halle met door Cegelec geleverde budget motor gekocht uit de afvalbak van de Waggonfabriek te Huissen daar het benodigde geld al op het zonnige eiland was uitgegeven .
Toen ik tijdens een korte pauze tijdens het verjaardagsfeest van mijn wettige echtgenote, waarin ik ondiep in het glaasje had gekeken, een blik op dit forumdraadje wierp, werd ik zeer onaangenaam getroffen door bovenstaande citaten, waarin deze dierbare tramwagen tot op de assen wordt afgekraakt. :o
Deze wagen is indertijd door mij van de poorten van de recycling weggesleept als een mindervalide, verwaarloosde weestram; weggekocht van zijn gijzelnemers voor enkele euro's, wat kralen en een spiegeltje. 8)
Hardware versus Software :-X
Ik raak een beetje de draad kwijt, want wat is eigellijk het probleem dat Waelstede niet meer functioneerd zoals het voorheen bij Rob wel deed ???
was een leerzame middag (y)
koploper kan je wel koppijn bezorgen zeg :-\
Conclusie binnenkort komt deze Tram baan wellicht voor een prikkie in de verkoop en kan ik mijn slag slaan. Het bedrag in Drachmen staat voor mij reeds vast.
En iedereen weet dat het rendement van stoom ongeveer op 6% ligt.........En die ander 94% waar gingen die naar toe????? ..... Juist ja ...... WARMTE, dus niet meer klagen dat het te koud is.
Toch fijn om te lezen dat een ieder denkt dat Martijn en ondergetekende de intelligentie van een kokosnoot hebben, maar wij zijn de genoemde stadia allang voorbij.
weet wel dat ik de steenhouwersgas uit de route kan halen door die handmatig bezet te melden :P
Het rijd!!U ziet: De "t" achter de "d" staat er ( nog) niet. Dus het rijdt (nog) niet helemaal perfect en het is dus (nog) niet helemaal A(T)F.
Zit er nog de originele Liliputmotor in? Ik heb er ook één, maar die rijd niet fijn in originele staat. Ik overweeg om daarvoor een Halling KSW bodemplaat in te zetten met bijbehoren aandrijving.
Groeten, Mark
Onder "Het" wordt bij Gemeente Waelstede onder meer ook verstaan zeer oud materieel wat her en der in het buitenland bij naburige bedrijven ( Cleve) op de kop is getikt. Deze KSW wagens waren als budget aanhangwagens net na de oorlog gemaakt om de schaarste op te vangen.
Ook in de trammodelbouw waren het een van de eerste wagens van Liliput.
Zit er nog de originele Liliputmotor in? Ik heb er ook één, maar die rijd niet fijn in originele staat. Ik overweeg om daarvoor een Halling KSW bodemplaat in te zetten met bijbehoren aandrijving.
zouden betreffende personen ook nog weleens met elkaar PRATEN ? :-[
@Frank:bij mijn weten praten de protagonisten inderdaad met elkaar; het schijnt zelfs, dat zij zich regelmatig met elkaar in één ruimte bevinden. ::)
Frans (y)
koukleum :P
Zoon,
Ik vind, dat je toch nog wel "mijnheer Koukleum" moet zeggen...
Je Vader
Er moet nog best wel wat gedaan worden totdat hij beursklaar is in Schwerin, maar dat hoort erbij. Ook mijn eigen baan zit in de verbouwing voor deze beurs en beursstres hoort er eenmaal bij!
Miniworld werkt vanaf de eerste dag met koploper.
Het draait fantastisch.
Ik heb het ooit gedownload, maar verder nog niets mee gedaan. Vooral omdat toen de ontwikkeling er van "zou" stoppen
Over die KSW; de wielen moeten inderdaad super schoon zijn. Ik had indertijd motor- en bijwagen electrisch doorverbonden. Dan was het nog wàt. Hellingen? KSW vraagt: "wasdah?" :P
Er moet nog best wel wat gedaan worden totdat hij beursklaar is in Schwerin,Mark dat heet een eufemisme!
De status op 14 februari is:Een contradictio in traminus. Want als het goed loopt hoeft dat niet.
- Koploper werkt inmiddels feilloos,
- de 'assistenten' kunnen trams in en uit blokken halen, decoderadressen programmeren en alternatieve routes instellen in Koploper,
Ik rijd in een auto, waarvan de fabriek niet eens meer bestaat. Is dat een reden om hem weg te doen, terwijl er nog wel dealers zijn, het onderhoud uitgevoerd wordt en onderdelen ruimschoots leverbaarU ziet de man is eraan gewend.
Morgen weer verder ten huize van de Huissener Sassenbahnen ;DDe man is er toch niet geheel gerust op.
De Waelsteder Machinefabriek is inmiddels druk in de weer om de oude en nieuwe actiepunten af te werkenKijk dat bedoel ik nu er moet nog veel gedaan worden.
De Laatste Loodjes.Hé, leuk, een Waalse Kerk!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kerkje_20150409_P1070951.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kerkje_20150409_P1070951.jpg)
.......... werd uit een Gevel E en een Gevel F een kerkachtig gebouwtje in elkaar gezet. ..........
Hé, leuk, een Waalse Kerk!
Je wist het niet?
Merkwaardig dat Artitec op hun website niet vermeldt dat die gevel E de voormalige synagoge van Doetinchem is.
Inderdaad, maar vanaf nu heeft Waelstede dus een Waelse, oh nee, een Waalse kerk !Dank, ik voel me vereerd :)
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Karel Peer of één van zijn werknemers hieraan schuldig zijn...
Ik ben inmiddels aan de zzzzzzurstof.......hikhik O nee! tis wijn ;D ;D
Omdat Gemeente Waelstede afgelopen weekend een klein probleem had met de glasverwerking, heeft de partnerstad Rheinberg 2 glasbakken ter beschikking gesteld.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Glasbak.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Glasbak.jpg)
Voor de gene die met Koploper rijden zullen hem wel snappen ;)
Groeten, Mark
... was al blij dat er houten balken tussen de railstaven lagen en een rooster op de inspectieput. Ik ben er overigens nog best wel veel vleugelmoeren en ringetjes in verloren...
Groeten, Mark
... en een rooster op de inspectieput. Ik ben er overigens nog best wel veel vleugelmoeren en ringetjes in verloren...
Rob, Paul, Rob, Elke, Rob, Mark, Rob, Martijn en niet te vergeten mijn broer,
Allemaal ENORM hartelijk bedankt voor een onvergetelijke Kleine Bahn ganz gross.
p.s. Rob, ik zal de foto's van de escapes van het jongvolk op zaterdag niet publiceren.
Modeltrambanen
Deze zullen worden opgesteld in de tramremise en in de loods van Van Gend & Loos.
1. Eiland Waan - Rob Kievit (RobK)
2. De schipbrug - Guillaume Veenhuis (smalspoorcompagnie)
3. Trambaantje - Marc de Bruin (Marc tramt)
4. Amsterdam - Modelbouwclub GVB
5. Hellevoetse Tramweg Maatschappij - Paul Roos (Paul Roos)
6. Hespedam - Niek Hesp (De Burgemeester van Hespedam)
7. Tramdiorama - Miniworld R'dam, onder de hoede van Niek Hesp
8. GTW in schaal 1:17 - Jeroen Kamphuis (Jeroen1975)
9. Rheinberger Strassenbahn Betriebe - Mark van Dijk (MMTB)
10. Gemeente Tram Waelstede - Rob Boeser (Waelsteder), operated by Martijn van Meerwijk (martijn v m) en Paul Sassen (SKIP)
11. Diorama Noordrijn Zuid Lymberg - Paul Sassen (SKIP)
12 De Hezelpoort 1927 - Loek Bronkhorst (Magnorail)
13 Station Hollands Spoor - Haagse Module Groep (alleen het tramgedeelte)
14 Wagenhalle Breitendorferstrasse - Edwin Spanbroek (Edde)
15. Houten trambaan radiografisch - Wim van den Boom
16. Zwaaghoek stoomtram - Ton Janssen
17. NOM in model - (Rail Magazine 317) - Jaap Altena / Bob de Mon
Waarschuwing: er is al ten minste 30 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken
Al bij gekomen Rob?
Jawel hoor, ik ben inmiddels helemaal afgekickt en begin mij alweer voor trams te interesseren.... 8)Túúrlijk! Trams vervelen toch nóóit? 8)
Wellicht is een andere achtergrond nog een optie. Je hebt nu een blauwe achterwand maar voor het grote-stad-gevoel zou iets anders misschien nog beter werken.
Achtergronden kunnen maar op 1 manier geplaatst worden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schwerin_KGBB___Waelstede2_Jan_Ruppert.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schwerin_KGBB___Waelstede2_Jan_Ruppert.jpg)
Maar mag ik vragen van welk merk onderstaand ptt busje is??
De kleur is toch niet nieuw in Waelstede?
Is het niet eigenlijk zo, dat die "wijdbeense" zuurstok het enige verdwaalde exemplaar is?
is voorzien van in de breedte verstelbare assen voor op de interlokale lijn tussen Heerwijk en Wealstede.
Is het niet eigenlijk zo, dat die "wijdbeense" zuurstok het enige verdwaalde exemplaar is?Nee want er is nóg een normale zuurstok:
Maar gelukkig konden deze wijdbeense trams niet op het smalle spoor van Waelstede rijden, waardoor de schade enigszins beperkt bleef.
Moge deze antwoorden weer wat licht in het duister BRENGen.
Je begrijpt dat de investering enorm was.
- op de middenbak onder de stroomafnemer is vermeld dat de tram op groene stroom rijdt.
Inderdaad begrijp ik de stelling ook niet dat na de overname door Ferrotrain de kwaliteit er op vooruit zou zijn gegaan.Dat zou wel heel snel zijn, als ze zelfs ook maar de intentie hadden de kwaliteit te gaan verbeteren... 😶
... Zin in volgende halte. Kunnen we zien hoe goed de Avenio het in Waelstede doet. ...
Umm... weet je zeker dat Waelstede naar Volgende Halte komt, Martijn?
Maar vooruit, ik heb met zweet in de handen, met bezwaard gemoed, met hartkloppingen en met duistere voorgevoelens het reilen en zeilen van Waelstede tijdens 'Volgende halte' in handen gelegd van jongeheren Van Meerwijk (Heerwijkse tram) en Van Bommel (Bommeldamse Tram).
"Hoe Waelstede aan zijn einde kwam....."
Komt er ook nog een kaartjesverkoopkiosk aan de kade?
Ik gok op een verplaatsing van dat "Peetmankeetje "...
Wat is de hart-op-hart afstand op de Van Broekhoflaan?
Wat dacht je van een ankertje en een paar landvasten? Zo blijf het niet lang op een plaats liggen. :angel:
(Waelstede deel 3? :P)
Volgens goed gebruik was het natuurlijk nog niet helemaal af..... 8)Goede modeltramtraditie. ;D Ik heb er zelf jááren geleden, toen Trambaantje ook al in aanbouw was, al eens iets van gezien.
Ik begrijp hieruit dat je ook het kartonnen doosje met BIO sap o.i.d. hebt afgezworen en gewoon weer op de wijn bent overgegaan.
Gr.pp
Maar bij mij werkt het prima, blijf er toch maar mee rijden.
Hoe kan je je wondermiddel nou zomaar weggooien?
Wat is waar in Waelstede ??
Vanmiddag op Fakebook:
Ligt Apeldoorn ten oosten van Waelstede? 8)
Daar zeg je zo wat....... 8)Ben benieuwd of Mark Rutte hier een uitspraak over gaat doen, het schijnt wel dat door deze bedreigende fake nieuws kwestie een CDA kopstuk heeft geopperd het referendum over de sleepnetwet nu helemaal te verbieden. :police:
Intussen in Waelstede....
Er bleken toch behoorlijk wat inwoners van Waelstede te zijn geweest**, die het fake nieuws voor echt aanzagen en massaal de straat op gingen.
Zelfs de actievoerders van zowel een pro-Zwarte Piet, als van een anti-Zwarte Piet betoging, sloten zich spontaan gebroederlijk aan bij een demonstratie voor het behoud van de tram.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Waelstede_betoging.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Waelstede_betoging.jpg)
Hartverwarmend toch?
** En een enkele uit Barendrecht....
Groeten, Rob.
;D ;D ;D
Ik ben dan ook diep gelukkig met mijn hobbykamer van 6m lang en 3m breed :angel:Da's ongeveer het hele oppervlak van mijn woning. :o
Jazekers. 3 en 4 maart bij MSC veluwezoom in Herwen.
Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe bovenleiding en poetstram. Als het goed is kan ik nu is rustig kijken hoe het rijdt inplaats van steeds aanduwen en bovenleiding poetsen :laugh:
Het wordt tijd voor een paar tramseinen op deze kruising ;DBij mijn weten is d de aanleg daarvan inmiddels besloten en aanbesteed, maar loopt de levering van de software (zelfde leverancier als voor de Hoekse Lijn) een vooralsnog onbekende vertraging op...
alleen de lengte is te lang voor de haltes dus is er besloten om de frequentie te verhogen in plaats van langere trams
Want dat kon vooraf niet berekend worden? Net de HTM-denkwijze. ::) ;DUiteraard niet! Dat is toch net zoiets als het aanschaffen van trams waarvoor dan het halve net op de schop moet?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20180304_145820.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20180304_145820.jpg)Nogal een stille presentatie... Waar zijn de journalisten en de tram geiten?
Presentatie van de nieuwe Cargotram bjijwagen.
Gepost op: 04 maart 2018, 20:48:15 »
"Die waren per extra lange tram onderweg."
En moesten die ook weer terug lopen zoals op 12 mei 1988 ? 8)
Maar: zou er in den lande geen andere Halte voor een modeltramshow te vinden zijn?Ik zou over dat festival in Engeland niet teveel woorden van vreugde uiten, want die van het afgelopen jaar (ruim verspreid over het stoom- en watermuseum Kew Bridge) en twee jaar daarvoor (één krap zaaltje in Croydon) zijn gewoon niet leuk. Het niveau is niet leuk, het is een rommeltje en het stelt qua aantal exposanten ook niet veel voor. Nee, dan Volgende Halte... Het beste modelspoorevenement ooit gehouden.
In Engeland is al jaren in de zomer het Festival of Modeltrams.
Misschien dat het viaduct er nog eens komt als apart project en misschien in een andere schaal.....
De laatste rit is eerder gekomen dan verwacht.
(https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/P681b0.jpg) (https://imageshack.com/i/pmP681b0j)
(https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/924/4vypO4.jpg) (https://imageshack.com/i/po4vypO4j)
Hij ruste in vrede,
Paul