- En tot Breda (of Roosendaal) kunnen we zoiets toch prima oplossen met stilstaande loc's uit de serie 1700/1800? Of zeg ik nu iets heel geks?
Eigen locs en dan rijden ze over een paar jaar over de HSL Den Haag - Venlo denk ik. Dat was in ieder geval een idee een tijd terug.
Wagon is gewoon ABN hoor en een correcte aanduiding.
Die snelle treinen kunnen in NL nét zo goed over het bestaande spoor rijden en dan op de plek waar het om "echte afstanden" gaat tempo maken...
Ik snap eigenlijk niet waarom NSR besluit om nieuwe nog te bouwen loc's aan wil schaffen om treinen met 160 km/h (zover ik begrepen heb) over het spoor te slepen.- Dat kost een bult tijd. En in die tijd kost dat spoor maar geld omdat het onvoldoende gebruikt wordt.
- De nieuw te bouwen loc's kosten geld. En dat terwijl ze voor tijdelijke inzet bedoeld lijken te zijn.
- En dan moet er nog iets gemaakt gaan worden voor de definitieve situatie met treinen die wel voldoende snel zijn.
- Staan er niet ergens een paar loc's langs de kant? Of zijn er geen maatschappijen die wat loc's kunnen verhuren/leasen aan NSR?
Zal ik daar wat van zeggen? Nee, toch maar niet. Anders krijgen we weer zo'n welles/nietes discussie tussen de wetenden en de onwetenden.
Sommigen hebben het ook over "CPU" als ze het over het systeemkastje van een PC hebben en dan laat ik ze ook maar.- Peter