Die dingen zijn alleen niet gratis, daar ga je voor betalen. Is dat de meerprijs van een kaartje waard?
Ach Henk, erger je niet, het zijn hier allemaal uitermate deskundigen die alle dossiers van binnen en van buiten kennen voorzover ze zelf niet aan de diverse onderhandelingstafels zaten.Zelden zoveel onzin gelezen als hier de laatste dagen passeert.Dirk
Prachtig dat soort nonsens he! Wie bedenkt nou zoiets?. . . . Mooiste vind ik dan nog dat er mensen zijn die dit soort regels bedenken en er nog zelf in geloven ook.
Wifi en koffie hoort in de aanbestedingsopdracht thuis. Zal ook wel zijn gebeurd schat ik zo in. Wifi hoort tegenwoordig bij een internationale verbinding met een hoog zakelijk gehalte.
Ik heb zelf een aantal zaken op techniek gebied beoordeeld van ICM-2, (V)IRM , SM'90, DM'90, ICE, DE6400, mDDM.Maar zoals Arie van As de fabriek van AB beschrijft ben ik nooit tegengekomen.
Nu is dit alleen nog maar Wifi, maar zo zijn er waarschijnlijk nog diverse andere zaken die na contractondertekening worden toegevoed en/of veranderd (denk aan treinbeveiligingsystemen, klantenwensen om bv (sfeer)verlichting aan te passen naar LED, met bijbehorende stuurinstallaties etc. etc.). Dit zijn zaken waar de AB advocaten van smullen en die de klant ernstig kunnen opbreken als men eenmaal in dit soort geschillentrajecten beland. Veranderingen waar AB niet om gevraagd heeft, maar wel welwillend aan meegwerkt heeft. Uiteraard levert dat vertragingen op, nieuwe testfases, waar AB uiteindelijk geen tijd meer voor gekregen heeft. Oftewel AB is nu slachtoffer geworden van zijn eigen welwillendheid.Let wel, ik stel niet dat dit het geval is geweest, maar schets even een beeld zoals de AB advocaten hun eigen toneelstukje betoog zullen brengen.
Wat weet jij meer als wij?vooralsnog is het zo dat Lloyds Register de toelatingscertificaten heeft afgegeven.Heeft NS volgens jou lopen pushen bij Lloyds Register?
Wat de naam is van de instantie die een permanent certificaat uitgeeft is weinig boeiend,men doet dat(vaak) op aanbevelen van de eigenaar van dat nieuwe spul,die het "keurt" voor men de geldkraan open draait.(ofwel ik vind t goed en ik neem de treinen af van de bouwer)