Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Mischa
08 July 2025, 23:24:40
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Quinzeedied
08 July 2025, 23:17:56
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
08 July 2025, 23:17:25
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
08 July 2025, 23:14:52
Sfeer op je modelbaan door sneek
08 July 2025, 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Yet Another Servo Decoder door bask185
08 July 2025, 22:05:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
08 July 2025, 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
08 July 2025, 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
08 July 2025, 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
08 July 2025, 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
08 July 2025, 18:45:25
Roco 290 digtaliseren door Herb73
08 July 2025, 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
08 July 2025, 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
08 July 2025, 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
08 July 2025, 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 July 2025, 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
08 July 2025, 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
08 July 2025, 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
08 July 2025, 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
08 July 2025, 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
08 July 2025, 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
08 July 2025, 15:01:14
20 jaar BNLS door MOVisser
08 July 2025, 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
08 July 2025, 14:34:32
Roco Plan T door NL-modelspoor
08 July 2025, 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
08 July 2025, 11:03:36
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642351 keer)

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1695 Gepost op: 09 June 2013, 13:36:35 »
Als ik geen vakkenis hoef te hebben zijn er gelijk weer
wat meer jobs voor mij........ :-X

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1696 Gepost op: 09 June 2013, 14:20:41 »
En desondanks toch nog een jaarsalaris van 500.000 euro scoren??

 ;D Ja, bij dát stukje van de cursus hebben ze wel opgelet... >:(

Jaren geleden gaf Wim Kan al een pijnlijke betekenis aan het woord "bekwaam" als het over Bewindslieden ging, daar kunnen we nu een nieuw 'scheldwoord' aan toevoegen: Manager!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2580
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1697 Gepost op: 09 June 2013, 14:34:06 »
En desondanks toch nog een jaarsalaris van 500.000 euro scoren??

Gerard

Zo'n salaris vangen in een baan waarin gemeenschapsgeld omgaat, staat naar mijn persoonlijke mening hoe dan ook gelijk aan diefstal.

Maar nogmaals, een (hoog of extreem hoog) salaris voor een manager wordt niet betaald voor specialistische vakkennis op het gebied van treinen, kruidenierswaren of margarine, of wat dan ook. Een manager wordt betaald om de vakkennis van anderen (werknemers) zodanig in te zetten dat het bedrijf goed loopt. Management is een vak apart.

Helaas zien we maar al te vaak managers die in hun eigen vak (management) slecht presteren. Zoals managers die blunders maken door het negeren van adviezen van vakdeskundige medewerkers.

Grtz,
Ton

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1698 Gepost op: 09 June 2013, 14:50:16 »
Deze al gezien?
De mening van Youp over de Fyra.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Martijn_1987

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
  • Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
    • Mijn foto’s op Flickr
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1699 Gepost op: 09 June 2013, 15:12:03 »
Gister rot gelachen ja! Erg leuk
« Laatst bewerkt op: 09 June 2013, 15:50:06 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26608
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1700 Gepost op: 09 June 2013, 15:26:51 »
Youp mag wel uitkijken. Straks krijgt hij van Ansaldo nog een rechtszaak aan zijn broek wegens imagoschade. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1701 Gepost op: 09 June 2013, 15:51:31 »
Volgens mij is daar zelfs Heineken niet aan begonnen, ondanks dat die daar heel wat meer aanleiding toe hadden...

- Peter (die eind jaren '90 Buckler ergens in een Franse supermarkt zag)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1702 Gepost op: 09 June 2013, 16:39:13 »
 (y) Hij is leuk (en helaas ook zo vreselijk to-the-point)

Als het niet over zo afgrijselijk veel belastinggeld zou gaan, zou ik alleen maar smakelijk lachen over de zwakzinnigheid van een HSL-traject en speciaal voor NS "ontwikkelde" treintjes.

Ik herhaal nog maar eens mijn eerder geventileerde mening: Een HSL in Nederland is TOTALE KOLDER! Het land is daar stomweg te klein voor! Het laten doorrijden van Hogesnelheidstreinen is een heel ander verhaal: Kijk maar naar de ICE-International naar Kölle  ;D of die talloze trajecten in Duitsland, waar de ICE ook een stuk Héél Hard kan, maar daarna lekker meesukkelt over het bestaande conventionele spoor (zij het met mínder stops dan een IC) En JA! dat levert ook al tijdswinst...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1703 Gepost op: 09 June 2013, 16:42:38 »
Citaat
Hadden we deze al gezien?

...

Uittreksel materieelrapport.

Welke analfabeet hebben ze aan deze presentatie laten werken? Ik ben zelf niet de meest precieze schrijver, maar na vijf paginas uit het rapport heb ik het rode potlood maar even terzijde gelegd. t'Leek wel een kleurplaat van een drie jarige....

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1704 Gepost op: 09 June 2013, 16:45:54 »
De Fyra geeft wel stof tot praten, dit is bericht 1705 als ik snelgenoeg heb getypt, met een ICE 3 was dit niet gelukt denk ik :)

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1705 Gepost op: 09 June 2013, 16:58:34 »
Een manager hoeft helemaal geen vakkennis te hebben. Maar een goede manager weet juist de vakkennis van zijn medewerkers zodanig te organiseren en in te zetten dat er een goed product tot stand komt.

Als de verhalen in de pers juist zijn, hebben de managers bij de NS dus niet gefaald vanwege hun gebrek aan spoorse vakkennis, maar juist vanwege hun gebrek aan managementkwaliteiten.
Dat is eigenlijk nog erger.

Grtz,
Ton

Maar er bleek dus wel een gebrek aan vakkennis met alle gevolgen van dien in het algemeen, als we oud NS top mogen geloven: http://www.nu.nl/binnenland/3495462/fyraproblemen-onbekwaam-ns-management.html

Het niet (willen) begrijpen en erkennen van knelpunten is gewoon een groot probleem. Abstract denken is één, maar het kunnen inschatten en begrijpen van communicatie binnen je organisatie is van wezenlijk belang en om die communicatie binnen je organisatie te begrijpen is vakkennis vaak gewoon nodig. Als je als manager signalen, gesteund door valide argumenten, binnen je organisatie keer op keer weigert te erkennen omdat je ze niet begrijpt of ze niet in de kraam te pas komen en ze daarom niet meeneemt in de besluitvorming, ben je gewoon fout bezig. In dit geval had men geweten met (beperkte) vakinhoudelijke kennis dat men voor dit geraamde bedrag gewoon geen goed product kon krijgen. Alternatieven waren vele malen duurder, desondanks ging er geen belletje rinkelen bij het management dat aanschaf van de V-250 uit zou monden in een gigantische miskoop, noch de politiek. Zelfs signalen uit het buitenland over de kwaliteit en betrouwbaarheid van producten van de betreffende fabrikant weigerde men mee te nemen in de besluitvorming: er moest en zou een hogesnelheidstrein komen van die fabrikant. Punt. Men ging gewoon vrolijk door met het ontwikkelen van troep. Andere optie zou zijn geweest om gewoon te stoppen met het hele project. Een beetje manager zou hebben ingezien dat voor die prijs geen degelijk product geleverd zou kunnen worden dat aan alle eisen voldoet. Moet je dan doorgaan? Ik denk dat het verstandiger geweest zou zijn de stekker eruit te trekken. Simpelweg stellen dat abstract denken genoeg is om iedere organisatie te leiden is erg kort door de bocht. Iedere organisatie heeft andere doelen, je kunt niet simpelweg één werkwijze toepassen in een andere organisatie. Die moet aangepast worden aan de omstandigheden. Accepteer dat, wees flexibel en zorg dat een structuur aangepast wordt aan de organisatie, niet andersom. Negeer je dan toch alle adviezen en verspil je keer op keer belastinggeld, mag je zeker een slecht manager genoemd worden.
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2580
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1706 Gepost op: 09 June 2013, 18:55:05 »
@Hammondman,

Volgens mij zeggen wij in essentie hetzelfde.

Grtz,
Ton

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1707 Gepost op: 09 June 2013, 18:56:29 »
Deze al gezien?
De mening van Youp over de Fyra.

AUWAUW ;D (y)
Frans, je hebt helemaal gelijk 8)

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1708 Gepost op: 09 June 2013, 21:02:02 »
Welke analfabeet hebben ze aan deze presentatie laten werken? Ik ben zelf niet de meest precieze schrijver, maar na vijf paginas uit het rapport heb ik het rode potlood maar even terzijde gelegd. t'Leek wel een kleurplaat van een drie jarige....

Jan-Peter

Ben ik heel raar als ik hier wel problemen zie, maar geen oplosbare problemen? Ik bedoel, het kan niet (zeker die gespiegelde magneet..) maar in deze presentatie zie ik nu niet meteen zaken op basis waarvan ik zou zeggen dat het apparaat naar de schroothoop moet. In tegenstelling tot het verhaal van de Belgen overigens. Met andere woorden, niet zo'n beste presentatie....

Grtz,
Niels

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1709 Gepost op: 09 June 2013, 21:14:30 »
De Fyra-directie slaat terug ;D: http://www.nu.nl/de-jager/
Er staan nog een stel aardige cartoons over dit onderwerp op deze gelinkte pagina.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus