Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Mischa
08 July 2025, 23:24:40
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Quinzeedied
08 July 2025, 23:17:56
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
08 July 2025, 23:17:25
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
08 July 2025, 23:14:52
Sfeer op je modelbaan door sneek
08 July 2025, 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Yet Another Servo Decoder door bask185
08 July 2025, 22:05:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
08 July 2025, 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
08 July 2025, 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
08 July 2025, 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
08 July 2025, 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
08 July 2025, 18:45:25
Roco 290 digtaliseren door Herb73
08 July 2025, 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
08 July 2025, 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
08 July 2025, 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
08 July 2025, 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 July 2025, 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
08 July 2025, 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
08 July 2025, 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
08 July 2025, 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
08 July 2025, 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
08 July 2025, 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
08 July 2025, 15:01:14
20 jaar BNLS door MOVisser
08 July 2025, 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
08 July 2025, 14:34:32
Roco Plan T door NL-modelspoor
08 July 2025, 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
08 July 2025, 11:03:36
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642343 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8105
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1590 Gepost op: 06 June 2013, 13:14:58 »
Vond deze in het stentor artikel over de Noorse problemen ook wel een aardige.
Citaat
Ze waren niet opgewassen tegen te veel zomerse dagen

Misschien de handel combineren tot iets wat tegen alle temperaturen kan  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1591 Gepost op: 06 June 2013, 13:59:06 »
Die meneer die zo leuk middels sociale media kwetterde dat de zon en het eten in Italië zo goed zijn kan vast als een van de eersten gaan uitkijken naar een nieuwe werkgever...

Dat was overigens een Nederlander, wat de Vlaamse media graag vermelden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1592 Gepost op: 06 June 2013, 14:01:43 »
http://www.nu.nl/economie/3493367/grote-vakbond-italie-wil-fyra-onderzoek.html

 ''Ieder prototype trein heeft kinderziektes. Dat is normaal.''

 :-X

Mits men ook beseft dat een prototype ook een prototype is en geen eindproduct, kan ik me nog vinden in het gegeven statement. ;) Maar een eindproduct moet gewoon goed zijn. NS rijdt geen dienstregelingen met prototypes. Hopelijk gebruiken ze dat statement niet om een oneigenlijke discussie te voeren... :-\
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1593 Gepost op: 06 June 2013, 14:03:25 »
Dat was overigens een Nederlander, wat de Vlaamse media graag vermelden.

Vanzelfsprekend. Want in België houdt men zich uiteraard verre van dit soort snoepreisjes...  ;)

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1594 Gepost op: 06 June 2013, 14:09:22 »
Sociale media en een ontoereikende hersencapaciteit. Een fatale combinatie....

En deze fraaie frase van Eelco doet me dan meteen denken aan Roger Waters' mooie zin 'give anyone species too much rope and they will f-u-c-k it up!'*

Kortom: de Fyra is gewoon een product van zielige primaten!  ;D

mvg,
Gert




* Voor de liefhebbers: Too much rope

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22472
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1595 Gepost op: 06 June 2013, 14:12:14 »
Als je een trein ontwerpt die 250 moet kunnen zijn je specificaties voor het remsysteem daarvan een afgeleide. Als een fabrikant dan doodleuk een remsysteem aanbrengt wat niet aan die specificatie kan voldoen, dan is de fabrikant eerstverantwoordelijke en niet de klant ( die dan maar had moeten controleren).

Daar zijn we het snel over eens. Maar een nieuw ontworpen trein wordt nu eenmaal van voren tot achteren getest, op den duur ook onder verantwoordelijkheid van de afnemers en op den duur ook door derden. Er is een gedeelde verantwoordelijkheid en daarin hebben fabrikant en klant helemaal niets te kiezen. Terecht, want de klant wil in dit geval jaarlijks enkele honderduizenden reizigers in die dingen vervoeren. En dat maakt het wel heel bijzonder dat al die tijd niemand in de gaten zou hebben gehad dat het remsysteem niet deugde.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1596 Gepost op: 06 June 2013, 14:13:01 »
En deze fraaie frase van Eelco doet me dan meteen denken aan Roger Waters' mooie zin 'give anyone species too much rope and they will f-u-c-k it up!'*

Het beste album van Waters, naar mijn mening  (y)
Geweldige tekstschrijver, geweldige showman. Heb 'm twee keer gezien, schitterend.
« Laatst bewerkt op: 06 June 2013, 14:15:36 door NS8714 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22472
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1597 Gepost op: 06 June 2013, 17:28:30 »
Ansaldo Breda gaat vol in de tegenaanval.

http://www.nu.nl/binnenland/3494153/bouwer-fyra-eist-schadevergoeding-van-belgie.html

Klopt het trouwens dat een hogesnelheidstrein snelheid dient te matigen bij sneeuwval?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6706
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1598 Gepost op: 06 June 2013, 17:51:52 »
Hij vindt het normaal dat de trein door sneeuw en ijs uit elkaar valt, beetje raar om dat te zeggen.

De Fyra is nu bij voorbaat al kansloos, nu er in de krant heeft gestaan dat de assen spontaan kunnen breken krijg je daar geen hond meer in.

Stephan.

Caspar Bielok

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1599 Gepost op: 06 June 2013, 18:02:22 »
Antwoord op de vraag of hogesnelheidstreinen problemen met sneeuw hebben. Dit is een onderzoek door Japan Railways:

"Since bullet train operation started between Tokyo and Shin-Osaka (the Tokaido Shinkansen line) in 1964, Shinkansen trains have been damaged by snow while running at high speed every winter. Although water has been sprinkled over the track and speed control has been implemented to prevent snow on the track from flying up when trains run, these measures have not been completely. In this study, we reproduced a snow-flying phenomenon by implementing model tests to investigate the relationship between the density and water content of the snow cover. Appropriate speed limits were proposed based on the test results."

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1600 Gepost op: 06 June 2013, 18:19:33 »
Oke, maar dan nog zal AnsaldoBreda eerst moeten aantonen dat er op volle snelheid door de sneeuw is gereden én dat het bedrijf expliciet aan de exploitant van de treinen had duidelijk gemaakt wat de snelheidslimiet bij sneeuwval was.

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1601 Gepost op: 06 June 2013, 18:40:22 »
20 km/u aldus 1vandaag ;D

Ook zou het nalaten van het dagelijks onderhoud de reden van alle narigheid zijn.
Nu heb ik geen verstand van het onderhoud van moderne electrisch aangedreven treinen, maar wat is het dagelijks onderhoud dan wel?

Alle assen nalopen op breuken, alle popnagels nalopen en zonodig vervangen, leidingen opnieuw vasttapen, deuren checken op scheefzakken en alle sneeuw en ijs die overal is in- en tussen gewaaid verwijderen?
Dagelijks zou betekenen dat elk stel wat een paar slagen naar Brussel gemaakt heeft, 's nachts in een werkplaats moet worden gecheckt voor er de dag er na weer gereden kan worden.
Lijkt me ook typisch iets wat de NS zou doen, zeker in de aanvangsfase van de inzet; besparen op onderhoud..  ::)
« Laatst bewerkt op: 06 June 2013, 18:42:23 door Jakop de Bruin. Reden: Tikfoutje »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1602 Gepost op: 06 June 2013, 18:44:30 »
20 km/u aldus 1vandaag ;D

Oke, dus eigenlijk had men bij sneeuwval pomplorries moeten aanbieden aan de reizigers, want dat zou nog sneller zijn geweest...   :P

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1603 Gepost op: 06 June 2013, 19:08:54 »
Mits die dagelijks onderhoud krijgen natuurlijk  ;)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17754
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1604 Gepost op: 06 June 2013, 20:05:04 »
Maar wat nou als de fabrikant gelijk heeft en de Belgen en Nederlanders zich echt niet aan de regels gehouden hebben? ;)