Dat vind ik moeilijk te zeggen. Bij de ICE-1 gebruikten ze ook een dempingssysteem dat alleen bij trams beproefd was, met de ramp bij Eschede als gevolg. Me dunkt ook dat ze geen A4-tje leverden met wat specificaties, inclusief een voetnoot "remsysteem niet te gebruiken boven 160 km/u".- Peter
Tja, voor veel Nederlanders komt het vaak nog als verrassing dat in Zuid-Europa het weer, het eten en het drinken stukken beter zijn.
Ik speel even advocaat van de duivel, het is niet de bedoeling om een lans voor deze fabriek te breken, maar probeer het even van de andere kant te zien en dan denk ik dat de NS en NMBS hier niet zo maar vanaf komen. België heeft 35 miljoen op een geblokkeerde rekening staan en denken dat makkelijk weer terug te halen. Ben reuze benieuwd.
In de specificaties staat ongetwijfeld keurig welk type remsysteem zal worden gebruikt en anders is dat tijdens de testfase gewoon te zien. Als er iets wordt getest zijn het wel de remmen, inclusief het in en uit elkaar halen van het systeem om slijtage aan de onderdelen te bestuderen.
Als een Fyra-accu vlam vat, dan is het eerste wat in gevaar komt de daarboven zittende reiziger, want de vloer brandt in no time door. En dat zou niet mogen.
want de vloer brandt in no time door.
Die meneer die zo leuk middels sociale media kwetterde dat de zon en het eten in Italië zo goed zijn kan vast als een van de eersten gaan uitkijken naar een nieuwe werkgever...