Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:29:39
Yet Another Servo Decoder door Mar-Cas
Vandaag om 13:27:39
365 "Het is weekend foto's" door Prutsert
Vandaag om 13:18:39
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:59:45
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 12:52:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door RetroJack
Vandaag om 12:44:50
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 11:09:40
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 11:08:50
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 10:56:24
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 10:43:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 10:24:01
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Overet
Vandaag om 08:13:20
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
07 July 2025, 23:43:49
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
07 July 2025, 23:37:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
07 July 2025, 22:48:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
07 July 2025, 21:31:10
US diorama in H0 door Ronald Halma
07 July 2025, 19:15:10
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bask185
07 July 2025, 18:28:20
keerlusproblemen door Nico Hoogerwerf
07 July 2025, 15:28:28
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rico [momfer]
07 July 2025, 15:10:13
Sfeer op je modelbaan door RobVille
07 July 2025, 14:32:37
NS stoomlocomotief serie boeken door Rob Ellerman
07 July 2025, 14:27:14
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
07 July 2025, 13:20:49
Frans loodsje et cetera door Noordernet
07 July 2025, 13:13:16
Bahnstrecke 5867 door tijgernootje
07 July 2025, 12:22:12
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642276 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8979
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1500 Gepost op: 04 June 2013, 14:38:18 »
Ik wacht eerst maar eens af wie de onderzoekers worden.

Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1501 Gepost op: 04 June 2013, 14:40:41 »
Ik denk dat ik het rapport nu al kan schrijven  :) We (wij als in de Nederlandse bevolking) willen ongeveer het volgende bij al dit soort grote projecten (Fyra, Betuweroute, NZ-lijn, JSF, noem maar op):
  • De nieuwste techniek die vaak nog niet getest/uitgeprobeerd/ontwikkeld is
  • Het mag niet veel kosten
  • Het moet er morgen zijn
  • Haalbaarheidsonderzoeken worden niet gedaan, cq de uitslag staat al van te voren vast
  • Allerlei eisen worden in de loop van het project toegevoegd zonder de haalbaarheid te bekijken
En dat wordt dan gepresenteerd als in wat bekend staat als een epsilon scenario, oftewel de situatie waarin er geen
tegenvallers zijn en het project in de minimale tijd voor de minimale kosten wordt gerealiseerd.  Risicoanalyses worden
niet gepresenteerd, criteria om het project voortijdig te stoppen en het verlies te nemen ontbreken.
Dan verloopt het project niet volgens plan en staan pers en politiek op de eerste rij om er schande van te
spreken, een onderzoek uit te voeren en het volgende project...

... wordt volgens hetzelfde stramien aangekondigd.

Henk

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4549
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1502 Gepost op: 04 June 2013, 14:52:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1503 Gepost op: 04 June 2013, 14:55:35 »
Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...

Goed idee. En dan stel ik voor dat de zittingen op een zekere locatie op de Grebbenberg worden gehouden.   :D

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8979
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1504 Gepost op: 04 June 2013, 15:02:09 »
En tijdens de lunch wordt er rolmops geserveerd...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1505 Gepost op: 04 June 2013, 15:06:59 »
En als er iets aan het licht komt dat echt niet deugt, dan is de beer los.

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1506 Gepost op: 04 June 2013, 16:06:07 »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1507 Gepost op: 04 June 2013, 16:20:38 »
En aangezien dat er maar een paar zijn even deze krent uit deze Deense pap: Oslo neemt 32 door AnsaldoBreda gebouwde trams 20 jaar voor de oorspronkelijk geplande einddatum uit dienst!

Sorry hoor, maar zelfs spaghetti heeft nog een langere houdbaarheidsdatum...

mvg,
Gert

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1508 Gepost op: 04 June 2013, 16:26:29 »
wouw das echt troep  :o
en hoelang hebben ze in dienst gereden?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1510 Gepost op: 04 June 2013, 16:39:05 »
Zelfs mijn Alfa zit een stuk beter in elkaar geschroefd...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1511 Gepost op: 04 June 2013, 16:41:05 »
oh hebben ze er dus lang plezier van gehad  :-X
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

guest7822

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1512 Gepost op: 04 June 2013, 16:43:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Nou nee, niet echt, eerder politici die na een paar jaar wil herkozen willen worden. Er mag vaak geen ruimte worden voorzien voor tegenvallers, en er wordt beknibbeld op zaken die voor later belangrijk zijn, zoals voorbereiden op eventuele verbeteringen die tijdens het ontwerp makkelijk tegen geringe kosten kunnen wordne meegenomen, en die later een veelvoud daarvan worden, er mag vrijwel alleen maar goed nieuws worden gegegeven, of in elk geval geen drama's worden voorspelt, en zo wordt een overeenkomst aangegaan waar de echte insiders op voorhand van weten dat er gaten in zitten en waar problemen van gaan komen. Als dat onderde radar van de pers blijft wordt het meestal wel 'geregeld' maar anders krijg je excessen zoals dit.....

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1513 Gepost op: 04 June 2013, 16:46:04 »
alleen maar korte termijn gedachten dus
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1514 Gepost op: 04 June 2013, 17:40:24 »
 :-\ Geprobeerd het stukje Deense proza een beetje te lezen: (wat een taal...  ;D )
Heel kort samengevat begrijp ik hieruit: die nieuwe dingen vallen uit elkaar door vocht- en roestschade, de ouwe barrels blijven dus voorlopig maar rijden... (wat is Tyskland???) en worden nog steeds geproduceerd?

Dan die aangekondigde enquete: Mw. Netelroos lijdt ongetwijfeld aan Alzheimer, net zoals al die andere figuren die zich tegen dit onzalige project (zowel HSL als V250-treinstellen) hebben aanbemoeid en uiteindelijk kosten het mislukte project en het toneelstukje van die enquete ons als belastingbetaler alleen maar geld... :'(

Ik blijf dus bij mijn aloude mening (door sommigen als vooroordelen betiteld): OV is geen marktproduct, maar een overheidsverplichting, een OV-bedrijf moet primair worden geleid door mensen die verstand van zaken hebben (Hoofd TD is dus een techneut) etc.

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...