Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669133 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9012
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1500 Gepost op: 04 June 2013, 14:38:18 »
Ik wacht eerst maar eens af wie de onderzoekers worden.

Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1501 Gepost op: 04 June 2013, 14:40:41 »
Ik denk dat ik het rapport nu al kan schrijven  :) We (wij als in de Nederlandse bevolking) willen ongeveer het volgende bij al dit soort grote projecten (Fyra, Betuweroute, NZ-lijn, JSF, noem maar op):
  • De nieuwste techniek die vaak nog niet getest/uitgeprobeerd/ontwikkeld is
  • Het mag niet veel kosten
  • Het moet er morgen zijn
  • Haalbaarheidsonderzoeken worden niet gedaan, cq de uitslag staat al van te voren vast
  • Allerlei eisen worden in de loop van het project toegevoegd zonder de haalbaarheid te bekijken
En dat wordt dan gepresenteerd als in wat bekend staat als een epsilon scenario, oftewel de situatie waarin er geen
tegenvallers zijn en het project in de minimale tijd voor de minimale kosten wordt gerealiseerd.  Risicoanalyses worden
niet gepresenteerd, criteria om het project voortijdig te stoppen en het verlies te nemen ontbreken.
Dan verloopt het project niet volgens plan en staan pers en politiek op de eerste rij om er schande van te
spreken, een onderzoek uit te voeren en het volgende project...

... wordt volgens hetzelfde stramien aangekondigd.

Henk

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4594
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1502 Gepost op: 04 June 2013, 14:52:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1503 Gepost op: 04 June 2013, 14:55:35 »
Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...

Goed idee. En dan stel ik voor dat de zittingen op een zekere locatie op de Grebbenberg worden gehouden.   :D

mvg,
Gert

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9012
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1504 Gepost op: 04 June 2013, 15:02:09 »
En tijdens de lunch wordt er rolmops geserveerd...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1505 Gepost op: 04 June 2013, 15:06:59 »
En als er iets aan het licht komt dat echt niet deugt, dan is de beer los.

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1506 Gepost op: 04 June 2013, 16:06:07 »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1507 Gepost op: 04 June 2013, 16:20:38 »
En aangezien dat er maar een paar zijn even deze krent uit deze Deense pap: Oslo neemt 32 door AnsaldoBreda gebouwde trams 20 jaar voor de oorspronkelijk geplande einddatum uit dienst!

Sorry hoor, maar zelfs spaghetti heeft nog een langere houdbaarheidsdatum...

mvg,
Gert

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1508 Gepost op: 04 June 2013, 16:26:29 »
wouw das echt troep  :o
en hoelang hebben ze in dienst gereden?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1510 Gepost op: 04 June 2013, 16:39:05 »
Zelfs mijn Alfa zit een stuk beter in elkaar geschroefd...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1511 Gepost op: 04 June 2013, 16:41:05 »
oh hebben ze er dus lang plezier van gehad  :-X
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

guest7822

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1512 Gepost op: 04 June 2013, 16:43:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Nou nee, niet echt, eerder politici die na een paar jaar wil herkozen willen worden. Er mag vaak geen ruimte worden voorzien voor tegenvallers, en er wordt beknibbeld op zaken die voor later belangrijk zijn, zoals voorbereiden op eventuele verbeteringen die tijdens het ontwerp makkelijk tegen geringe kosten kunnen wordne meegenomen, en die later een veelvoud daarvan worden, er mag vrijwel alleen maar goed nieuws worden gegegeven, of in elk geval geen drama's worden voorspelt, en zo wordt een overeenkomst aangegaan waar de echte insiders op voorhand van weten dat er gaten in zitten en waar problemen van gaan komen. Als dat onderde radar van de pers blijft wordt het meestal wel 'geregeld' maar anders krijg je excessen zoals dit.....

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1513 Gepost op: 04 June 2013, 16:46:04 »
alleen maar korte termijn gedachten dus
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2188
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1514 Gepost op: 04 June 2013, 17:40:24 »
 :-\ Geprobeerd het stukje Deense proza een beetje te lezen: (wat een taal...  ;D )
Heel kort samengevat begrijp ik hieruit: die nieuwe dingen vallen uit elkaar door vocht- en roestschade, de ouwe barrels blijven dus voorlopig maar rijden... (wat is Tyskland???) en worden nog steeds geproduceerd?

Dan die aangekondigde enquete: Mw. Netelroos lijdt ongetwijfeld aan Alzheimer, net zoals al die andere figuren die zich tegen dit onzalige project (zowel HSL als V250-treinstellen) hebben aanbemoeid en uiteindelijk kosten het mislukte project en het toneelstukje van die enquete ons als belastingbetaler alleen maar geld... :'(

Ik blijf dus bij mijn aloude mening (door sommigen als vooroordelen betiteld): OV is geen marktproduct, maar een overheidsverplichting, een OV-bedrijf moet primair worden geleid door mensen die verstand van zaken hebben (Hoofd TD is dus een techneut) etc.

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...