Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:17:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:59:17
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Torikoos
Vandaag om 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge! door Torikoos
Vandaag om 17:34:00
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W) door Peter.v.L
Vandaag om 17:17:00
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 17:06:53
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door Martijn1974
Vandaag om 16:59:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 16:35:18
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 16:31:45
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 16:21:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Wisselwachter
Vandaag om 16:17:58
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 15:51:36
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
Vandaag om 15:45:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 15:43:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:40:46
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 13:54:47
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 13:35:45
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 13:17:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 13:07:13
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 13:00:33
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 12:16:43
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:04:32
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:21:16
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:44:21
Roco Plan T door grossraumwagen
Vandaag om 08:33:30
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:33:24
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jelmer
Vandaag om 08:22:47
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 08:15:28
20 jaar BNLS door prutser
Vandaag om 08:08:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:47:50
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642445 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1500 Gepost op: 04 June 2013, 14:38:18 »
Ik wacht eerst maar eens af wie de onderzoekers worden.

Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1501 Gepost op: 04 June 2013, 14:40:41 »
Ik denk dat ik het rapport nu al kan schrijven  :) We (wij als in de Nederlandse bevolking) willen ongeveer het volgende bij al dit soort grote projecten (Fyra, Betuweroute, NZ-lijn, JSF, noem maar op):
  • De nieuwste techniek die vaak nog niet getest/uitgeprobeerd/ontwikkeld is
  • Het mag niet veel kosten
  • Het moet er morgen zijn
  • Haalbaarheidsonderzoeken worden niet gedaan, cq de uitslag staat al van te voren vast
  • Allerlei eisen worden in de loop van het project toegevoegd zonder de haalbaarheid te bekijken
En dat wordt dan gepresenteerd als in wat bekend staat als een epsilon scenario, oftewel de situatie waarin er geen
tegenvallers zijn en het project in de minimale tijd voor de minimale kosten wordt gerealiseerd.  Risicoanalyses worden
niet gepresenteerd, criteria om het project voortijdig te stoppen en het verlies te nemen ontbreken.
Dan verloopt het project niet volgens plan en staan pers en politiek op de eerste rij om er schande van te
spreken, een onderzoek uit te voeren en het volgende project...

... wordt volgens hetzelfde stramien aangekondigd.

Henk

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4549
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1502 Gepost op: 04 June 2013, 14:52:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1503 Gepost op: 04 June 2013, 14:55:35 »
Welke partij komt er na de SP?

Dierenpartij? Commissie Ouwehand... lijkt me wel lachen...

Goed idee. En dan stel ik voor dat de zittingen op een zekere locatie op de Grebbenberg worden gehouden.   :D

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8982
  • Hengelooo 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1504 Gepost op: 04 June 2013, 15:02:09 »
En tijdens de lunch wordt er rolmops geserveerd...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1505 Gepost op: 04 June 2013, 15:06:59 »
En als er iets aan het licht komt dat echt niet deugt, dan is de beer los.

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11640
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1506 Gepost op: 04 June 2013, 16:06:07 »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1507 Gepost op: 04 June 2013, 16:20:38 »
En aangezien dat er maar een paar zijn even deze krent uit deze Deense pap: Oslo neemt 32 door AnsaldoBreda gebouwde trams 20 jaar voor de oorspronkelijk geplande einddatum uit dienst!

Sorry hoor, maar zelfs spaghetti heeft nog een langere houdbaarheidsdatum...

mvg,
Gert

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1508 Gepost op: 04 June 2013, 16:26:29 »
wouw das echt troep  :o
en hoelang hebben ze in dienst gereden?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11640
    • Mijn fotoarchief

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1510 Gepost op: 04 June 2013, 16:39:05 »
Zelfs mijn Alfa zit een stuk beter in elkaar geschroefd...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1511 Gepost op: 04 June 2013, 16:41:05 »
oh hebben ze er dus lang plezier van gehad  :-X
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

guest7822

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1512 Gepost op: 04 June 2013, 16:43:58 »
Rest de vraag waarom willen 'we' dat?

Zijn dat beleidsmedewerkers die zichzelf de geschiedenisboeken in willen managen?

Nou nee, niet echt, eerder politici die na een paar jaar wil herkozen willen worden. Er mag vaak geen ruimte worden voorzien voor tegenvallers, en er wordt beknibbeld op zaken die voor later belangrijk zijn, zoals voorbereiden op eventuele verbeteringen die tijdens het ontwerp makkelijk tegen geringe kosten kunnen wordne meegenomen, en die later een veelvoud daarvan worden, er mag vrijwel alleen maar goed nieuws worden gegegeven, of in elk geval geen drama's worden voorspelt, en zo wordt een overeenkomst aangegaan waar de echte insiders op voorhand van weten dat er gaten in zitten en waar problemen van gaan komen. Als dat onderde radar van de pers blijft wordt het meestal wel 'geregeld' maar anders krijg je excessen zoals dit.....

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1513 Gepost op: 04 June 2013, 16:46:04 »
alleen maar korte termijn gedachten dus
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1514 Gepost op: 04 June 2013, 17:40:24 »
 :-\ Geprobeerd het stukje Deense proza een beetje te lezen: (wat een taal...  ;D )
Heel kort samengevat begrijp ik hieruit: die nieuwe dingen vallen uit elkaar door vocht- en roestschade, de ouwe barrels blijven dus voorlopig maar rijden... (wat is Tyskland???) en worden nog steeds geproduceerd?

Dan die aangekondigde enquete: Mw. Netelroos lijdt ongetwijfeld aan Alzheimer, net zoals al die andere figuren die zich tegen dit onzalige project (zowel HSL als V250-treinstellen) hebben aanbemoeid en uiteindelijk kosten het mislukte project en het toneelstukje van die enquete ons als belastingbetaler alleen maar geld... :'(

Ik blijf dus bij mijn aloude mening (door sommigen als vooroordelen betiteld): OV is geen marktproduct, maar een overheidsverplichting, een OV-bedrijf moet primair worden geleid door mensen die verstand van zaken hebben (Hoofd TD is dus een techneut) etc.

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...