Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 00:12:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
NS 1700 transfers door ES44C4
19 July 2025, 20:32:18
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
19 July 2025, 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
19 July 2025, 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
19 July 2025, 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
19 July 2025, 15:14:06
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644863 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8811
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1215 Gepost op: 29 May 2013, 16:11:21 »
Goedemiddag allemaal,

Citaat
Attention, risque de Zamboni !

Bovenstaand citaat geeft een mooie aanleiding om een aantal berichten naar het digitale archief te schuiven. Dat is dus bij deze gedaan :) Vanaf dit bericht weer terug op het juiste spoor c.q. onderwerp.

Bedankt voor jullie medewerking!  (y)

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1216 Gepost op: 29 May 2013, 16:56:15 »
@ Peter.
Over de IC- Maastricht-Brussel heb je helemaal gelijk.
Dat was een opeenstapeling van problemen.
-De onwil van de NS om de verbinding in stand te houden-
-Het voortdurende vertragingsprobleem tussen Brussel en Leuven, waardoor de IC Maastricht-Brussel als eerste het veld moest ruimen bij vertragingen.
-De kaartverkoop was een ramp.
Nu is het vertrouwde drugsboemeltje weer terug.
Station Eijsden lijkt soms wel een openlucht coffeeshop.

Ook de verbinding Heerlen-Aken heeft te kampen met de gigantische onwil van de NS om deze verbindingen in stand te houden.

En zoals je zegt dit soort kleine lijnen wordt vakkundig de nek omgedraaid in de hoop dat de passagiers via de HSL-zuid richting Belgie gaan, en met de ICE richting Duitsland.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22501
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1217 Gepost op: 29 May 2013, 17:53:07 »
Leg mij nu eens uit hoe NS dat eigenlijk kan beïnvloeden? De problemen waar ik van hoor gaan toch voornamelijk over België. En dat ze daar geen zin hebben een zwaar onderbezette en flink verliesgevende verbinding in stand te houden, snap ik ook best. Want dat was gewoon de kern van de zaak. Weinig klanten en zeker weinig mensen die verder wilden dan Luik.

Maar ik heb begrepen dat alle Limburgse politici voor de laatste kamerverkiezingen hebben beloofd veel aandacht te gaan vragen voor intercityverbindingen met Aken en Luik. Benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen en of ze al hebben bedacht hoeveel mensen daar eigenlijk behoefte aan hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1218 Gepost op: 29 May 2013, 21:47:00 »
Ik was mijn PC aan het opschonen en toen kwam ik nog een filmpje tegen,
Het is uit 2009, met mijn telefoon geschoten (dus belabberde kwaliteit), maar wel met een Rijdende Fyra erop. Ergens tussen Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Stadion.

Klikklik
Oeps!

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1219 Gepost op: 29 May 2013, 22:03:50 »
 ;D Jaja, een rijdende Fyra... Rijdt dat ding hier ZELFSTANDIG?? ;D  Ik zie namelijk alleen maar een achterkant...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1220 Gepost op: 29 May 2013, 22:08:06 »
Vreemd genoeg, hij rijdt zelfstandig ja, en nog harder dan de trein waar ik in zat ook (zo te zien een Mat64).
Tegen de tijd dattie naast ons reed, had ik mijn telefoon nog niet filmklaar. Dus ik kon inderdaad alleen de achterkant filmen.
Oeps!

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1221 Gepost op: 29 May 2013, 22:09:58 »
Vandaag weer 2x de Fyra gezien.
Eerste keer richting A'dam vanuit Utrecht, 2de keer de andere kant op.
Op de Watergraafsmeer staan stapels van die dingen nog altijd.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12227
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1222 Gepost op: 29 May 2013, 22:19:22 »
Gewoon retour ri pizzaland.
En dan is iets bedenken wat ook echt werkt.
Dit i.p.v. denken,dat je goedkoop op de 1ste rang kan komen te zitten,goedkoop is nog altijd duurkoop  :-X
Maar jah hier moet alles 1st goed duur worden wil men gaan zoeken naar een beter alternatief.
Wat de consequenties zijn daar denkt men hier niet aan,je verspilt immers je "eigen" geld niet maar dat van een ander.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2150
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1223 Gepost op: 29 May 2013, 22:24:19 »
Ik zag het ding om 17.00 uur op Utrecht CS staan, spoor 8. Richting Driebergen was er vanwege een wisselstoring vertraging. Fyra stond te wachten op een pad. Helaas stond de trein naar Leeuwarden van 17.20 er voor, dus ik hem het niet zien vertrekken. Nadat de trein richting L. weg was, was ook de Fyra verdwenen. Kennelijk kunnen ze echt zelf rijden ;D Had helaas geen apparaat om (bewegende) beelden te maken bij de hand.

Gerard

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1224 Gepost op: 29 May 2013, 23:19:22 »
Wisselstoring of niet, de V250 kwam mij zelfstandig voorbij te Driebergen rond 17.25u

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1225 Gepost op: 29 May 2013, 23:26:49 »
Zag vanavond rond 20.30 nog een (lege!) V250 ter hoogte van Blijdorp onderweg naar Schiphol.

Ik zat zelf in de Fyra de andere kant uit, maar dan de versie met belgische lok met ICR rijtuigen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1226 Gepost op: 29 May 2013, 23:45:01 »
Is het nu "spot de fyra" geworden  ???

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1227 Gepost op: 29 May 2013, 23:48:11 »
Volgens mij is het nog steeds voornamelijk 'spotten met de Fyra'!   8)

mvg,
Gert

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1228 Gepost op: 30 May 2013, 00:37:30 »
Zolang die rijd is ie niet bespottelijk  ;)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1229 Gepost op: 30 May 2013, 08:23:08 »
Benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen en of ze al hebben bedacht hoeveel mensen daar eigenlijk behoefte aan hebben.

Je zou je verbazen over het aantal buitenlandse kentekens op de markt in Maastricht, gemakkelijk 20%. Nou wil dat niet zeggen dat die allemaal met de trein zouden gaan reizen, maar er is zeker wel een markt voor "Euregionaal" vervoer. Zuid-Limburg heeft ongeveer evenveel inwoners als de agglomeratie Utrecht en ook een paar grotere steden (Aken, Luik) vrij dichtbij, maar de infrastructuur houdt niet echt over.

Wat dat betreft denk ik dat Nederland veel meer gebaat zou zijn met een intercity die zowel in Nederland, Duitsland als België zou kunnen rijden, gewoon 160 km/u. Dan heb je ook niet zo'n prestigeproject als de Fyra nodig. Kijken welke vervoersstromen er zijn en daarop inspelen. En niet al te ambitieus willen zijn. Dus bijvoorbeeld een intercity Eindhoven-Düsseldorf/Keulen, maar dus niet Eindhoven-Fankfurt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40