Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:12:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
18 July 2025, 23:27:20
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
18 July 2025, 12:17:39
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644243 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8810
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1215 Gepost op: 29 May 2013, 16:11:21 »
Goedemiddag allemaal,

Citaat
Attention, risque de Zamboni !

Bovenstaand citaat geeft een mooie aanleiding om een aantal berichten naar het digitale archief te schuiven. Dat is dus bij deze gedaan :) Vanaf dit bericht weer terug op het juiste spoor c.q. onderwerp.

Bedankt voor jullie medewerking!  (y)

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1216 Gepost op: 29 May 2013, 16:56:15 »
@ Peter.
Over de IC- Maastricht-Brussel heb je helemaal gelijk.
Dat was een opeenstapeling van problemen.
-De onwil van de NS om de verbinding in stand te houden-
-Het voortdurende vertragingsprobleem tussen Brussel en Leuven, waardoor de IC Maastricht-Brussel als eerste het veld moest ruimen bij vertragingen.
-De kaartverkoop was een ramp.
Nu is het vertrouwde drugsboemeltje weer terug.
Station Eijsden lijkt soms wel een openlucht coffeeshop.

Ook de verbinding Heerlen-Aken heeft te kampen met de gigantische onwil van de NS om deze verbindingen in stand te houden.

En zoals je zegt dit soort kleine lijnen wordt vakkundig de nek omgedraaid in de hoop dat de passagiers via de HSL-zuid richting Belgie gaan, en met de ICE richting Duitsland.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1217 Gepost op: 29 May 2013, 17:53:07 »
Leg mij nu eens uit hoe NS dat eigenlijk kan beïnvloeden? De problemen waar ik van hoor gaan toch voornamelijk over België. En dat ze daar geen zin hebben een zwaar onderbezette en flink verliesgevende verbinding in stand te houden, snap ik ook best. Want dat was gewoon de kern van de zaak. Weinig klanten en zeker weinig mensen die verder wilden dan Luik.

Maar ik heb begrepen dat alle Limburgse politici voor de laatste kamerverkiezingen hebben beloofd veel aandacht te gaan vragen voor intercityverbindingen met Aken en Luik. Benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen en of ze al hebben bedacht hoeveel mensen daar eigenlijk behoefte aan hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1218 Gepost op: 29 May 2013, 21:47:00 »
Ik was mijn PC aan het opschonen en toen kwam ik nog een filmpje tegen,
Het is uit 2009, met mijn telefoon geschoten (dus belabberde kwaliteit), maar wel met een Rijdende Fyra erop. Ergens tussen Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Stadion.

Klikklik
Oeps!

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1219 Gepost op: 29 May 2013, 22:03:50 »
 ;D Jaja, een rijdende Fyra... Rijdt dat ding hier ZELFSTANDIG?? ;D  Ik zie namelijk alleen maar een achterkant...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1220 Gepost op: 29 May 2013, 22:08:06 »
Vreemd genoeg, hij rijdt zelfstandig ja, en nog harder dan de trein waar ik in zat ook (zo te zien een Mat64).
Tegen de tijd dattie naast ons reed, had ik mijn telefoon nog niet filmklaar. Dus ik kon inderdaad alleen de achterkant filmen.
Oeps!

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1221 Gepost op: 29 May 2013, 22:09:58 »
Vandaag weer 2x de Fyra gezien.
Eerste keer richting A'dam vanuit Utrecht, 2de keer de andere kant op.
Op de Watergraafsmeer staan stapels van die dingen nog altijd.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1222 Gepost op: 29 May 2013, 22:19:22 »
Gewoon retour ri pizzaland.
En dan is iets bedenken wat ook echt werkt.
Dit i.p.v. denken,dat je goedkoop op de 1ste rang kan komen te zitten,goedkoop is nog altijd duurkoop  :-X
Maar jah hier moet alles 1st goed duur worden wil men gaan zoeken naar een beter alternatief.
Wat de consequenties zijn daar denkt men hier niet aan,je verspilt immers je "eigen" geld niet maar dat van een ander.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2150
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1223 Gepost op: 29 May 2013, 22:24:19 »
Ik zag het ding om 17.00 uur op Utrecht CS staan, spoor 8. Richting Driebergen was er vanwege een wisselstoring vertraging. Fyra stond te wachten op een pad. Helaas stond de trein naar Leeuwarden van 17.20 er voor, dus ik hem het niet zien vertrekken. Nadat de trein richting L. weg was, was ook de Fyra verdwenen. Kennelijk kunnen ze echt zelf rijden ;D Had helaas geen apparaat om (bewegende) beelden te maken bij de hand.

Gerard

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1224 Gepost op: 29 May 2013, 23:19:22 »
Wisselstoring of niet, de V250 kwam mij zelfstandig voorbij te Driebergen rond 17.25u

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1225 Gepost op: 29 May 2013, 23:26:49 »
Zag vanavond rond 20.30 nog een (lege!) V250 ter hoogte van Blijdorp onderweg naar Schiphol.

Ik zat zelf in de Fyra de andere kant uit, maar dan de versie met belgische lok met ICR rijtuigen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1226 Gepost op: 29 May 2013, 23:45:01 »
Is het nu "spot de fyra" geworden  ???

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1227 Gepost op: 29 May 2013, 23:48:11 »
Volgens mij is het nog steeds voornamelijk 'spotten met de Fyra'!   8)

mvg,
Gert

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1228 Gepost op: 30 May 2013, 00:37:30 »
Zolang die rijd is ie niet bespottelijk  ;)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1229 Gepost op: 30 May 2013, 08:23:08 »
Benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen en of ze al hebben bedacht hoeveel mensen daar eigenlijk behoefte aan hebben.

Je zou je verbazen over het aantal buitenlandse kentekens op de markt in Maastricht, gemakkelijk 20%. Nou wil dat niet zeggen dat die allemaal met de trein zouden gaan reizen, maar er is zeker wel een markt voor "Euregionaal" vervoer. Zuid-Limburg heeft ongeveer evenveel inwoners als de agglomeratie Utrecht en ook een paar grotere steden (Aken, Luik) vrij dichtbij, maar de infrastructuur houdt niet echt over.

Wat dat betreft denk ik dat Nederland veel meer gebaat zou zijn met een intercity die zowel in Nederland, Duitsland als België zou kunnen rijden, gewoon 160 km/u. Dan heb je ook niet zo'n prestigeproject als de Fyra nodig. Kijken welke vervoersstromen er zijn en daarop inspelen. En niet al te ambitieus willen zijn. Dus bijvoorbeeld een intercity Eindhoven-Düsseldorf/Keulen, maar dus niet Eindhoven-Fankfurt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40