Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 23:02:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door PeterC
Vandaag om 22:44:19
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
Vandaag om 22:37:44
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:22:36
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:06:32
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
Vandaag om 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
Vandaag om 21:50:17
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 21:36:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 21:09:01
PB Models, ICR-rijtuigen door MartinMarklin
Vandaag om 20:56:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
Vandaag om 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
Vandaag om 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 20:05:30
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 19:04:45
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
Vandaag om 18:53:42
Bisonkit verdunner door Pauldg
Vandaag om 18:39:40
LS Models 2024 door 4020 281-4
Vandaag om 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
Vandaag om 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:49:52
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 16:40:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591233 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1215 Gepost op: 29 mei 2013, 16:11:21 »
Goedemiddag allemaal,

Citaat
Attention, risque de Zamboni !

Bovenstaand citaat geeft een mooie aanleiding om een aantal berichten naar het digitale archief te schuiven. Dat is dus bij deze gedaan :) Vanaf dit bericht weer terug op het juiste spoor c.q. onderwerp.

Bedankt voor jullie medewerking!  (y)

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1216 Gepost op: 29 mei 2013, 16:56:15 »
@ Peter.
Over de IC- Maastricht-Brussel heb je helemaal gelijk.
Dat was een opeenstapeling van problemen.
-De onwil van de NS om de verbinding in stand te houden-
-Het voortdurende vertragingsprobleem tussen Brussel en Leuven, waardoor de IC Maastricht-Brussel als eerste het veld moest ruimen bij vertragingen.
-De kaartverkoop was een ramp.
Nu is het vertrouwde drugsboemeltje weer terug.
Station Eijsden lijkt soms wel een openlucht coffeeshop.

Ook de verbinding Heerlen-Aken heeft te kampen met de gigantische onwil van de NS om deze verbindingen in stand te houden.

En zoals je zegt dit soort kleine lijnen wordt vakkundig de nek omgedraaid in de hoop dat de passagiers via de HSL-zuid richting Belgie gaan, en met de ICE richting Duitsland.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1217 Gepost op: 29 mei 2013, 17:53:07 »
Leg mij nu eens uit hoe NS dat eigenlijk kan beïnvloeden? De problemen waar ik van hoor gaan toch voornamelijk over België. En dat ze daar geen zin hebben een zwaar onderbezette en flink verliesgevende verbinding in stand te houden, snap ik ook best. Want dat was gewoon de kern van de zaak. Weinig klanten en zeker weinig mensen die verder wilden dan Luik.

Maar ik heb begrepen dat alle Limburgse politici voor de laatste kamerverkiezingen hebben beloofd veel aandacht te gaan vragen voor intercityverbindingen met Aken en Luik. Benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen en of ze al hebben bedacht hoeveel mensen daar eigenlijk behoefte aan hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1218 Gepost op: 29 mei 2013, 21:47:00 »
Ik was mijn PC aan het opschonen en toen kwam ik nog een filmpje tegen,
Het is uit 2009, met mijn telefoon geschoten (dus belabberde kwaliteit), maar wel met een Rijdende Fyra erop. Ergens tussen Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Stadion.

Klikklik
Oeps!

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2158
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1219 Gepost op: 29 mei 2013, 22:03:50 »
 ;D Jaja, een rijdende Fyra... Rijdt dat ding hier ZELFSTANDIG?? ;D  Ik zie namelijk alleen maar een achterkant...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1220 Gepost op: 29 mei 2013, 22:08:06 »
Vreemd genoeg, hij rijdt zelfstandig ja, en nog harder dan de trein waar ik in zat ook (zo te zien een Mat64).
Tegen de tijd dattie naast ons reed, had ik mijn telefoon nog niet filmklaar. Dus ik kon inderdaad alleen de achterkant filmen.
Oeps!

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1221 Gepost op: 29 mei 2013, 22:09:58 »
Vandaag weer 2x de Fyra gezien.
Eerste keer richting A'dam vanuit Utrecht, 2de keer de andere kant op.
Op de Watergraafsmeer staan stapels van die dingen nog altijd.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1222 Gepost op: 29 mei 2013, 22:19:22 »
Gewoon retour ri pizzaland.
En dan is iets bedenken wat ook echt werkt.
Dit i.p.v. denken,dat je goedkoop op de 1ste rang kan komen te zitten,goedkoop is nog altijd duurkoop  :-X
Maar jah hier moet alles 1st goed duur worden wil men gaan zoeken naar een beter alternatief.
Wat de consequenties zijn daar denkt men hier niet aan,je verspilt immers je "eigen" geld niet maar dat van een ander.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2078
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1223 Gepost op: 29 mei 2013, 22:24:19 »
Ik zag het ding om 17.00 uur op Utrecht CS staan, spoor 8. Richting Driebergen was er vanwege een wisselstoring vertraging. Fyra stond te wachten op een pad. Helaas stond de trein naar Leeuwarden van 17.20 er voor, dus ik hem het niet zien vertrekken. Nadat de trein richting L. weg was, was ook de Fyra verdwenen. Kennelijk kunnen ze echt zelf rijden ;D Had helaas geen apparaat om (bewegende) beelden te maken bij de hand.

Gerard

Machinist Johan

  • Online Online
  • Berichten: 1793
  • gevorderd beginner
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1224 Gepost op: 29 mei 2013, 23:19:22 »
Wisselstoring of niet, de V250 kwam mij zelfstandig voorbij te Driebergen rond 17.25u

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5416
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1225 Gepost op: 29 mei 2013, 23:26:49 »
Zag vanavond rond 20.30 nog een (lege!) V250 ter hoogte van Blijdorp onderweg naar Schiphol.

Ik zat zelf in de Fyra de andere kant uit, maar dan de versie met belgische lok met ICR rijtuigen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1226 Gepost op: 29 mei 2013, 23:45:01 »
Is het nu "spot de fyra" geworden  ???

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1227 Gepost op: 29 mei 2013, 23:48:11 »
Volgens mij is het nog steeds voornamelijk 'spotten met de Fyra'!   8)

mvg,
Gert

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1228 Gepost op: 30 mei 2013, 00:37:30 »
Zolang die rijd is ie niet bespottelijk  ;)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1229 Gepost op: 30 mei 2013, 08:23:08 »
Benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen en of ze al hebben bedacht hoeveel mensen daar eigenlijk behoefte aan hebben.

Je zou je verbazen over het aantal buitenlandse kentekens op de markt in Maastricht, gemakkelijk 20%. Nou wil dat niet zeggen dat die allemaal met de trein zouden gaan reizen, maar er is zeker wel een markt voor "Euregionaal" vervoer. Zuid-Limburg heeft ongeveer evenveel inwoners als de agglomeratie Utrecht en ook een paar grotere steden (Aken, Luik) vrij dichtbij, maar de infrastructuur houdt niet echt over.

Wat dat betreft denk ik dat Nederland veel meer gebaat zou zijn met een intercity die zowel in Nederland, Duitsland als België zou kunnen rijden, gewoon 160 km/u. Dan heb je ook niet zo'n prestigeproject als de Fyra nodig. Kijken welke vervoersstromen er zijn en daarop inspelen. En niet al te ambitieus willen zijn. Dus bijvoorbeeld een intercity Eindhoven-Düsseldorf/Keulen, maar dus niet Eindhoven-Fankfurt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40