Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Prutsert
Vandaag om 22:15:54
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644172 keer)

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #645 Gepost op: 01 February 2013, 21:01:14 »
Wordt 8 keer per dag is de bedoeling. Rechtstreeks van Den Haag naar Brussel, maar uit Amsterdam moeten ze overstappen. Dat zullen ze in Den Haag wel grappig vinden. Tussen Amsterdam en Den Haag is er geen ruimte meer en die is er voor Veolia dus ook niet.
Toch wil Den Haag een lage landen lijn instellen. ze willen geen tijdelijke maar een vaste intercity en in een hogere frequentie.

@zzuma: Hangt ook van je auto af. Ik reed hiervoor een Renault en daar gaan de storingslampjes aan en uit als een kitscherige kerstboom :D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #646 Gepost op: 01 February 2013, 21:26:54 »
Maar windtunnels o.i.d. om te simuleren?

Daar sneeuwt het niet.

Je kunt tot op een zeker niveau simuleren, of het nou op de computer is of in een windtunnel, maar uiteindelijk moet de praktijk uitwijzen of het allemaal werkt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

zzuma

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #647 Gepost op: 01 February 2013, 21:41:06 »
Ik bedoel dan wel koude-gerelateerde problemen bij zgan auto's.
Oftewel kinderziektes. Zoals door Edwin aangegeven vrij normaal maar in het geval van de fyra uiterst vervelend om het maar even licht uit te drukken...
En ook lang niet altijd simpel te verhelpen maar nader onderzoek vereist.

@Peter: Die praktijk/weersituatie is voor de fyra wel heel erg tegengevallen. Nieuwe treinstellen en/of dienstregeling in de zomervakantie wisselen ipv de winter?  :D

Groet,
Stephan

« Laatst bewerkt op: 01 February 2013, 22:12:17 door zzuma. Reden: Reactie gelezen, vraag verwijderd... »
Met vriendelijke groet,

Stephan

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #648 Gepost op: 01 February 2013, 22:17:22 »
Als je je verdiept in de geschiedenis van nieuwe treinstel- en locomotiefseries in Nederland dan is lang niet alles een succesverhaal. Ik moet vaak denken aan de introductie van DE3 in 1934. Met veel tamtam aangekondigd en wat een mislukking zeg. De vervangende treinen werden stoomdiesels genoemd. Stoomtreinen die een extra snelle dienstregeling moesten rijden en daarom bestonden uit ouderwetse houten rijtuigen. Ik geloof dat pas in 1937 de laatste stoomdiesels verdwenen. Bouwer Werkspoor moest in tussentijd ook nog even door NS gered worden. Werd dat allemaal toen ook zo breed uitgemeten in de pers als tegenwoordig?
« Laatst bewerkt op: 02 February 2013, 19:11:27 door MR »

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #649 Gepost op: 01 February 2013, 22:28:32 »
Toen was de media en de publieke belangstellimg nog niet zo uitgebreid als nu. ;D ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #650 Gepost op: 01 February 2013, 22:59:08 »
@Peter: Die praktijk/weersituatie is voor de fyra wel heel erg tegengevallen. Nieuwe treinstellen en/of dienstregeling in de zomervakantie wisselen ipv de winter?  :D

Dat zou een goed idee zijn en dat wilde ik eerst ook voorstellen, tot ik me realiseerde dat die krengen al zoveel vertraging hadden opgelopen dat nog een jaartje uitstel niet haalbaar zou zijn geweest.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #651 Gepost op: 01 February 2013, 23:12:21 »
Ik vraag me werkelijk af of eerste inzet van die V250-treinstellen in de zomer de problemen had kunnen verhelpen.

Stel: Het was gelukt om in de zomer van 2012 te gaan rijden. Dan waren er in die tijd allerlei kinderziektes naar voren gekomen. We weten natuurlijk niet in hoeverre mate die zouden zijn opgelost bij aanvang van de winter, maar het staat 100% vast dat de problemen die zich nu hebben voorgedaan door stuifsneeuw niet voorkomen waren door een eerdere start in de zomer.

En vervolgens werd het even echt winter. Dan zouden die treinstellen dus alsnog de problemen hebben opgeleverd die we nu kennen. Mischien was het dan wel zo geweest dat de NS en NMBS er na meer dan een half jaar ellende helemaal klaar mee waren geweest...

mvg,
Gert

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #652 Gepost op: 01 February 2013, 23:27:12 »
Ik zie ze als spoorweghobbyist ook het liefst teruggaan naar spaghetiland maar aan de andere kant,de meeste van die nieuwe treinen zijns spuuglelijk,dus wat is het alternatief,daarentegen,als je het stukje over de denen kijkt is wel erg met een roze bril op kijken als je verwacht dat ze het goed gaan doen,hoe zuur ook,het is gewoon MEUK!!!!
Groetjes Patrick

Bls-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #653 Gepost op: 02 February 2013, 09:18:15 »
Ff voor mijn begrip: er rijdt toch ook een thalys naar parijs via brussel?
Groeten
Paul

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #654 Gepost op: 02 February 2013, 09:31:52 »
Ja, mar die is niet van NS.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #655 Gepost op: 02 February 2013, 09:42:52 »
In juridische zin niet, nee. De enige binding met NS is dat de Thalys gereden wordt door NS Internationaal. Eigenlijk dezelfde constructie als bij NS Hispeed, die heeft ook geen eigen machinisten.
Groetjes,
Emiel

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #656 Gepost op: 02 February 2013, 09:43:25 »
Inderdaad zeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalys
Vandaar dat Thalys buiten de oplossingen gehouden wordt en dat de NMBS niet overloopt van enthousiasme voor de Fyra.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #657 Gepost op: 02 February 2013, 11:43:51 »
Die zelfde NMBS zal denk ik ook wel wat te vertellen hebben als t gaat over de wens van NS om die alternatieve verbinding in maart te deleten  ;)
Overigens schijnt NS nog steeds te roepen dat ze van AB technici niks geen info hebben gehad tot zover als t gaat over het oplossen van de problemen met de kruimeldief/v250.
Als NS had ik in zo'n geval gezegd je komt wederom je afspraak niet na en overlegt niets/laat niets horen,AB neem mee die meuk en we willen ons geld terug.
Nu laat men zich gewoon als een kind besodemieteren en brengt geen tegenmaatregelen op de tafel,dan laat je toch moedwillig met je sollen of zie ik dat verkeerd ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #658 Gepost op: 02 February 2013, 14:01:28 »
...de problemen met de kruimeldief...

Nu realiseer ik het me opeens: het probleem van de V250 is dat hij sneeuw opzuigt. Ja, dat hadden we natuurlijk kunnen zien aankomen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #659 Gepost op: 02 February 2013, 17:56:34 »
Nou snap ik ook waarom de uitlevering zo vertraagd was.
Als het in de zomermaanden uitgeleverd was geworden,dus zeg maar juni juli augustus waar geen sneeuw is,kwamen de problemen niet aan het licht en de garantie 3 maanden was dan verstreken.
De enige die dan lacht was de frabrikant,zo van sorry het valt buiten de garantie/teruggave termijn.
Nou dus niet,moet ansaldo het oplossen of die krijgt zijn probleemtreinstellen terug en geld uitgeven,al zullen dan zeker de fles opgaan.