Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door wob
Vandaag om 17:43:56
digitaal veranderd in 15 jaar door -Anton-
Vandaag om 17:01:53
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Arjan6511
Vandaag om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 643963 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #405 Gepost op: 22 January 2013, 18:17:07 »
Heel leuk dat gepraat over ICE's, maar DB zit zelf al met een tekort aan stellen, dus die zullen echt niet ineens op de HSL gaan rijden. Het vrijmaken van een stel voor de Hanzelijn was ook al niet eenvoudig...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #406 Gepost op: 22 January 2013, 18:28:37 »
Over de ICE1 en 2 hoef je het niet te hebben, die kunnen niet in Nederland rijden vanwege de spanning.

En vallen die ook niet buiten het profiel?

In de nieuwe Railmagazine staat dat de IC4 van de DSB niet uit dienst gaat. Men heeft met AB afgesproken dat, even samengevat, de trein goed worden afgeleverd. Diezelfde weg zal het ook wel met de V250 gaan.

Ah, dan is het toch opgelost? Ze gaan gewoon werkende treinen leveren! :)

- Peter (die niet zijn adem gaat inhouden tot AnsaldoBreda werkende treinen gaat leveren)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #407 Gepost op: 22 January 2013, 18:31:52 »
Heel leuk dat gepraat over ICE's, maar DB zit zelf al met een tekort aan stellen, dus die zullen echt niet ineens op de HSL gaan rijden. Het vrijmaken van een stel voor de Hanzelijn was ook al niet eenvoudig...
Ja, dat heb ik toch al gezegd?

@Peter: Dat weet ik niet, de ICE1 kon wel naar Utrecht toe met 150 jaar Spoorwegen en rijdt ook in Zwitserland dus misschien is dat net geen probleem.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #408 Gepost op: 22 January 2013, 18:36:19 »
Toen stond er wel stoom voor ::)
« Laatst bewerkt op: 22 January 2013, 19:01:22 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #409 Gepost op: 22 January 2013, 18:48:11 »
Ja, heel leuk maar je hoeft dat niet te schreeuwen en het ging erom of de ICE in het profiel past of niet. ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #410 Gepost op: 22 January 2013, 19:10:35 »
- Op weekdagen wordt de klassieke L-Trein relatie Boom - Antwerpen Centraal - Roosendaal gereden met de 'Varkenssnoeten 800 serie"
- Te vervanging van de Fyra/Benelux kan men tussen Brussel - Mechelen - AntwerpenCentraal - Essen gebruik maken van deIC trein Charleroi - Brussel - Antwerpen Centraal - Essen met M5/M6 trek-duw dubbeldekstrein (T27/T18/T19)
En te Essen staat de 'Roosendaal' pendel klaar (wellicht 1 'duikbrilletje'/'Sprinter' (of hoe je die ook wenst te noemen)
Ik geloof dat dit elk uur is. Een handig weetje voor de Nederlanders die op weekdagen het vliegtuig nemen te Charleroi.

- Zaterdag laatst nam ikzelf gebruik van de stoptrein Brussel Luchthaven - Antwerpen Centraal Roosendaal, die elk uur aangeboden wordt. (gereden met 800'en,'Varkenssnoeten')
En te Antwerpen Centraal zag ik op de aankondigingsborden in het groen EXT trein naar Roosendaal. Op het bewiste spoor zag ik 1 'duikbrilletje'/'Sprinter' voor wachten. En een 10-tal min. na onze aankomst te Roosendaal zag ik hetzelfde 'Duikbrilletje' Roosendaal binnenrijden. Wijzelf hadden een kleine 10 min. vertraging bij aankomst te Roosendaal.
Ok, maar het gaat er mij om dat als ik deze week door de week naar Roosendaal ga ik de Varkensneus en de Duikbril kan fotograferen, dat is dus mogelijk? Of reed die Duikbril op de pendel Essen-Roosendaal alleen in het weekend?

En die vervangingsIC die komend weekend ingesteld wordt voor de Fyra rijdt toch niet tot Essen maar door tot Roosendaal?

Alle 11.8'en staan al terzijde in Stockem, alleen de 1187 is nog in Merelbeke voor bezichtiging door een eventuele koper; zijn er 11 januari 2013 heen gegaan. Sparrow, doe dus geen moeite om naar Brussel te gaan daarvoor, je zult ze daar niet aantreffen.
Zelfde geld voor de reeks 12, staan op 1 stuk na sinds 18 januari allemaal in Stockem.
Voor zover mij bekend is hebben alle 11.8'en de ATB-installatie nog, van allemaal is echter de keuring verlopen op die van de 1182 na.
Is dat dan sinds de laatste 3 weken veranderd? Want drie weken geleden reed 1 1100 nog een enkele dienst van/naar Brussel. Is 1 van die 12 1100 nog wel te fotograferen in Stockem of Merelbeke?
 Je zal dat transport naar Stockem gezien hebben :O Prachtige trein!! http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/8372198025/

Maar zijn die 1100en in Stockem nog wel te bekijken fotograferen of staan die in een loods ofzo? En waar is die 12e 11.8? Rijd die de P7909 en P8902 nog? Of staat die in Merelbeke?
« Laatst bewerkt op: 22 January 2013, 19:36:03 door Sparrow »

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #411 Gepost op: 22 January 2013, 19:26:13 »
Ja ja, het gaat voortreffelijk met de NS.  (y)
Alweer een nieuwe dochter erbij, naast de HSL lijn  met de be Hi-speed als dochter, nu ook de
HSL lijn met de HSB dochter, ofwel Hi Speed Bus.  ;D
Nederland moet voor de buitenstaander toch wel een wonderbaarlijk en komisch land zijn.
Daar waar bij verslechterende weersomstandigheden het aanbod van OV wordt verhoogd, wordt het in NL verlaagd. Laat dan helemaal niets meer rijden, kan er ook niets uitvallen.
Nu de Fyra niet meer rijdt, zijn er ook geen klachten meer. Probleem opgelost.  (y) ;D ;D

heer Kukel

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #412 Gepost op: 22 January 2013, 19:41:58 »
Joh, het wordt nog veel mooier.
Die mevrouw, de directeur van de Fyra gaat in conclaaf met de Italianen en komt terug met een brede grijns.
We hebben zo goed onderhandeld zegt ze.
De Italianen krijgen van ons nog 1 miljoen euro, omdat wij niet rijden besparen we 4 miljoen euro aan energie en dergelijke en daar willen de Italianen ook een deel van heben!
Prima toch.

En breed glimlachend verliet de grijze muis de vergaderkamer.
Je moet niet gaan liggen voordat je valt.

Davy Beumer

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #413 Gepost op: 22 January 2013, 19:58:08 »
Maar zijn die 1100en in Stockem nog wel te bekijken fotograferen of staan die in een loods ofzo? En waar is die 12e 11.8? Rijd die de P7909 en P8902 nog? Of staat die in Merelbeke?

De 12e 11.8, meer precies de 1187, bevindt zich nog in Merelbeke. Deze lok doet in principe geen dienst meer! De lok is in Merelbeke achter gebleven om door eventuele kopers bezichtigd te kunnen worden en eventueel getest.

De 11 andere loks van de reeks 11.8 staan in de vorming van Stockem. Althans ik heb nog geen beelden gezien van deze loks op het terrein van de stelplaats. In beginsel dan ook niet van dichtbij te bezichtigen, aangezien de sporen daarom heen gewoon in dienst zijn. In hoeverre ze vanaf een perron of openbare weg te zien zijn, weet ik niet. Zij staan daar in goed gezelschap van 11 loks van de reeks 12 en een fors aantal gloednieuwe treinstellen type Desiro.

Groetjes Davy

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #414 Gepost op: 22 January 2013, 20:05:37 »
Ok, bedankt voor de info, zonde. En die 1187 in Merelbeke? Is die nog wel te zien vanaf een openbare plek?
« Laatst bewerkt op: 23 January 2013, 10:42:17 door WesleyMunnik. Reden: Onnodig citaat verwijderd!! Gebruik de antwoordknop S.v.p.! »

Davy Beumer

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #415 Gepost op: 22 January 2013, 20:14:08 »

Sorry, weet ik niet.
« Laatst bewerkt op: 22 January 2013, 23:59:12 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #416 Gepost op: 22 January 2013, 20:24:02 »
Met de Fyra is niets mis en als het sneeuwt is het niet gek dat er onderdelen afvallen hoor ik net een directeur van AnsaldoBreda in het journaal zeggen.
Ik snap óók niet wat jullie lopen te mekkeren  :P.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #417 Gepost op: 22 January 2013, 20:31:58 »
Wat zijn nu een paar Fira stellen die niet willen.
De NS wil zelf ook niet, gezien de nog steeds aangepaste dienstregeling.

Tinus.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #418 Gepost op: 22 January 2013, 20:35:00 »
en als het sneeuwt is het niet gek dat er onderdelen afvallen hoor ik net een directeur van AnsaldoBreda in het journaal zeggen.

Serieus? Heeft hij dat écht gezegd?
Dan vraag ik me af wat er nu eerder komt: zijn ontslag of de teruggave van al die dingen?!

mvg,
Gert

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #419 Gepost op: 22 January 2013, 20:35:47 »
Als ze al niet tegen de kou kunnen hoe gaat dat dan in de zomer op een warme dag. Trekken ze dan krom, vallen de ramen eruit, wordt de overgang tussen de wagens erg groot, loopt de trein aan tegen de perronwand. Een italiaanse trein kan dan gaan uitzetten  ;D

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.