Over de ICE1 en 2 hoef je het niet te hebben, die kunnen niet in Nederland rijden vanwege de spanning.
In de nieuwe Railmagazine staat dat de IC4 van de DSB niet uit dienst gaat. Men heeft met AB afgesproken dat, even samengevat, de trein goed worden afgeleverd. Diezelfde weg zal het ook wel met de V250 gaan.
Heel leuk dat gepraat over ICE's, maar DB zit zelf al met een tekort aan stellen, dus die zullen echt niet ineens op de HSL gaan rijden. Het vrijmaken van een stel voor de Hanzelijn was ook al niet eenvoudig...
- Op weekdagen wordt de klassieke L-Trein relatie Boom - Antwerpen Centraal - Roosendaal gereden met de 'Varkenssnoeten 800 serie"- Te vervanging van de Fyra/Benelux kan men tussen Brussel - Mechelen - AntwerpenCentraal - Essen gebruik maken van deIC trein Charleroi - Brussel - Antwerpen Centraal - Essen met M5/M6 trek-duw dubbeldekstrein (T27/T18/T19)En te Essen staat de 'Roosendaal' pendel klaar (wellicht 1 'duikbrilletje'/'Sprinter' (of hoe je die ook wenst te noemen)Ik geloof dat dit elk uur is. Een handig weetje voor de Nederlanders die op weekdagen het vliegtuig nemen te Charleroi.- Zaterdag laatst nam ikzelf gebruik van de stoptrein Brussel Luchthaven - Antwerpen Centraal Roosendaal, die elk uur aangeboden wordt. (gereden met 800'en,'Varkenssnoeten')En te Antwerpen Centraal zag ik op de aankondigingsborden in het groen EXT trein naar Roosendaal. Op het bewiste spoor zag ik 1 'duikbrilletje'/'Sprinter' voor wachten. En een 10-tal min. na onze aankomst te Roosendaal zag ik hetzelfde 'Duikbrilletje' Roosendaal binnenrijden. Wijzelf hadden een kleine 10 min. vertraging bij aankomst te Roosendaal.
Alle 11.8'en staan al terzijde in Stockem, alleen de 1187 is nog in Merelbeke voor bezichtiging door een eventuele koper; zijn er 11 januari 2013 heen gegaan. Sparrow, doe dus geen moeite om naar Brussel te gaan daarvoor, je zult ze daar niet aantreffen.Zelfde geld voor de reeks 12, staan op 1 stuk na sinds 18 januari allemaal in Stockem.Voor zover mij bekend is hebben alle 11.8'en de ATB-installatie nog, van allemaal is echter de keuring verlopen op die van de 1182 na.
Maar zijn die 1100en in Stockem nog wel te bekijken fotograferen of staan die in een loods ofzo? En waar is die 12e 11.8? Rijd die de P7909 en P8902 nog? Of staat die in Merelbeke?
en als het sneeuwt is het niet gek dat er onderdelen afvallen hoor ik net een directeur van AnsaldoBreda in het journaal zeggen.