Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591831 keer)

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #390 Gepost op: 22 januari 2013, 16:19:14 »
Nog dit. Reeds enkele weken staan 11 Benelux 1100'n opgesteld in de bundel Centraal te Merelbeke.
De laatste was dan nog te Schaarbeek. Indien ik me niet vergis zijn er maar 6, die nog de ATB beveiliging hebben.
Ook de 1200'en staan te 'rusten' te Merelbeke Centraal.

De Traxx'sen zijn ingezet op de goederendiensten. Die hebben reeds andere type loc's ook voor het binnenverkeer verdreven.

Voor wat er komend weekeinde zal aangeboden worden? da's nog koffiedik kijken.
Alle 11.8'en staan al terzijde in Stockem, alleen de 1187 is nog in Merelbeke voor bezichtiging door een eventuele koper; zijn er 11 januari 2013 heen gegaan. Sparrow, doe dus geen moeite om naar Brussel te gaan daarvoor, je zult ze daar niet aantreffen.
Zelfde geld voor de reeks 12, staan op 1 stuk na sinds 18 januari allemaal in Stockem.
Voor zover mij bekend is hebben alle 11.8'en de ATB-installatie nog, van allemaal is echter de keuring verlopen op die van de 1182 na.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #391 Gepost op: 22 januari 2013, 16:22:41 »
Oesje! 't ging eventjes snel, die overbrengingen v/d T11/T12!
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #392 Gepost op: 22 januari 2013, 16:23:41 »
wrsch geen enquete omdat vvd & pvda zullen blijken te hebben geblunderd  :P

Hoezo PvdA? Die zat in de oppositie ttv de bestelling...

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #393 Gepost op: 22 januari 2013, 16:36:30 »
Maar inmiddels zitten ze weer in de frontlinie  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 17:43:49 door obb70. Reden: aangepast aan forumregels »

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #394 Gepost op: 22 januari 2013, 16:42:41 »
En is de HSL niet onder Netelenbos aan NS Hi-Speed gegund ?
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #395 Gepost op: 22 januari 2013, 16:43:10 »
Alle 11.8'en staan al terzijde in Stockem, alleen de 1187 is nog in Merelbeke voor bezichtiging door een eventuele koper; zijn er 11 januari 2013 heen gegaan. Sparrow, doe dus geen moeite om naar Brussel te gaan daarvoor, je zult ze daar niet aantreffen.
Zelfde geld voor de reeks 12, staan op 1 stuk na sinds 18 januari allemaal in Stockem.
Voor zover mij bekend is hebben alle 11.8'en de ATB-installatie nog, van allemaal is echter de keuring verlopen op die van de 1182 na.
Misschien kunnen ze de 2800 die nu cargo rijdt in nl vervangen door 6400 zodat die locs dan vrijkomen?

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #396 Gepost op: 22 januari 2013, 16:44:19 »
Obb70,

Als je wilt reageren op het laatste bericht, gebruik dan de ANTWOORD-knop, en niet de CITAAT-knop. Dit heet een 'overbodig citaat' en is niet goed voor onze Google waardering.

Met vriendelijke groet.

Bery

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #397 Gepost op: 22 januari 2013, 16:45:12 »
Ik denk dat ze beter een ICE3 in kunnen zetten als de beneluxtrein.

Oke ze kosten misschien iets meer maar ze zijn betrouwbaarder dan de fyra en ze kunnen tegen de winter.
Welke ICE3? Er zijn geen stellen over en voor er eventueel nieuwe geleverd zijn ben je weer twee jaar verder.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #398 Gepost op: 22 januari 2013, 16:49:20 »
@Rick oei daar had ik nog eerder aan gedacht daar heb je ook een punt in en met ICE 3 bedoel ik mee de ICE treinen.

Als ik mij niet vergis komen die ook aan in Amsterdam en in Brussel als ze de route gewoon verlengen heb je gelijk een verbinding over de hoge snelheids lijn of gaat dat niet omdat er een andere spanning wordt gebruikt??

Mvg
Erik-Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #399 Gepost op: 22 januari 2013, 17:00:46 »
Die slaaprijtuigen zullen wel voor een van de skitreinen bestemd zijn.
Ik vraag me trouwens af of de Fyra-soap ondertussen ook in het buitenland (in dat geval bedoel ik daar niet België mee) de pers haalt.

mvg,
Gert

ik kon dit vinden...

http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/no-end-in-sight-for-fyra-train-problems.html
mvg Jan

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #400 Gepost op: 22 januari 2013, 17:06:51 »
Tageschau geeft wat info.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #401 Gepost op: 22 januari 2013, 17:08:56 »
@Rick oei daar had ik nog eerder aan gedacht daar heb je ook een punt in en met ICE 3 bedoel ik mee de ICE treinen.

Als ik mij niet vergis komen die ook aan in Amsterdam en in Brussel als ze de route gewoon verlengen heb je gelijk een verbinding over de hoge snelheids lijn of gaat dat niet omdat er een andere spanning wordt gebruikt??
Als je de route over Amsterdam naar Brussel doortrekt heb je meer stellen nodig, die zijn er dus juist niet. Zeker niet als er 1x per uur Amsterdam - Brussel gereden moet worden, de ICE rijdt iedere twee uur uit Amsterdam. Over de ICE1 en 2 hoef je het niet te hebben, die kunnen niet in Nederland rijden vanwege de spanning. De ICE3 zou over de HSL kunnen maar die is nog niet toegelaten daarvoor.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #402 Gepost op: 22 januari 2013, 17:13:03 »
Die slaaprijtuigen zullen wel voor een van de skitreinen bestemd zijn.
Als ik het goed las op Somda zijn ze afkomstig van een CNL van gisteren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3456
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #403 Gepost op: 22 januari 2013, 17:15:13 »
De ICE3 zou over de HSL kunnen maar die is nog niet toegelaten daarvoor.
Er moet dan wel ETCS worden geïnstalleerd. Voor zover ik weet is er nog maar één stel hiervan voorzien.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #404 Gepost op: 22 januari 2013, 17:57:56 »
In de nieuwe Railmagazine staat dat de IC4 van de DSB niet uit dienst gaat. Men heeft met AB afgesproken dat, even samengevat, de trein goed worden afgeleverd. Diezelfde weg zal het ook wel met de V250 gaan.
Jeroen