Nog dit. Reeds enkele weken staan 11 Benelux 1100'n opgesteld in de bundel Centraal te Merelbeke.De laatste was dan nog te Schaarbeek. Indien ik me niet vergis zijn er maar 6, die nog de ATB beveiliging hebben.Ook de 1200'en staan te 'rusten' te Merelbeke Centraal.De Traxx'sen zijn ingezet op de goederendiensten. Die hebben reeds andere type loc's ook voor het binnenverkeer verdreven.Voor wat er komend weekeinde zal aangeboden worden? da's nog koffiedik kijken.
wrsch geen enquete omdat vvd & pvda zullen blijken te hebben geblunderd
Alle 11.8'en staan al terzijde in Stockem, alleen de 1187 is nog in Merelbeke voor bezichtiging door een eventuele koper; zijn er 11 januari 2013 heen gegaan. Sparrow, doe dus geen moeite om naar Brussel te gaan daarvoor, je zult ze daar niet aantreffen.Zelfde geld voor de reeks 12, staan op 1 stuk na sinds 18 januari allemaal in Stockem.Voor zover mij bekend is hebben alle 11.8'en de ATB-installatie nog, van allemaal is echter de keuring verlopen op die van de 1182 na.
Ik denk dat ze beter een ICE3 in kunnen zetten als de beneluxtrein.Oke ze kosten misschien iets meer maar ze zijn betrouwbaarder dan de fyra en ze kunnen tegen de winter.
Die slaaprijtuigen zullen wel voor een van de skitreinen bestemd zijn.Ik vraag me trouwens af of de Fyra-soap ondertussen ook in het buitenland (in dat geval bedoel ik daar niet België mee) de pers haalt.mvg,Gert
@Rick oei daar had ik nog eerder aan gedacht daar heb je ook een punt in en met ICE 3 bedoel ik mee de ICE treinen.Als ik mij niet vergis komen die ook aan in Amsterdam en in Brussel als ze de route gewoon verlengen heb je gelijk een verbinding over de hoge snelheids lijn of gaat dat niet omdat er een andere spanning wordt gebruikt??
Die slaaprijtuigen zullen wel voor een van de skitreinen bestemd zijn.
De ICE3 zou over de HSL kunnen maar die is nog niet toegelaten daarvoor.