Zoals gebruikelijk weten we het hier weer véél beter dan de mensen wier beroep het is en speculeren we weer alle kanten uit..Knap ergerlijk
EN....geen parlementaire enquete, de PVDA vind dat nog te vroeg en VVD wil weer niet ...tsja, tis pas een jaar of 6 (latere aflevering/ertms troubles/defecten aan nieuw treintje) dan is het inderdaad wel wat vroeg ja, pfff
Check, alhoewel ik afgelopen zondag ook een MS'86 (900 serie) in die dienst tegenkwam, doordeweeks gaat die stoptrein naar Puurs, in het weekend naar Brussel Nationaal Luchthaven; iets wat de NS maar al te graag verborgen houd gezien op de CTA's en doorkomststaten in Roosendaal als eindbestemming Antwerpen staat vermeld...De extra IC Roosendaal - Antwerpen die met de frequentie van de Fyra reedt afgelopen weekend was met MS'86, de stoptrein rijdt nog altijd met MS'75 (Varkensneus) maar daar was afgelopen weekend blijkbaar een MS'86 in verdwaald.Waarschijnlijk ook MS'86, de reguliere stoptrein blijft daarnaast gewoon rijden.De capaciteit is bij ProRail aangevraagd, maar nog niet toegedeeld. Materieel zal hoogst waarschijnlijk VIRM zijn aangezien het HiSpeed personeel daar ook bekendheid op heeft.Vrij klein, als eerste moeten ze met ILT regelen dat de loc's weer ingezet mogen worden in NL, vervolgens moeten de loc's weer in dienst gesteld worden en een ATB-keuring ondergaan (als men verder NL in wil dan Roosendaal). De NMBS heeft echter nog genoeg materieel wat makkelijker in te zetten is, zoals de TRAXX. Als men maar tot Roosendaal rijdt heeft men ook nog een berg 21'en en 27's.
Ik heb nog even geinformeerd naar de reeks 11: er is nog 1 slag Schaarbeek-Oudenaarde met treinen P7909 (Oudenaarde 8:00 Denderleeuw 8:32/8:34 - snellijn 50A - Brussel Zuid 8:53 Schaarbeek 9:08) en P8902 (Schaarbeek 16:02 Brussel Zuid 16:17 - snellijn 50A - Denderleeuw 16:43/16:45 Oudenaarde 17:18) en een slag Gent-Schaarbeek via de snellijn (50A) die tussen Gent en Aalst als leeg materieel rijdt. Je kunt ze ook nog wel in andere P-treinen tegenkomen maar daar heb je veel geluk voor nodig. De 1181, 1182, 1185, 1186, 1188, 1190 zijn per nieuwe dienstregeling buiten dienst gegaan.
Even een paar vraagjes over het materieel. Op het traject Roosendaal - Brussel rijdt nu nog die varkensneus? Ik zag ook foto's van de 900 serie van de NMBS in Roosendaal. Rijdt die nu erbij naast de Varkensneus vanwege de grote reizigersaantallen? Of in plaats van de Varkensneus?De intercity Roosendaal - Brussel van de NMBS, wat voor materieel zou dat zijn? En vervangt deze dan de Varkensneus en de 900?Is het al zeker dat de NS ook met een vervangende intercity vanaf Amsterdam zal komen? Wat voor materieel zal hier voor gebruikt worden?Hoe groot is de kans dat de 1100 locs van de NMBS nog ergens weer ingezet gaan worden?
EN....geen parlementaire enquete, de PVDA vind dat nog te vroeg en VVD wil weer niet ...tsja, tis pas een jaar of 6 (latere aflevering/ertms troubles/defecten aan nieuw treintje) dan is het inderdaad wel wat vroeg ja, pfff http://nos.nl/artikel/464734-voorlopig-geen-fyraenquete.html