Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:24:12
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door mass am see
Vandaag om 16:18:47
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door henk
Vandaag om 16:10:25
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 15:28:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591920 keer)

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #375 Gepost op: 22 januari 2013, 12:05:56 »
EN....geen parlementaire enquete, de PVDA vind dat nog te vroeg en VVD wil weer niet :( ...tsja, tis pas een jaar of 6 (latere aflevering/ertms troubles/defecten aan nieuw treintje) dan is het inderdaad wel wat vroeg ja, pfff  :o

http://nos.nl/artikel/464734-voorlopig-geen-fyraenquete.html
mvg Jan

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #376 Gepost op: 22 januari 2013, 12:38:38 »
Zoals gebruikelijk weten we het hier weer véél beter dan de mensen wier beroep het is en speculeren we weer alle kanten uit..
Knap ergerlijk

Zoals gebruikelijk wordt niemand gedwongen dit draadje te lezen!

Maar even ter ontspanning dan: http://www.nu.nl/de-jager/

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #377 Gepost op: 22 januari 2013, 12:59:23 »
EN....geen parlementaire enquete, de PVDA vind dat nog te vroeg en VVD wil weer niet :( ...tsja, tis pas een jaar of 6 (latere aflevering/ertms troubles/defecten aan nieuw treintje) dan is het inderdaad wel wat vroeg ja, pfff  :o

Ja hallo zeg, het gaat hier over een trein, niet om bouwfraude, paspoorten, Bijlmerramp of opsporingsmethoden. Het parlement zou er beter aan doen zich op wetgeving te richten in plaats van het hollen van de ene microfoon naar de andere.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #378 Gepost op: 22 januari 2013, 13:04:03 »
Wij hebben dan ook geen last van een "bad aura", wij zien het leven zonniger in ;D

Anyway, ik ben het ermee eens dat de aandacht eerst gaat naar het nu oplossen van de technische malheur door de fabrikant: alleen maar wijzen met vingertjes lost voor de reizigers echt niks op. Daarna kan er altijd nog een enquete gestart worden.
RETROBAHN A.G.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #379 Gepost op: 22 januari 2013, 13:19:18 »
Groot gelijk, beter andere kant opkijken en afwachten....dat werkt nl wel altijd

« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 13:38:21 door Bad-Aura »
mvg Jan

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #380 Gepost op: 22 januari 2013, 13:25:13 »
Wat heeft Fyra/de reiziger er in hemelsnaam aan als er nu een parlemetaire enquete gehouden word? Laat ze liever actief gaan werken om die dingen rijdend danwel vervangen te krijgen. Veel nuttiger.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #381 Gepost op: 22 januari 2013, 13:51:30 »
Inderdaad, andere kant opkijken en net doen alsof er niks aan de hand is/was...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21238425/__Ticket_voor_Fyra_nog_te_koop__.html
mvg Jan

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #382 Gepost op: 22 januari 2013, 15:06:47 »
Check, alhoewel ik afgelopen zondag ook een MS'86 (900 serie) in die dienst tegenkwam, doordeweeks gaat die stoptrein naar Puurs, in het weekend naar Brussel Nationaal Luchthaven; iets wat de NS maar al te graag verborgen houd gezien op de CTA's en doorkomststaten in Roosendaal als eindbestemming Antwerpen staat vermeld...De extra IC Roosendaal - Antwerpen die met de frequentie van de Fyra reedt afgelopen weekend was met MS'86, de stoptrein rijdt nog altijd met MS'75 (Varkensneus) maar daar was afgelopen weekend blijkbaar een MS'86 in verdwaald.Waarschijnlijk ook MS'86, de reguliere stoptrein blijft daarnaast gewoon rijden.De capaciteit is bij ProRail aangevraagd, maar nog niet toegedeeld. Materieel zal hoogst waarschijnlijk VIRM zijn aangezien het HiSpeed personeel daar ook bekendheid op heeft.Vrij klein, als eerste moeten ze met ILT regelen dat de loc's weer ingezet mogen worden in NL, vervolgens moeten de loc's weer in dienst gesteld worden en een ATB-keuring ondergaan (als men verder NL in wil dan Roosendaal). De NMBS heeft echter nog genoeg materieel wat makkelijker in te zetten is, zoals de TRAXX. Als men maar tot Roosendaal rijdt heeft men ook nog een berg 21'en en 27's.
Bedankt voor je info. Die foto was van afgelopen weekend en er stond een Varkensneus en een Duikbril op. Rijden die door de week ook beiden van en naar Roosendaal? Dit ivm dat ik er foto's wil gaan maken. Of rijdt de Duikbril niet door de week en was dat alleen afgelopen weekend? En zal die intercity Roosendaal-Brussel die vanaf aankomend weekend ingesteld gaat worden ook door die Duikbril gereden worden? Niet een wat modernere, grotere trein?

Jammer van die 11.8, moet ik toch naar Brussel om m te fotograferen ;) Schijnt nog een enkele dienst te rijden:

Citaat
Ik heb nog even geinformeerd naar de reeks 11: er is nog 1 slag Schaarbeek-Oudenaarde met treinen P7909 (Oudenaarde 8:00 Denderleeuw 8:32/8:34 - snellijn 50A - Brussel Zuid 8:53 Schaarbeek 9:08) en P8902 (Schaarbeek 16:02 Brussel Zuid 16:17 - snellijn 50A - Denderleeuw 16:43/16:45 Oudenaarde 17:18) en een slag Gent-Schaarbeek via de snellijn (50A) die tussen Gent en Aalst als leeg materieel rijdt. Je kunt ze ook nog wel in andere P-treinen tegenkomen maar daar heb je veel geluk voor nodig. De 1181, 1182, 1185, 1186, 1188, 1190 zijn per nieuwe dienstregeling buiten dienst gegaan.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #383 Gepost op: 22 januari 2013, 15:18:09 »
Even een paar vraagjes over het materieel.

Op het traject Roosendaal - Brussel rijdt nu nog die varkensneus?

Ik zag ook foto's van de 900 serie van de NMBS in Roosendaal. Rijdt die nu erbij naast de Varkensneus vanwege de grote reizigersaantallen? Of in plaats van de Varkensneus?

De intercity Roosendaal - Brussel van de NMBS, wat voor materieel zou dat zijn? En vervangt deze dan de Varkensneus en de 900?

Is het al zeker dat de NS ook met een vervangende intercity vanaf Amsterdam zal komen? Wat voor materieel zal hier voor gebruikt worden?

Hoe groot is de kans dat de 1100 locs van de NMBS nog ergens weer ingezet gaan worden?

- Op weekdagen wordt de klassieke L-Trein relatie Boom - Antwerpen Centraal - Roosendaal gereden met de 'Varkenssnoeten 800 serie"
- Te vervanging van de Fyra/Benelux kan men tussen Brussel - Mechelen - AntwerpenCentraal - Essen gebruik maken van deIC trein Charleroi - Brussel - Antwerpen Centraal - Essen met M5/M6 trek-duw dubbeldekstrein (T27/T18/T19)
En te Essen staat de 'Roosendaal' pendel klaar (wellicht 1 'duikbrilletje'/'Sprinter' (of hoe je die ook wenst te noemen)
Ik geloof dat dit elk uur is. Een handig weetje voor de Nederlanders die op weekdagen het vliegtuig nemen te Charleroi.

- Zaterdag laatst nam ikzelf gebruik van de stoptrein Brussel Luchthaven - Antwerpen Centraal Roosendaal, die elk uur aangeboden wordt. (gereden met 800'en,'Varkenssnoeten')
En te Antwerpen Centraal zag ik op de aankondigingsborden in het groen EXT trein naar Roosendaal. Op het bewiste spoor zag ik 1 'duikbrilletje'/'Sprinter' voor wachten. En een 10-tal min. na onze aankomst te Roosendaal zag ik hetzelfde 'Duikbrilletje' Roosendaal binnenrijden. Wijzelf hadden een kleine 10 min. vertraging bij aankomst te Roosendaal.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 15:39:55 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #384 Gepost op: 22 januari 2013, 15:24:35 »
Nog dit. Reeds enkele weken staan 11 Benelux 1100'n opgesteld in de bundel Centraal te Merelbeke.
De laatste was dan nog te Schaarbeek. Indien ik me niet vergis zijn er maar 6, die nog de ATB beveiliging hebben.
Ook de 1200'en staan te 'rusten' te Merelbeke Centraal.

De Traxx'sen zijn ingezet op de goederendiensten. Die hebben reeds andere type loc's ook voor het binnenverkeer verdreven.

Voor wat er komend weekeinde zal aangeboden worden? da's nog koffiedik kijken.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 15:41:05 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #385 Gepost op: 22 januari 2013, 15:29:33 »
Ik denk dat ze beter een ICE3 in kunnen zetten als de beneluxtrein.

Oke ze kosten misschien iets meer maar ze zijn betrouwbaarder dan de fyra en ze kunnen tegen de winter.

Mvg
Erik-Jan

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #386 Gepost op: 22 januari 2013, 15:38:04 »
EN....geen parlementaire enquete, de PVDA vind dat nog te vroeg en VVD wil weer niet :( ...tsja, tis pas een jaar of 6 (latere aflevering/ertms troubles/defecten aan nieuw treintje) dan is het inderdaad wel wat vroeg ja, pfff  :o

http://nos.nl/artikel/464734-voorlopig-geen-fyraenquete.html
wrsch geen enquete omdat vvd & pvda zullen blijken te hebben geblunderd  :P

waalkade / somda zag iets staan in Nijmegen:
Nmrep spoor 1 staat (ca 12.45) de 1734 aan de Nmh zijde, niets bijzonders.
Erachter 10 rijtuigen, waaronder de
CZ-CD 61 54 72-91 006-1 WLABmz
PL-PKPIC 61 51 19-90 016-1 A9mnopuz 1251

Misschien zijn ze al bezig met rijtuigjes bij elkaar te schrapen  :o
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 15:40:17 door obb70 »

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #387 Gepost op: 22 januari 2013, 16:15:19 »


Ja hoor een slaaprijtuig tussen Amsterdam en Brussel........
Er zijn nog voldoende BNL rijtuigen beschikbaar voor een uurdienst......

Dirk
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 16:17:00 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd. Druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT! »

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #388 Gepost op: 22 januari 2013, 16:16:52 »

Nou met de recente rijtijden van de fyra is een slaaprijt echt geen overbodige luxe  :-*
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 16:18:20 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd. Druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT! »

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #389 Gepost op: 22 januari 2013, 16:18:15 »
Die slaaprijtuigen zullen wel voor een van de skitreinen bestemd zijn.
Ik vraag me trouwens af of de Fyra-soap ondertussen ook in het buitenland (in dat geval bedoel ik daar niet België mee) de pers haalt.

mvg,
Gert