Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:34:03
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:14:40
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door MaraNCS
Vandaag om 13:12:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Pukkie
Vandaag om 13:09:20
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:11:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door spoorijzer
Vandaag om 12:07:06
Spoor 1 nem of finescale door sncf231e
Vandaag om 11:32:01
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:00:48
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Station Roodeschool door aad52
Vandaag om 09:39:24
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nachttreinen Oost Europa door laurent
Vandaag om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642918 keer)

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #390 Gepost op: 22 January 2013, 16:19:14 »
Nog dit. Reeds enkele weken staan 11 Benelux 1100'n opgesteld in de bundel Centraal te Merelbeke.
De laatste was dan nog te Schaarbeek. Indien ik me niet vergis zijn er maar 6, die nog de ATB beveiliging hebben.
Ook de 1200'en staan te 'rusten' te Merelbeke Centraal.

De Traxx'sen zijn ingezet op de goederendiensten. Die hebben reeds andere type loc's ook voor het binnenverkeer verdreven.

Voor wat er komend weekeinde zal aangeboden worden? da's nog koffiedik kijken.
Alle 11.8'en staan al terzijde in Stockem, alleen de 1187 is nog in Merelbeke voor bezichtiging door een eventuele koper; zijn er 11 januari 2013 heen gegaan. Sparrow, doe dus geen moeite om naar Brussel te gaan daarvoor, je zult ze daar niet aantreffen.
Zelfde geld voor de reeks 12, staan op 1 stuk na sinds 18 januari allemaal in Stockem.
Voor zover mij bekend is hebben alle 11.8'en de ATB-installatie nog, van allemaal is echter de keuring verlopen op die van de 1182 na.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #391 Gepost op: 22 January 2013, 16:22:41 »
Oesje! 't ging eventjes snel, die overbrengingen v/d T11/T12!
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #392 Gepost op: 22 January 2013, 16:23:41 »
wrsch geen enquete omdat vvd & pvda zullen blijken te hebben geblunderd  :P

Hoezo PvdA? Die zat in de oppositie ttv de bestelling...

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #393 Gepost op: 22 January 2013, 16:36:30 »
Maar inmiddels zitten ze weer in de frontlinie  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 January 2013, 17:43:49 door obb70. Reden: aangepast aan forumregels »

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #394 Gepost op: 22 January 2013, 16:42:41 »
En is de HSL niet onder Netelenbos aan NS Hi-Speed gegund ?
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #395 Gepost op: 22 January 2013, 16:43:10 »
Alle 11.8'en staan al terzijde in Stockem, alleen de 1187 is nog in Merelbeke voor bezichtiging door een eventuele koper; zijn er 11 januari 2013 heen gegaan. Sparrow, doe dus geen moeite om naar Brussel te gaan daarvoor, je zult ze daar niet aantreffen.
Zelfde geld voor de reeks 12, staan op 1 stuk na sinds 18 januari allemaal in Stockem.
Voor zover mij bekend is hebben alle 11.8'en de ATB-installatie nog, van allemaal is echter de keuring verlopen op die van de 1182 na.
Misschien kunnen ze de 2800 die nu cargo rijdt in nl vervangen door 6400 zodat die locs dan vrijkomen?

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #396 Gepost op: 22 January 2013, 16:44:19 »
Obb70,

Als je wilt reageren op het laatste bericht, gebruik dan de ANTWOORD-knop, en niet de CITAAT-knop. Dit heet een 'overbodig citaat' en is niet goed voor onze Google waardering.

Met vriendelijke groet.

Bery

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8467
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #397 Gepost op: 22 January 2013, 16:45:12 »
Ik denk dat ze beter een ICE3 in kunnen zetten als de beneluxtrein.

Oke ze kosten misschien iets meer maar ze zijn betrouwbaarder dan de fyra en ze kunnen tegen de winter.
Welke ICE3? Er zijn geen stellen over en voor er eventueel nieuwe geleverd zijn ben je weer twee jaar verder.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #398 Gepost op: 22 January 2013, 16:49:20 »
@Rick oei daar had ik nog eerder aan gedacht daar heb je ook een punt in en met ICE 3 bedoel ik mee de ICE treinen.

Als ik mij niet vergis komen die ook aan in Amsterdam en in Brussel als ze de route gewoon verlengen heb je gelijk een verbinding over de hoge snelheids lijn of gaat dat niet omdat er een andere spanning wordt gebruikt??

Mvg
Erik-Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #399 Gepost op: 22 January 2013, 17:00:46 »
Die slaaprijtuigen zullen wel voor een van de skitreinen bestemd zijn.
Ik vraag me trouwens af of de Fyra-soap ondertussen ook in het buitenland (in dat geval bedoel ik daar niet België mee) de pers haalt.

mvg,
Gert

ik kon dit vinden...

http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/no-end-in-sight-for-fyra-train-problems.html
mvg Jan

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #400 Gepost op: 22 January 2013, 17:06:51 »
Tageschau geeft wat info.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8467
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #401 Gepost op: 22 January 2013, 17:08:56 »
@Rick oei daar had ik nog eerder aan gedacht daar heb je ook een punt in en met ICE 3 bedoel ik mee de ICE treinen.

Als ik mij niet vergis komen die ook aan in Amsterdam en in Brussel als ze de route gewoon verlengen heb je gelijk een verbinding over de hoge snelheids lijn of gaat dat niet omdat er een andere spanning wordt gebruikt??
Als je de route over Amsterdam naar Brussel doortrekt heb je meer stellen nodig, die zijn er dus juist niet. Zeker niet als er 1x per uur Amsterdam - Brussel gereden moet worden, de ICE rijdt iedere twee uur uit Amsterdam. Over de ICE1 en 2 hoef je het niet te hebben, die kunnen niet in Nederland rijden vanwege de spanning. De ICE3 zou over de HSL kunnen maar die is nog niet toegelaten daarvoor.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8467
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #402 Gepost op: 22 January 2013, 17:13:03 »
Die slaaprijtuigen zullen wel voor een van de skitreinen bestemd zijn.
Als ik het goed las op Somda zijn ze afkomstig van een CNL van gisteren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #403 Gepost op: 22 January 2013, 17:15:13 »
De ICE3 zou over de HSL kunnen maar die is nog niet toegelaten daarvoor.
Er moet dan wel ETCS worden geïnstalleerd. Voor zover ik weet is er nog maar één stel hiervan voorzien.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #404 Gepost op: 22 January 2013, 17:57:56 »
In de nieuwe Railmagazine staat dat de IC4 van de DSB niet uit dienst gaat. Men heeft met AB afgesproken dat, even samengevat, de trein goed worden afgeleverd. Diezelfde weg zal het ook wel met de V250 gaan.
Jeroen