Maar....waar is dan de BR 186 met prio rijtuigen gebleven ?Die kunnen ze toch prima terugzetten en hop, gaan met die trein ?
Precies, daar begrijp ik dus ook niets van. En evenmin van de bewering van de NOS dat zo maar even een uurdienst op de oude lijn niet gaat, want die lijn zit helemaal vol. Is iedereen dan vergeten dat 2 maanden geleden er gewoon een uurdienst was? Zal wel iets met contracten zijn.
De overheid verplicht een spoorwegbedrijf in principe niet om de goedkoopste te nemen; een bedrijf mag zelf de gunningcriteria vaststellen; wat dat betreft is HSA dus wel degelijk wat aan te rekenen. De wens om een 'eigen' product kan wel door de politiek ingegeven zijn....
Kortom: broddelwerk.
Anselmo? AnsaldoBreda bedoel je, neem ik aan?
Op het traject Roosendaal - Brussel rijdt nu nog die varkensneus?
Ik zag ook foto's van de 900 serie van de NMBS in Roosendaal. Rijdt die nu erbij naast de Varkensneus vanwege de grote reizigersaantallen? Of in plaats van de Varkensneus?
De intercity Roosendaal - Brussel van de NMBS, wat voor materieel zou dat zijn? En vervangt deze dan de Varkensneus en de 900?
Is het al zeker dat de NS ook met een vervangende intercity vanaf Amsterdam zal komen? Wat voor materieel zal hier voor gebruikt worden?
Hoe groot is de kans dat de 1100 locs van de NMBS nog ergens weer ingezet gaan worden?
En we gaan vrolijk verder met de berichtgeving:http://www.nu.nl/politiek/3009740/d66-en-cda-willen-enqute-fyra.htmlEen parlementaire enquete....
Zoals gebruikelijk weten we het hier weer véél beter dan de mensen wier beroep het is en speculeren we weer alle kanten uit..Knap ergerlijkVerder meen ik