Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Werps Soldeerworkshop door orientexpress
Vandaag om 14:39:08
Zoekfunctie ? door nighttrain1
Vandaag om 14:34:20
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 589720 keer)

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #255 Gepost op: 19 januari 2013, 14:00:12 »
Maar wie weet er wat voor type trein de binnenlandse HSL is en waarom daar geen problemen mee zijn?
Tussen Amsterdam en Breda rijden de Fyra-bestickerde ICR-stammen met loc's van de serie 186. Daar zijn niet de problemen mee die er met de V250 zijn, maar ook hier vallen regelmatig treinen uit door verschillende oorzaken of ze zijn tenminste flink vertraagd...
Groetjes, Bart

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #256 Gepost op: 19 januari 2013, 14:03:32 »

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #257 Gepost op: 19 januari 2013, 15:18:42 »
De Belgen hebben al meer ervaring met "goede" Duitse en Franse treinen. Locomotieven series 1300 van Alstom, en meer recent de 1800 van Siemens, toevallig ook de assembleerders van de TGV en ICE.
De Belgen weten dus beter hoe ze rommel NIET moeten afnemen voor het wel werkt.
Ook denk ik dat er veel componenten van de Fyra van de zelfde toeleveranciers komen.

Mijn eigen eigen ervaring met de Siemens hogesnelheidstreinen vanuit Duisburg naar Berlijn is dat de helft onderweg vertraging krijgt wegens defecten.

Als NS dan toch zo goedkoop wilde inkopen had men beter bij Skoda kunnen gaan shoppen, en als het geld mocht kosten in Zweden.
Ook de Hitachi hogesnelheidstreinen in het UK rijden zonder problemen.
Hitachi is in het UK een fabriek aan het bouwen, dus NS zou daar terecht kunnen.

Maar dat zijn natuurlijk niet de politiek gewenste aankoop.
En van de spoorwegen weer een staatsbedrijf maken ? Dat mag niet van de niet gekozen bazen in Brussel, en Arriva ( = Duits staatsbedrijf ) het land uit gooien?? Right, kost teveel loopbaantjes.

Groeten, Alexander

heer Kukel

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #258 Gepost op: 19 januari 2013, 15:47:22 »
Vandaag in het AD een stukje over de Fyra, de directeur vindt het vervelend!
Als directeur dien je leiderschap uit te stralen, als je de foto ziet zie je een bang musje.
Hetgeen wat ze zegt in het intervieuw is niet te geloven.
Zo gaat er nooit wat rijden.
Initiatiefloos, bla bla en we zullen wel zien.

Gewoon spoorslags ontslaan en een daadkrachtig iemand zoeken.

Dus gooi het wissel om en benoem een iemand met balluh!!!

Groet uit een zonnig Leidschendam.


Je moet niet gaan liggen voordat je valt.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #259 Gepost op: 19 januari 2013, 16:11:33 »

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #260 Gepost op: 19 januari 2013, 16:32:41 »
NS
Een zegsman van de NS zegt dat er maandag besloten wordt over een tijdelijke oplossing om de Fyra te vervangen. Of daarbij ook wordt gekeken naar het huren van andere hoge snelheidstreinen, zoals Thalys of de Duitse ICE, kon hij niet aangeven.

bron: http://www.nu.nl/binnenland/3008041/tijd-in-grijpen-bij-directie-ns-hispeed.html

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #261 Gepost op: 19 januari 2013, 17:13:46 »
Tja, dat is dus exact dezelfde link...

Gert

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2013, 17:46:34 door Bad-Aura »
mvg Jan

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #263 Gepost op: 19 januari 2013, 23:47:16 »
Misschien een paar Thalys / TGV stellen? Daarvan wisten ze dat het weinig / geen problemen oplevert. Helaas moest NS hispeed weer eigenwijs zijn...

. . . Niet eens met het "te duur" argument:
- De TGV en ICE waren goede optie's geweest, wanneer men betrouwbaar materieel voor een redelijke prijs had willen kopen, eventueel met enkele wijzingen tegenover het DB en SNCF materieel.

Even voor mijn beeldvorming, weet iemand wat bij bendaring (±10%) de stukprijs is per treinstel voor een Thalys-type TGV, een ICE, en een V250?

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #264 Gepost op: 19 januari 2013, 23:52:59 »
Je kunt zeker ook geen geld terughalen bij AnsaldoBreda.. die gaan natuurlijk weer lekker failliet  ::)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #265 Gepost op: 19 januari 2013, 23:54:26 »
Volgens De Telegraaf kost de V250 ongeveer 20 miljoen.

Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/21232191/__NS_wil_geen_Fyra_s_meer__.html

Sander

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #266 Gepost op: 20 januari 2013, 00:49:20 »
-> Vandaag een uitstapke naar de modelspoorbeurs te Rijswijk gemaakt & 30 min. later dan voorzien aangekomen:
De trein Oostende-Gent-Antwerpen liep ca 12 min. vertraging op omdat enkele Pipo's het nodig vonden, koper te stelen in de Gentse regio.
Met een overstaptijd van 24.min. Was dit wel voldoende. Maar ook de L-trein Brussel Nationale Luchthaven-Antwerpen Centraal - Roosendaal (gereden met één 4-ledige serie 800), kwam eveneens met 12 min. in het rood aangereden. Een deel werd nog voor Roosendaal ingewonnen, maar het was onvoldoende voor de aansluitende IC trein Vlissingen-Roosendaal-Rotterdam-Amsterdam-Lelystad te nemen. Gelukkig heeft die nu een half uurdienst (maar met meer stops dan de vroegere Benelux)
Te Antwerpen-Centraal stond nog één 2-ledig 'Sprinter/duikbril' Serie 900 te wachten voor de extra ingelegde sneldienst naar Roosendaal (groene aankondiging EXT op de TV schermen).

-> De ritten op de terugrit tikten nagenoeg op de minuut af. En de kruisende Sprinter/Duikbril voor de EXT diensten Antwerpen<>Roosendaal zat Tjokvol.

-> Eventuele alternatieve HST's voor de Franse & Duitse:
Virgin Trains Pendolino's (Alstom Italië) rijden reeds jaren met grote tevredenheid een 3x per uur Londen-Birmingham & Londen-Manchester. Ook een deel van de 5u. durende verbindingen Londen-Glasgow & Londen-Edingburgh via de West Main Coast Lane (de rest zijn de in bij BN Brugge gemaakte diesel 'Voyager' HST's). Deze laatste doen ook dienst bij de East Midland Trains; Hull Trains - Cross Country en halen 200 km/u. De Pendolino's rijden 225km/u.
East Coast doet het goed op de Easl Main Coast Line met hun 'oudere' 90 Class loc's en 91 Class loc's met rijtuigensets in TD-formaties aan 225km/u.

En idd., te Kent rijden de 6-ledige 395 Class 'Javalin' HST's van Hitachi vlotjes uurdiensten over de 3è rail lijnen in East Kent & op de HSL1 te Kent, vrolijk tussen de Eurostar treinen door. De Britten zijn héél tevreden en vroegen reeds aan Hitachi of het mogelijk zou zijn om 'Hybride' HST's te gaan ontwikkelen. (el. op geëlektrificeerde lijnen & om te schakelen op diesel om op andere lijnen te rijden)
Dit met het oog op de nieuwe aan te leggen HSL, ten noorden van Londen.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2013, 00:52:31 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #267 Gepost op: 20 januari 2013, 01:03:32 »
Nou, niemand hier hoeft zich te vervelen, het gaat nog maanden duren voor die dingen weer rijden, aldus:
http://www.nu.nl/binnenland/3008161/hogesnelheidstrein-fyra-nog-maanden-running.html

mvg,
Gert

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #268 Gepost op: 20 januari 2013, 01:17:15 »
ik weet nog dat een 1600 4 mio en een icr 1 mio kostte, gulden, die reden 'from scratch' zoals dat heet nooit geen problemen, en we praten over guldens, dus ingewikkeld hoeft het niet te zijn al bedacht ns met de icr ook weer iets wat nergens ooit gedaan was of navolging gevonden heeft... ns, eigenwijze snuiters, telkens weer (zie ook niet meedoen aan het eurofima programma enz etc)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #269 Gepost op: 20 januari 2013, 10:05:15 »
De 1600 was ook een volledig nieuwe ontwikkeling... ::)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40