Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 01:19:12
Heroplage Artitec Plan W? door dennie
Vandaag om 00:28:31
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
13 July 2025, 23:28:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
13 July 2025, 23:03:47
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
13 July 2025, 22:48:25
Een NS 5500 knutselen door Huup
13 July 2025, 22:29:30
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door MOVisser
13 July 2025, 22:23:23
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil? door j.ossebaar
13 July 2025, 22:17:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door eichddraig
13 July 2025, 21:20:14
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
13 July 2025, 20:03:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
13 July 2025, 19:56:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Besselspoor
13 July 2025, 19:51:56
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
13 July 2025, 19:26:27
vervolg op "veel AC wielen" door Dirk
13 July 2025, 18:24:58
Sikje 225 door Huup
13 July 2025, 18:03:31
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Frits C
13 July 2025, 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
13 July 2025, 17:12:28
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door NS264
13 July 2025, 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn door tothebeach
13 July 2025, 16:11:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door skiptram
13 July 2025, 15:20:57
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
13 July 2025, 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door BartvD
13 July 2025, 15:04:42
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door MOVisser
13 July 2025, 14:54:16
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
13 July 2025, 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
13 July 2025, 13:16:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
13 July 2025, 12:08:10
Roco 2025 door IJmc
13 July 2025, 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
13 July 2025, 11:50:19
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
13 July 2025, 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Ronald69
13 July 2025, 11:44:52
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642768 keer)

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #255 Gepost op: 19 January 2013, 14:00:12 »
Maar wie weet er wat voor type trein de binnenlandse HSL is en waarom daar geen problemen mee zijn?
Tussen Amsterdam en Breda rijden de Fyra-bestickerde ICR-stammen met loc's van de serie 186. Daar zijn niet de problemen mee die er met de V250 zijn, maar ook hier vallen regelmatig treinen uit door verschillende oorzaken of ze zijn tenminste flink vertraagd...
Groetjes, Bart

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #256 Gepost op: 19 January 2013, 14:03:32 »

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #257 Gepost op: 19 January 2013, 15:18:42 »
De Belgen hebben al meer ervaring met "goede" Duitse en Franse treinen. Locomotieven series 1300 van Alstom, en meer recent de 1800 van Siemens, toevallig ook de assembleerders van de TGV en ICE.
De Belgen weten dus beter hoe ze rommel NIET moeten afnemen voor het wel werkt.
Ook denk ik dat er veel componenten van de Fyra van de zelfde toeleveranciers komen.

Mijn eigen eigen ervaring met de Siemens hogesnelheidstreinen vanuit Duisburg naar Berlijn is dat de helft onderweg vertraging krijgt wegens defecten.

Als NS dan toch zo goedkoop wilde inkopen had men beter bij Skoda kunnen gaan shoppen, en als het geld mocht kosten in Zweden.
Ook de Hitachi hogesnelheidstreinen in het UK rijden zonder problemen.
Hitachi is in het UK een fabriek aan het bouwen, dus NS zou daar terecht kunnen.

Maar dat zijn natuurlijk niet de politiek gewenste aankoop.
En van de spoorwegen weer een staatsbedrijf maken ? Dat mag niet van de niet gekozen bazen in Brussel, en Arriva ( = Duits staatsbedrijf ) het land uit gooien?? Right, kost teveel loopbaantjes.

Groeten, Alexander

heer Kukel

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #258 Gepost op: 19 January 2013, 15:47:22 »
Vandaag in het AD een stukje over de Fyra, de directeur vindt het vervelend!
Als directeur dien je leiderschap uit te stralen, als je de foto ziet zie je een bang musje.
Hetgeen wat ze zegt in het intervieuw is niet te geloven.
Zo gaat er nooit wat rijden.
Initiatiefloos, bla bla en we zullen wel zien.

Gewoon spoorslags ontslaan en een daadkrachtig iemand zoeken.

Dus gooi het wissel om en benoem een iemand met balluh!!!

Groet uit een zonnig Leidschendam.


Je moet niet gaan liggen voordat je valt.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #259 Gepost op: 19 January 2013, 16:11:33 »

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #260 Gepost op: 19 January 2013, 16:32:41 »
NS
Een zegsman van de NS zegt dat er maandag besloten wordt over een tijdelijke oplossing om de Fyra te vervangen. Of daarbij ook wordt gekeken naar het huren van andere hoge snelheidstreinen, zoals Thalys of de Duitse ICE, kon hij niet aangeven.

bron: http://www.nu.nl/binnenland/3008041/tijd-in-grijpen-bij-directie-ns-hispeed.html

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #261 Gepost op: 19 January 2013, 17:13:46 »
Tja, dat is dus exact dezelfde link...

Gert

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
« Laatst bewerkt op: 19 January 2013, 17:46:34 door Bad-Aura »
mvg Jan

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #263 Gepost op: 19 January 2013, 23:47:16 »
Misschien een paar Thalys / TGV stellen? Daarvan wisten ze dat het weinig / geen problemen oplevert. Helaas moest NS hispeed weer eigenwijs zijn...

. . . Niet eens met het "te duur" argument:
- De TGV en ICE waren goede optie's geweest, wanneer men betrouwbaar materieel voor een redelijke prijs had willen kopen, eventueel met enkele wijzingen tegenover het DB en SNCF materieel.

Even voor mijn beeldvorming, weet iemand wat bij bendaring (±10%) de stukprijs is per treinstel voor een Thalys-type TGV, een ICE, en een V250?

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #264 Gepost op: 19 January 2013, 23:52:59 »
Je kunt zeker ook geen geld terughalen bij AnsaldoBreda.. die gaan natuurlijk weer lekker failliet  ::)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #265 Gepost op: 19 January 2013, 23:54:26 »
Volgens De Telegraaf kost de V250 ongeveer 20 miljoen.

Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/21232191/__NS_wil_geen_Fyra_s_meer__.html

Sander

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #266 Gepost op: 20 January 2013, 00:49:20 »
-> Vandaag een uitstapke naar de modelspoorbeurs te Rijswijk gemaakt & 30 min. later dan voorzien aangekomen:
De trein Oostende-Gent-Antwerpen liep ca 12 min. vertraging op omdat enkele Pipo's het nodig vonden, koper te stelen in de Gentse regio.
Met een overstaptijd van 24.min. Was dit wel voldoende. Maar ook de L-trein Brussel Nationale Luchthaven-Antwerpen Centraal - Roosendaal (gereden met één 4-ledige serie 800), kwam eveneens met 12 min. in het rood aangereden. Een deel werd nog voor Roosendaal ingewonnen, maar het was onvoldoende voor de aansluitende IC trein Vlissingen-Roosendaal-Rotterdam-Amsterdam-Lelystad te nemen. Gelukkig heeft die nu een half uurdienst (maar met meer stops dan de vroegere Benelux)
Te Antwerpen-Centraal stond nog één 2-ledig 'Sprinter/duikbril' Serie 900 te wachten voor de extra ingelegde sneldienst naar Roosendaal (groene aankondiging EXT op de TV schermen).

-> De ritten op de terugrit tikten nagenoeg op de minuut af. En de kruisende Sprinter/Duikbril voor de EXT diensten Antwerpen<>Roosendaal zat Tjokvol.

-> Eventuele alternatieve HST's voor de Franse & Duitse:
Virgin Trains Pendolino's (Alstom Italië) rijden reeds jaren met grote tevredenheid een 3x per uur Londen-Birmingham & Londen-Manchester. Ook een deel van de 5u. durende verbindingen Londen-Glasgow & Londen-Edingburgh via de West Main Coast Lane (de rest zijn de in bij BN Brugge gemaakte diesel 'Voyager' HST's). Deze laatste doen ook dienst bij de East Midland Trains; Hull Trains - Cross Country en halen 200 km/u. De Pendolino's rijden 225km/u.
East Coast doet het goed op de Easl Main Coast Line met hun 'oudere' 90 Class loc's en 91 Class loc's met rijtuigensets in TD-formaties aan 225km/u.

En idd., te Kent rijden de 6-ledige 395 Class 'Javalin' HST's van Hitachi vlotjes uurdiensten over de 3è rail lijnen in East Kent & op de HSL1 te Kent, vrolijk tussen de Eurostar treinen door. De Britten zijn héél tevreden en vroegen reeds aan Hitachi of het mogelijk zou zijn om 'Hybride' HST's te gaan ontwikkelen. (el. op geëlektrificeerde lijnen & om te schakelen op diesel om op andere lijnen te rijden)
Dit met het oog op de nieuwe aan te leggen HSL, ten noorden van Londen.
« Laatst bewerkt op: 20 January 2013, 00:52:31 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #267 Gepost op: 20 January 2013, 01:03:32 »
Nou, niemand hier hoeft zich te vervelen, het gaat nog maanden duren voor die dingen weer rijden, aldus:
http://www.nu.nl/binnenland/3008161/hogesnelheidstrein-fyra-nog-maanden-running.html

mvg,
Gert

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #268 Gepost op: 20 January 2013, 01:17:15 »
ik weet nog dat een 1600 4 mio en een icr 1 mio kostte, gulden, die reden 'from scratch' zoals dat heet nooit geen problemen, en we praten over guldens, dus ingewikkeld hoeft het niet te zijn al bedacht ns met de icr ook weer iets wat nergens ooit gedaan was of navolging gevonden heeft... ns, eigenwijze snuiters, telkens weer (zie ook niet meedoen aan het eurofima programma enz etc)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #269 Gepost op: 20 January 2013, 10:05:15 »
De 1600 was ook een volledig nieuwe ontwikkeling... ::)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40