Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 589669 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #240 Gepost op: 18 januari 2013, 22:36:43 »
Italianen kunnen prima pasta en pizza maken hoor ;) @Eelco : hun architectuur en kunst hoeft voor mij ook niet. Ze waren ooit (ten tijde van ene meneer Da Vinci) nog wel aardig in theoretische techniek, maar daarna is het gauw achteruit gegaan...

Italië was de eerste die hogesnelheidslijnen in Europa invoerde en had al snelle treinstellen in de jaren '30. En volgens mij heeft de ETR 500 niet zo heel veel problemen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

jakop

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #241 Gepost op: 18 januari 2013, 23:03:51 »
Dit draadje staat nou op het Stationsplein, aangezien het een slow chat is geworden.

Dan is er nu niets meer aan  ::)

OK dan maar weer on topic  ;D

Of dat ding nou wel goed is of wordt of niet en of hij nou lekijk is  (y)  of niet kan je uren over bomen. Ik heb werkelijk nooit begrpen waarom er zonodig een nieuw ontwerp moest komen terwijl er zoveel Duitse en Franse hogesnelheidstreinen op de markt waren die zich al bewezen hadden.
Nu komen we er zometeen na jaren kwakkelen achter dat het nooit wat gaat worden met die zuurstokken en in 2020 staan ze vast als 3 jaar ergens vol graffiti aan de kant en rijdt de new-beneluxtrein al weer enkele jaren met de laatste generatie traxxen tussen  Amsterdam en Brussel over de HSL die pas in 2016 geheel vrij van alle kinderziektes volledig in gebruik is genomen.  8)

Zaandam-Zuid

  • Offline Offline
  • Berichten: 227
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #242 Gepost op: 19 januari 2013, 00:42:59 »
Als het tegen zit staan ze in januari 2020 al zeven jaar langs de kant  ;)

Groeten,
Peter

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #243 Gepost op: 19 januari 2013, 00:45:20 »
En de Italiaanse Alstom "Pendolino's" , De el. HST's van Virgin Trains Over 't Kanaal zijn comfortabel en rijden ook goed.
Enkele jaren terug kregen deze EMU's in Italië 2 extra Bakken.
Ze rijden met grote tevreden o.m. diensten Londen Heuston - Birmingham / Liverpool / Manchester / Carlisle / Edingburgh / Glasgow aan c.a. 220km/u . (ts Londen & Birmingham en Londen & Manchester is er een 20 min. dienst, waarvan ééntje per uur vanuit Birmingham verder rijdt tot Wolferhampton (soms ook verder naar Crewe-Chester) .
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #244 Gepost op: 19 januari 2013, 11:55:12 »
Zo, en aangezien we nu weer fijn on topic zijn, mag het draadje weer weg van het stationsplein en terug bij grootspoor  :)

http://www.nu.nl/buitenland/3007871/belgische-spoorwegen-willen-fyra-dumpen.html

Eelco

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1126
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #245 Gepost op: 19 januari 2013, 13:17:47 »
De belgen waren geen fan van de Fyra staat in het stukje. Wat hadden zij dan gewild?

Gr, Marc
Misschien beter dat we een grenssstation bouwen en gewoon elk land zijn eigen materieel gaat inzetten.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #246 Gepost op: 19 januari 2013, 13:23:38 »
Misschien een paar Thalys / TGV stellen? Daarvan wisten ze dat het weinig / geen problemen oplevert. Helaas moest NS hispeed weer eigenwijs zijn... ::) Iemand met een beetje verstand schrijft een aanbesteding naar een goed product, geen rommel.
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #247 Gepost op: 19 januari 2013, 13:24:09 »
even om de foto  ;D

klik
met de groeten van Maarten

elt-Mhv

  • Offline Offline
  • Berichten: 338
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #248 Gepost op: 19 januari 2013, 13:28:53 »
Citaat
De belgen waren geen fan van de Fyra staat in het stukje. Wat hadden zij dan gewild?
Helemal geen HSL! België heeft geen enkel belang bij onze HSL. Wat de Belgen betreft was de Beneluxtrein tussen Brussel en Amsterdam via Roosendaal blijven rijden. Eventueel een paar nieuwe rijtuigen of locomotieven aanschaffen samen met de NS en klaar.
Ze hebben die 3 Fyra stellen alleen aangeschaft om van "het gezever van die Hollanders" af te zijn  ;D
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1126
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #249 Gepost op: 19 januari 2013, 13:33:35 »
foto  ;D

Wel wat kort door de bocht die belgen om die bestelling al te annuleren. Wie zegt dat deze problemen niet opgelost kunnen worden? Laat ze gewoon stoppen met leveren tot de problemen opgelost zijn.
Geen HSL was iddn wel beter geweest.

Gr, Marc

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #250 Gepost op: 19 januari 2013, 13:52:46 »
Nieuwsupdate:www.nu.nl/binnenland/3007982/ns-stelt-fabrikant-fyra-aansprakelijk-problemen.html

De binnenlandse HSL blijft wel rijden want dat is een ander type?




 
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2013, 13:55:12 door prutser »

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #251 Gepost op: 19 januari 2013, 13:54:31 »
Wellicht wat kort door de bocht, maar kennelijk heeft ook de NS genoeg van de Fyra. Volgens De Telegraaf heeft de NS besloten ook te stoppen met de afname van de Fyra.

Citaat
NS stopt met afname Fyra-treinen
De NS stopt met de afname van nieuwe Fyra-treinen. Ook heeft het spoorbedrijf zaterdag laten weten dat het de fabrikant van de Fyra aansprakelijk gaat stellen voor de problemen met de hogesnelheidstrein.


Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/21232191/__NS_wil_geen_Fyra_s_meer__.html

Sander
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2013, 13:58:21 door santerdam »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #252 Gepost op: 19 januari 2013, 13:55:34 »
Goede ontwikkeling lijkt mij zo.

Marc,
Kun je mij dan uitleggen waarom geen HSL beter was geweest?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #253 Gepost op: 19 januari 2013, 13:57:39 »
Maar wie weet er wat voor type trein de binnenlandse HSL is en waarom daar geen problemen mee zijn?

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #254 Gepost op: 19 januari 2013, 13:58:50 »
Dat is geen treinstel. NS heeft een voorkeur voor treinstellen. En het rijdt geen 250 km/u. Bovendien was een trek-duw-trein die sneller dan 200 km/u rijdt op het moment van de bestelling geen bewezen technologie.
Niet helemaal mee eens, de ICE2 is feitelijk een motorrijtuig met een aantal tussenrijtuigen en een stuurrijtuig. Deze zijn al tussen 1995 en 1997 in dienst gekomen.

Thalys = TGV = te duur. Beneluxtrein is te traag. Het ding moest immers 250 km/u rijden.
Niet eens met het "te duur" argument:
- De TGV en ICE waren goede optie's geweest, wanneer men betrouwbaar materieel voor een redelijke prijs had willen kopen, eventueel met enkele wijzingen tegenover het DB en SNCF materieel.
- Men heeft veel te hoog geboden op de concessie, hierdoor was er minder geld beschikbaar voor deugdelijk materieel. Daarnaast moest het partout een eigen ontwerp worden (waardoor TGV en ICE sowieso al afvielen) en het wiel opnieuw uitvinden kost nu eenmaal ook flink wat geld. Daardoor is men bij Ansaldo terecht gekomen, die ook toen al niet om haar kwaliteit bekend stond.
Goedkoop = duurkoop en daar plukken de reizigers nu de vruchten van.

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart