Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 17:31:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 17:02:50
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
betreft de YD7001 door Dirk
Vandaag om 15:51:14
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:03:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 13:40:46
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 10:56:24
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 10:43:16
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Overet
Vandaag om 08:13:20
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
07 July 2025, 23:43:49
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
07 July 2025, 23:37:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
07 July 2025, 22:48:21
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642305 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #180 Gepost op: 18 January 2013, 15:44:39 »
Ik begin razend benieuwd te worden naar de kleine lettertjes van het contract.
Wat een gotspe.
Eén sneeuwbui en de hele vloot staat langs de kant.
Toch wel benieuwd wie hier verantwoordelijk voor is.
En of hij of zij hierop wordt aangesproken.

Waar kan ik, in het kader van de openbaarheid van bestuur, dat contract vinden?
En zou er ook iets instaan over testen in een klimaatkamer?

Of is dit tactiek om iedereen de nog duurdere Thalys in te pesten?
Ik zou er bijna cynisch van worden.

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #181 Gepost op: 18 January 2013, 15:49:29 »
De keuze wordt wel heel klein. Belgie verbiedt de Fyra op het spoor. Verder dan de grens kunnen ze dus al niet meer (als ze rijden natuurlijk). Gelukkig heb ik in ieder geval een rit kunnen mee maken. Nu zit ik weer in de Thalys. Die doet het wel en daar vallen geen onderdelen van af bij vorst.

Ik meende een objectief verslag van de eerste rit die ik mee gemaakt te hebben gedaan. In gedachten heb ik altijd al gezegd dat je Italianen niks moet laten maken, Italianen kunnen helemaal niks. Treinen en auto's bouwen al helemaal niet.

Punt is wel dat er geen alternatief is voor de Fyra behalve de vele malen duurdere Thalys. Die is dan wel betrouwbaar maar jaagt ondertussen de reizigers flink op kosten.

Eens kijken waar dit heen gaat.


Richard

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #182 Gepost op: 18 January 2013, 16:07:59 »
Italianen kunnen prima pasta en pizza maken hoor ;) @Eelco : hun architectuur en kunst hoeft voor mij ook niet. Ze waren ooit (ten tijde van ene meneer Da Vinci) nog wel aardig in theoretische techniek, maar daarna is het gauw achteruit gegaan...

Maar goed: zeker nu de stellen (tijdelijk) niet meer zijn toegelaten wordt het helemaal pijnlijk. Benieuwd wat die gezamenlijke Nederlands/Belgische commissie allemaal boven water weet te krijgen...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #183 Gepost op: 18 January 2013, 16:12:40 »
Ik vind Hendrik-Jan's opmerking wel interessant: In het kader van de openbaarheid van bestuur zou dat contract inderdaad ingezien moeten kunnen worden. Toch?

Als die krengen niet in de klimaatkamer zijn geweest, dan wordt het interessant!

mvg,
Gert

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1456
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #184 Gepost op: 18 January 2013, 16:15:07 »
Italianen kunnen helemaal niks.

Ze hebben geen idee...

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #185 Gepost op: 18 January 2013, 16:21:52 »
Zal-tie ook wel nooit in model gemaakt gaan worden, want welke zichzelf respecterende fabrikant wil nu met deze ellende geassocieerd worden?? ??? Rivarossi?? ;D
groet,
Bierwagen

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7469
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #186 Gepost op: 18 January 2013, 16:22:14 »
Waar kan ik, in het kader van de openbaarheid van bestuur, dat contract vinden?
En zou er ook iets instaan over testen in een klimaatkamer?

Hendrik Jan

Ik zou bij het ministerie van I&M beginnen. Stel je er niet teveel van voor. Grote kans dat openbaarmaking strijdig is met artikel 10 lid 1c en/of artikel 10 lid 2b, d en g  Wet Openbaarheid van Bestuur ;D Maar er zullen genoeg onderzoeksjournalisten zijn die hier ook graag in pluizen. En als zij het pleit winnen mag jij het ook inzien. Openbaarheid voor de een is openbaarheid voor de ander.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

heer Kukel

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #187 Gepost op: 18 January 2013, 16:24:44 »
Ach, het is allemaal in en in triest.
Niets kunnen we meer in Nederland.
Gewoon een trein bestellen die het moet doen is al teveel moeite.

Verbijsterend.

Waarom niet dat hele spul op de rails richting Italie gereden en geld terug.

Maar ik ben er zeker van dat alles al is betaald en dus lachen die Italianen zich rot en trekken een lange lelijke neus, die net zo lelijk is als de Fyra, naar die domme kaaskoppen.  

Maar ja, zo als gewoonlijk zijn we over een tijdje alles weer vergeten, de verantwoordelijken krijgen een bonus en we gaan weer over naar de orde van de dag.

Ik vraag mij tegelijkertijd af waarom ze mij niet vragen als adviseur om uit de problemen te komen, tenslotte heb ik er ook geen verstand van.

Een snelle groet van een heer.
Je moet niet gaan liggen voordat je valt.


Gripen

  • Offline Offline
  • Berichten: 382
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #189 Gepost op: 18 January 2013, 16:54:22 »
Het ligt niet zozeer aan de Italianen als wel aan de Nederlandse opdrachtgevers die geen goed bestek hebben geschreven en voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang wilden zitten.
H0 - Multimaus - Tillig Elite - TP I-V

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #190 Gepost op: 18 January 2013, 16:58:52 »
Ik zou bij het ministerie van I&M beginnen. Stel je er niet teveel van voor. Grote kans dat openbaarmaking strijdig is met artikel 10 lid 1c en/of artikel 10 lid 2b, d en g  Wet Openbaarheid van Bestuur ;D Maar er zullen genoeg onderzoeksjournalisten zijn die hier ook graag in pluizen. En als zij het pleit winnen mag jij het ook inzien. Openbaarheid voor de een is openbaarheid voor de ander.

Heeft de regering die bestelling dan gedaan?
Volgens mij een commercieel bedrijf, niks openbaarheid van bestuur.

Dirk

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #191 Gepost op: 18 January 2013, 17:08:54 »
Tja, wat een verrassing... ::) De V250 was troep op de tekentafel, was troep tijdens productie, was troep tijdens afleveren, was troep tijdens eerste inzet en zal ook voor altijd de grootste rotzooi zijn op het spoorwegnet.
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

JSRail

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #192 Gepost op: 18 January 2013, 17:12:52 »
Citaat
Waarom niet dat hele spul op de rails richting Italie gereden en geld terug.

Richting Hoogovens lijkt me een betere optie ! Geld zijn ze toch al kwijt.


Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #194 Gepost op: 18 January 2013, 17:30:47 »
Volgens mij kunnen ze beter de oude beneluxdienst weer inzetten en die 11.8 van de sloop redden voor de komende tijd. Zijn de mensen in Den Haag, Breda en Roosendaal ook weer blij.

Waarom hebben ze ooit voor die V250 gekozen en niet voor een andere HST? Ik las ergens dat ze beter die Railjet die in Oostenrijk rijdt hadden kunnen nemen bijvoorbeeld.