Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Prutsert
Vandaag om 22:15:54
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 22:12:00
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644139 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #150 Gepost op: 09 January 2013, 09:40:35 »
En we gaan vrolijk verder:

http://www.nu.nl/binnenland/2999501/fyra-rijdt-nog-vaak-niet-tijd.html

Moet zeggen dat ik 'Failra' wel grappig gevonden vind...  ;D

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #151 Gepost op: 09 January 2013, 22:02:20 »
Ik hoop dat het hier beter gaat dan in Zwitserland met hun ETR 470 en 610. Ook italianen die het regelmatig laten afweten en nu op de nominatie staan om van het net te verdwijnen .

Marius
Marius

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #152 Gepost op: 10 January 2013, 12:38:59 »
Laat ze maar snel gewoon de oude beneluxtreinen idd weer van stal halen,heeft de reiziger de keus tussen rijden met een onbetrouwbare kruimeldief of met een werkende oude vertrouwde BNLX  ;D
*toch erg leuk dat je dan zelf weer is zou kunnen kiezen ipv dat er voor je beslist wordt  >:( *
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #153 Gepost op: 10 January 2013, 14:13:15 »
Naast alle commentaren een aanvulling van mij.

Afgelopen dinsdag voor de eerste keer met de Fyra van Brussel naar Rotterdam gegaan.

- Trein vertrok op tijd.
- Trein kwam 4 minuten te vroeg in Rotterdam aan, ik kon mooi de Intercity naar Den Haag CS halen.
- Er kwam een koffie juf door de trein.
- De geluidsinstallatie is in orde, goed te verstaan.
- De vloerbedekking ziet er netjes uit.
- De stoelen zijn bekleed met stof (klasse 1).
- De stoelen zijn een beetje hard.
- De temperatuur in de trein is goed (bij de Benelux ging dat regelmatig helemaal fout).
- Er was een toilet probleem waardoor het op het balkon naar de pies stonk, kwam gelukkig niet de coupe in.
- Bij hoge snelheid wiegt de trein heen en weer, dat effect heb je niet bij Thalys, lagere snelheden OK.
- Het rijgeluid in de trein is vrij hard, geeft een rumourig effect.

Dus eigenlijk ging het best lekker.

Richard.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #154 Gepost op: 10 January 2013, 14:21:43 »
Even samenvattend:
Je moet zitten op te harde banken, terwijl je voortdurend last hebt van het rumoer dat de trein veroorzaakt, je op hoge snelheden heen en weer wordt gewiegd en als je langs het toilet loopt dringt er onvermijdelijk een urinelucht je neus binnen.

Ik zou dat niet 'best lekker' noemen...

mvg,
Gert

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #155 Gepost op: 10 January 2013, 14:26:32 »
Voor sommige mensen mag het niet deugen natuurlijk.

Mijn ervaring (tot Rotterdam) was positief.

En hoewel niet zo ernstig als nu, schijnen we te vergeten dat de goede oude Benelux al jaren uitblonk in vetraging en uitgevallen treinen.

Dirk

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #156 Gepost op: 10 January 2013, 14:35:12 »
Inderdaad, voor sommigen blijft het product slecht. Nu moet ik eerlijk blijven, ik reis al heel erg lang elke week naar Brussel en met de 1100 serie voor de oude Benelux was het op het laatst niet meer te doen zo vaak waren er problemen. Toen kwamen de nieuwe locs voor de Benelux, in het begin ging dat ook regelmatig niet goed. Toen de genoemde combinatie een beetje liep ging het wel. In de zomer regelmatig geen airco en in de winter regelmatig geen verwarming, heel vaak stinkende toiletten. Dat bleef.

Met de nieuwe Fyra is de conclusie na 1 rit als beschreven. Het kan wellicht nog anders uitpakken. Toch nog een klein nadeel van de Fyra. Ik keek in het verleden altijd naar DVD films op mijn laptop om de tijd te doden. Met de Fyra is de reis te kort voor het helemaal uitkijken van een DVD. ;D

Richard

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #157 Gepost op: 10 January 2013, 14:43:08 »
- Er was een toilet probleem waardoor het op het balkon naar de pies stonk, [...]
- Bij hoge snelheid wiegt de trein heen en weer, [...]

De vraag dringt zich op in hoeverre die twee met elkaar te maken hebben.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #158 Gepost op: 10 January 2013, 14:45:00 »
Ja Peter, goede vraag. Het betrof het invaliden toilet, wellicht dat daar een ongelukje had plaats gevonden. Ik ben het niet gaan controleren, ging me iets te ver.

Richard

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #159 Gepost op: 17 January 2013, 18:13:40 »
en weer een nieuw deel uit het Fyra feulleton,je zou er zo een dramaserie van kunnen maken.

http://www.nu.nl/binnenland/3006449/treinen-fyra-beschadigd-winterweer.html

dit vullis kan toegevoegd worden aan het rijtje  2600 en 2801,of ben ik dan iets te kort door de bocht?
Groetjes Patrick

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #160 Gepost op: 17 January 2013, 18:19:33 »
Dan doe je vooral de 2801 geen recht... die was lang niet zo mislukt als de 2600 of de Fyra.
« Laatst bewerkt op: 17 January 2013, 19:41:42 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #161 Gepost op: 17 January 2013, 23:25:09 »
uhhm ja,de 2801 was uiteraard een prototype.
De 2600 en blijkbaar ook de Fyra een niet goed uitontwikkeld serieapparaat.
Toevallig gister het uquilair boek over de beelen en 2801 weer eens doorgenomen,maar de beelen hebben in elk geval toch nog wel eens een aantal weken zonder mankementen gereden.
Ach ja,modern materieel,het is net als met moderne auto's,al die snufjes en electronica,het kan (en gaat) alleen maar stuk.
Vrees dat dat de toekomst is.
Groetjes Patrick

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #162 Gepost op: 17 January 2013, 23:28:24 »
Ik hoorde dat er als gevolg van de vorst aan de onderkant platen van afvielen. Kan iemand dat bevestigen?

Het blijft gewoon Italiaanse rommel. Terwijl ze van de plank uitstekende Duitse of Franse treinstellen hadden kunnen kopen.
Dit zal de verantwoordelijken nog lang heugen...

Als dit gedoe zo doorgaat zal het vast niet lang duren voor het begrip 'parlementaire enquete' weer eens valt.

mvg,
Gert

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #163 Gepost op: 17 January 2013, 23:45:48 »
De kranten praten over schade door ijsbrokken.
Jeroen

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #164 Gepost op: 17 January 2013, 23:50:03 »
Het blijft gewoon Italiaanse rommel. Terwijl ze van de plank uitstekende Duitse of Franse treinstellen hadden kunnen kopen. Dit zal de verantwoordelijken nog lang heugen...

Als dit gedoe zo doorgaat zal het vast niet lang duren voor het begrip 'parlementaire enquete' weer eens valt.

Reken er maar niet op met dit kabinet, te veel mensen hebben wat te verliezen... Bovendien zijn we het point-of-no-return al een jaar of 4 gepasseerd.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden