Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:40
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
19 april 2024, 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
19 april 2024, 23:00:41
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
19 april 2024, 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
19 april 2024, 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
19 april 2024, 14:07:20
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591365 keer)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #150 Gepost op: 09 januari 2013, 09:40:35 »
En we gaan vrolijk verder:

http://www.nu.nl/binnenland/2999501/fyra-rijdt-nog-vaak-niet-tijd.html

Moet zeggen dat ik 'Failra' wel grappig gevonden vind...  ;D

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 654
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #151 Gepost op: 09 januari 2013, 22:02:20 »
Ik hoop dat het hier beter gaat dan in Zwitserland met hun ETR 470 en 610. Ook italianen die het regelmatig laten afweten en nu op de nominatie staan om van het net te verdwijnen .

Marius
Marius

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #152 Gepost op: 10 januari 2013, 12:38:59 »
Laat ze maar snel gewoon de oude beneluxtreinen idd weer van stal halen,heeft de reiziger de keus tussen rijden met een onbetrouwbare kruimeldief of met een werkende oude vertrouwde BNLX  ;D
*toch erg leuk dat je dan zelf weer is zou kunnen kiezen ipv dat er voor je beslist wordt  >:( *
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #153 Gepost op: 10 januari 2013, 14:13:15 »
Naast alle commentaren een aanvulling van mij.

Afgelopen dinsdag voor de eerste keer met de Fyra van Brussel naar Rotterdam gegaan.

- Trein vertrok op tijd.
- Trein kwam 4 minuten te vroeg in Rotterdam aan, ik kon mooi de Intercity naar Den Haag CS halen.
- Er kwam een koffie juf door de trein.
- De geluidsinstallatie is in orde, goed te verstaan.
- De vloerbedekking ziet er netjes uit.
- De stoelen zijn bekleed met stof (klasse 1).
- De stoelen zijn een beetje hard.
- De temperatuur in de trein is goed (bij de Benelux ging dat regelmatig helemaal fout).
- Er was een toilet probleem waardoor het op het balkon naar de pies stonk, kwam gelukkig niet de coupe in.
- Bij hoge snelheid wiegt de trein heen en weer, dat effect heb je niet bij Thalys, lagere snelheden OK.
- Het rijgeluid in de trein is vrij hard, geeft een rumourig effect.

Dus eigenlijk ging het best lekker.

Richard.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #154 Gepost op: 10 januari 2013, 14:21:43 »
Even samenvattend:
Je moet zitten op te harde banken, terwijl je voortdurend last hebt van het rumoer dat de trein veroorzaakt, je op hoge snelheden heen en weer wordt gewiegd en als je langs het toilet loopt dringt er onvermijdelijk een urinelucht je neus binnen.

Ik zou dat niet 'best lekker' noemen...

mvg,
Gert

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #155 Gepost op: 10 januari 2013, 14:26:32 »
Voor sommige mensen mag het niet deugen natuurlijk.

Mijn ervaring (tot Rotterdam) was positief.

En hoewel niet zo ernstig als nu, schijnen we te vergeten dat de goede oude Benelux al jaren uitblonk in vetraging en uitgevallen treinen.

Dirk

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #156 Gepost op: 10 januari 2013, 14:35:12 »
Inderdaad, voor sommigen blijft het product slecht. Nu moet ik eerlijk blijven, ik reis al heel erg lang elke week naar Brussel en met de 1100 serie voor de oude Benelux was het op het laatst niet meer te doen zo vaak waren er problemen. Toen kwamen de nieuwe locs voor de Benelux, in het begin ging dat ook regelmatig niet goed. Toen de genoemde combinatie een beetje liep ging het wel. In de zomer regelmatig geen airco en in de winter regelmatig geen verwarming, heel vaak stinkende toiletten. Dat bleef.

Met de nieuwe Fyra is de conclusie na 1 rit als beschreven. Het kan wellicht nog anders uitpakken. Toch nog een klein nadeel van de Fyra. Ik keek in het verleden altijd naar DVD films op mijn laptop om de tijd te doden. Met de Fyra is de reis te kort voor het helemaal uitkijken van een DVD. ;D

Richard

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #157 Gepost op: 10 januari 2013, 14:43:08 »
- Er was een toilet probleem waardoor het op het balkon naar de pies stonk, [...]
- Bij hoge snelheid wiegt de trein heen en weer, [...]

De vraag dringt zich op in hoeverre die twee met elkaar te maken hebben.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #158 Gepost op: 10 januari 2013, 14:45:00 »
Ja Peter, goede vraag. Het betrof het invaliden toilet, wellicht dat daar een ongelukje had plaats gevonden. Ik ben het niet gaan controleren, ging me iets te ver.

Richard

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #159 Gepost op: 17 januari 2013, 18:13:40 »
en weer een nieuw deel uit het Fyra feulleton,je zou er zo een dramaserie van kunnen maken.

http://www.nu.nl/binnenland/3006449/treinen-fyra-beschadigd-winterweer.html

dit vullis kan toegevoegd worden aan het rijtje  2600 en 2801,of ben ik dan iets te kort door de bocht?
Groetjes Patrick

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #160 Gepost op: 17 januari 2013, 18:19:33 »
Dan doe je vooral de 2801 geen recht... die was lang niet zo mislukt als de 2600 of de Fyra.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2013, 19:41:42 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #161 Gepost op: 17 januari 2013, 23:25:09 »
uhhm ja,de 2801 was uiteraard een prototype.
De 2600 en blijkbaar ook de Fyra een niet goed uitontwikkeld serieapparaat.
Toevallig gister het uquilair boek over de beelen en 2801 weer eens doorgenomen,maar de beelen hebben in elk geval toch nog wel eens een aantal weken zonder mankementen gereden.
Ach ja,modern materieel,het is net als met moderne auto's,al die snufjes en electronica,het kan (en gaat) alleen maar stuk.
Vrees dat dat de toekomst is.
Groetjes Patrick

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #162 Gepost op: 17 januari 2013, 23:28:24 »
Ik hoorde dat er als gevolg van de vorst aan de onderkant platen van afvielen. Kan iemand dat bevestigen?

Het blijft gewoon Italiaanse rommel. Terwijl ze van de plank uitstekende Duitse of Franse treinstellen hadden kunnen kopen.
Dit zal de verantwoordelijken nog lang heugen...

Als dit gedoe zo doorgaat zal het vast niet lang duren voor het begrip 'parlementaire enquete' weer eens valt.

mvg,
Gert

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8425
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #163 Gepost op: 17 januari 2013, 23:45:48 »
De kranten praten over schade door ijsbrokken.
Jeroen

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #164 Gepost op: 17 januari 2013, 23:50:03 »
Het blijft gewoon Italiaanse rommel. Terwijl ze van de plank uitstekende Duitse of Franse treinstellen hadden kunnen kopen. Dit zal de verantwoordelijken nog lang heugen...

Als dit gedoe zo doorgaat zal het vast niet lang duren voor het begrip 'parlementaire enquete' weer eens valt.

Reken er maar niet op met dit kabinet, te veel mensen hebben wat te verliezen... Bovendien zijn we het point-of-no-return al een jaar of 4 gepasseerd.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden