Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 651437 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26780
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #105 Gepost op: 26 November 2012, 12:07:31 »
De reizigers zijn er om 9:15 uit gehaald. Ik schat dat dat ding toen al een uur stilstond. Volgens een melding op teletekst duurt het nog tot 13:00 uur voordat de dienstregeling weer normaal is.
Kost het echt 5 uren om zo'n trein weg te slepen? Prettig geregeld weer.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #106 Gepost op: 26 November 2012, 12:15:42 »
Een paar weken geleden stond er een (getrokken) Fyra trein stil op een brug zonder bovenleiding.
Het wegslepen heeft de van begin van de middag tot laat in de avond geduurd.

Waar de Fyra nu staat is vlak bij het opstel terrein, daar staan echter alleen locomotieven die niet op het HSL spoor kunnen rijden...
Vr. groeten,
Bob

guest7823

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #107 Gepost op: 26 November 2012, 13:01:17 »
Wederom de spanningsscheiding???

Kunnen ze bijna beter, qua kosteneffectiviteit, een perron (met liften ed) maken voor het ontruimen  :-[ :-[

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12278
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #108 Gepost op: 26 November 2012, 14:08:46 »
Grote bulldozer en nog grotere stofzuiger maken vlot korte metten met zo'n kruimeldief hoor,en t is nog goedkoper ook  ;D
Toch fijn die italiaanse dingen die zo goed werken*proest*  :'(
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #109 Gepost op: 26 November 2012, 14:11:51 »
Ennuh, een spanningsscheiding hadden we in 1908 toch ook?!
Wat zijn die dingen toch lelijk, ik kan het laten. Bah  >:( !
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #110 Gepost op: 26 November 2012, 14:29:11 »
[ironie mode]

Tja, waarom zou je rommel uit Duitsland of Frankrijk kopen die er niet uitziet en waarvan bewezen is dat het storingsgevoelig is en toch niet op tijd geleverd wordt als je zo'n klasse product met een geweldig design op tijd uit Italië kunt krijgen?

[/ironie mode]

 8)


mvg,
Gert

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #111 Gepost op: 26 November 2012, 14:33:05 »
 ;D

Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #112 Gepost op: 26 November 2012, 15:35:12 »
Ennuh, een spanningsscheiding hadden we in 1908 toch ook?!
Wat zijn die dingen toch lelijk, ik kan het laten. Bah  >:( !
Gr. Erik.
Alleen hadden ze toen nog geen computers in treinen die op ungunstige momenten voor verlamming konden zorgen.
Groetjes,
Emiel

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #113 Gepost op: 26 November 2012, 16:53:44 »
Het stranden van fyra/V250 wordt veroorzaakt door een verkeerde verwerking van signalen in
de treininstallatie...

lees in deze PDF maar http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GZNXIEYCYTVX.pdf

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 624
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #114 Gepost op: 26 November 2012, 17:23:09 »
Inderdaad!


Tja, waarom zou je rommel uit Duitsland of Frankrijk kopen die er niet uitziet en waarvan bewezen is dat het storingsgevoelig is en toch niet op tijd geleverd wordt als je zo'n klasse product met een geweldig design op tijd uit Italië kunt krijgen? ??? :P


Volgens mij heb ik zoiets ook al eens geroepen. Binnenkort gaan ze helemaal naar Brussel (?). :o

Wordt weer een feest, ik hoop dat als de trein weer eens stil komt te vallen dat dit niet plaats vindt in een van de vele tunnels, want een uurtje of drie naar een betonnen wand staren komt de algemene stemming ook niet ten goede.

Richard

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #115 Gepost op: 26 November 2012, 17:25:52 »
Het stranden van fyra/V250 wordt veroorzaakt door een verkeerde verwerking van signalen in
de treininstallatie...

lees in deze PDF maar http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GZNXIEYCYTVX.pdf
Volgens mij schetsen ze een mooier beeld dan dat het eigenlijk in werkelijkheid is.

manuelspot

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #116 Gepost op: 05 January 2013, 13:32:23 »
En de soap gaat lekker door.

http://www.nu.nl/binnenland/2996985/fyra-strandt-bij-grens-belgie.html

En weer een Fyra die niet verder komt dan de grens. Alleen nu vanuit belgië. xD

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #117 Gepost op: 05 January 2013, 13:43:01 »
Problemen liggen dit keer niet bij de FYRA maar in het spoor....
Beetje kort door de bocht Manuel
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2184
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #118 Gepost op: 05 January 2013, 14:00:22 »
Waar de Fyra nu staat is vlak bij het opstel terrein, daar staan echter alleen locomotieven die niet op het HSL spoor kunnen rijden...

Bob,
Je hebt gelijk als je bedoelt te zeggen, dat dit te zot voor woorden is, maar die dieselsnuivers KÚNNEN daar wel rijden (gode-zij-dank is het de diverse debielen nog nét niet gelukt om ook nog een afwijkende spoorbreedte door te drammen), maar ze MOGEN er niet komen, omdat ze niet zijn voorzien van Onveiligheidssysteem type ....- build ?? en die onzin geldt ook als het baanvak (of hoe ze dat in die nieuwe zooi dan ook noemen) verspert is...
Het Protocol Dient Gevolgd Te Worden, dus men mag nu wachten op die voor dit baanvak toegelaten loc met daarop een machinist die voor dit baanvak bevoegd is en die ook een toelating heeft om materieel af te slepen... Het schijnt dat de enige beschikbare machine in Ste. Marie-la-Imbécile staat (Google maar...) Het zal dus nog wel even duren, maar zie het POSITIEF: dit kreng heeft tenminste toiletten...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

manuelspot

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #119 Gepost op: 05 January 2013, 14:15:49 »
Problemen liggen dit keer niet bij de FYRA maar in het spoor....
Beetje kort door de bocht Manuel

Ja miss kort door de bocht. Maar bedoel er maar mee te zeggen dat het maar niet op gang wil komen. Of het nu de trein, het spoor, de bovenleiding of het beveiligingssysteem is. Het is gewoon weg een schande hoe de Fyra nu rijd en hoe de service is. Als dit zo door gaat gaan we met z'n allen straks weer een hoop belasting centen betalen om het HSA bedrijf van NS overeind te houden. Ben wel benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor ze de HSL verbinding goed op orde gaan hebben.