Volgens de Wiki rijden die al een maandje een uurdienst (lees ik net), klopt dat?, ik heb ze nog nooit gezien.
Bekijk de Fyra als een moderne interpretatie van de benelux hondekop en het voordeel dat je met de ronde kopvorm meer kansen hebt op leuk belichte plaatjes van de voor en achterkant [...]
Och, als iets vrij nieuw is worden er nog wel eens (niet al te complimenteuze) bijnamen gevonden. Als het 'iets' eenmaal ingeburgerd is verandert de scheldnaam in een koosnaam.
Ja dit soort uitspraken doet het altijd goed op verjaardagen... Aanbesteden is ook een vak, en daarbij heeft de opdrachtgever een cruciale rol. Een slecht, onduidelijk of rammelend bestek levert dito inschrijvingen op. Als opdrachtgever is het je verantwoordelijkheid om door 'creatieve berekeningen die niet kloppen' heen te prikken.
Over studielink, de OV chipkaart, DIGID, roertunnel, noordzuid lijn, betuweroute en allerlei andere falende / cq veel te dure projecten heb ik het nu maar even niet.
Wat ik sowieso niet begrijp is dat er een trein gekocht wordt met een maximaal toegestane snelheid van 250 km/hr terwijl het baanvak is uitgelegd voor 300 km/hr. Ergens is er niet goed over nagedacht zou ik zeggen.
Komt nog bij dat de V250 goedkoper was dan de V300-variant. En dat verschil in kosten was beduidend groter dan het eventuele voordeel van 300 km/h kunnen rijden. Het rijtijdvoordeel was miniem op Hfo-Rtd.Groetjes,Emiel