Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:05
Vollmer ringloods deuren door Eric v C
Vandaag om 17:45:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:06:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 663423 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3735 Gepost op: 16 April 2019, 07:53:38 »
Waarop baseer je dat het prima treinen zijn?

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3736 Gepost op: 16 April 2019, 07:58:33 »
Daar gaan we weer....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7758
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3737 Gepost op: 16 April 2019, 08:03:50 »
Wat ik er van gelezen en gehoord heb is er best wel het een en ander aan versleuteld om ze inzetbaar te maken voor hun nieuwe taak. Waarbij het er op lijkt dat die nieuwe taak van een lagere orde is dan hun oorspronkelijke taak, waar ze duidelijk niet geschikt voor waren, hoe dat kwam laten we maar even in het midden...

Schroot als metaforische benaming lijkt me hier dan ook zeker op zijn plaats, als iets na zoveel tijd en dergelijke kosten totaal niet functioneert dan mag je dat m.i. best metaforisch als schroot bestempelen.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3738 Gepost op: 16 April 2019, 08:34:52 »
Alleen functioneert het schijnbaar wel, dus is de term schroot misplaatst

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2353
  • Bnlx treinendokter.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3739 Gepost op: 16 April 2019, 08:54:01 »
Een strak tweede handsie van een oud dametje?  ;D

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3740 Gepost op: 16 April 2019, 09:48:10 »
NS vangt nog 21 miljoen voor schroot.
Het is helemaal geen schroot, het heeft nooit op de IJssellijn gereden  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 16 April 2019, 12:56:43 door Bert van Gelder »
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3741 Gepost op: 16 April 2019, 11:19:41 »
Ik heb nog altijd het gevoel dat  Descheemaecker van de NMBS  zeer succesvol de Fyra als hopeloos heeft geframed. Natuurlijk, ze waren niet best, maar de NMBS heeft zo ook Fyra als concurrent van Thalys de nek omgedraaid en NS als concurrent op het gebied van Hogesnelheidstreinen geëlimenineerd. Ik denk dat doorgaan met Fyra beter was geweest dan de huidige Intercity direct, dat laten de Italianen op dit moment zien.  Wat zijn we als Nederlanders toch sukkels. 

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3742 Gepost op: 16 April 2019, 11:40:48 »
Wat zijn we als Nederlanders toch sukkels.

Daar is je eigen betoog een prima voorbeeld van.  (y)

Bij elk nieuwsbericht komt dezelfde discussie weer naar voren. Maar enige redenatie op basis van feiten en vooruit kijken ontbreekt. NMBS heeft ook een aandeel gehad in het Fyra-verhaal. Vergeet alleen niet dat NMBS ook inkomsten zou krijgen uit de Fyra.
Fyra moet je niet vergelijken met de huidige Intercity direct, maar met de ICNG.
En de Italianen laten niet zien dat de V250 het zo geweldig doet. De introductie(planning) is al meerdere keren uitgesteld. Maar bovenal is het nu 2019, terwijl de V250 in 2013 van het spoor gehaald werden. Had je door willen gaan met de V250, had er dus tot de introductie van de V250 wel een volwaardig alternatief moeten zijn! En zelfs dan had de V250 niet de levensverwachting zoals ander materieel dat heeft, waren heel veel V250 verschillend wat zorgt voor een duurder onderhoudsproces, was integratie met het HRN niet zo makkelijk zoals dat straks wel kan.
Genoeg onderbouwing waarom NS wel een goede keuze heeft gemaakt?
« Laatst bewerkt op: 16 April 2019, 11:46:58 door Daan! »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3743 Gepost op: 16 April 2019, 11:42:21 »
Wat laten de Italianen dan zien? De Fyra moest tien jaar terug in Nederland gaan rijden, in Italië komen ze nu pas in dienst. En bovendien wordt nu in Nederland de HSL-dienst in de binnenlandse dient geïntegreerd wat al direct had moeten gebeuren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3744 Gepost op: 16 April 2019, 11:49:20 »
De Italianen gaan met de Fyra rijden. Ik had even gemist dat Thalys in de binnenlandse dienst geïntegreerd gaat worden.


Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3745 Gepost op: 16 April 2019, 11:52:22 »
Maar ze gaan er wel pas zes jaar na het van het spoor halen van de V250 mee rijden. Wat had je willen laten rijden tot nu dan op de HSL?

Thalys wordt niet geïntegreerd. De ICd wel, nu en in de toekomst nog verder.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3746 Gepost op: 16 April 2019, 11:52:43 »
De Italianen gaan met de Fyra rijden. Ik had even gemist dat Thalys in de binnenlandse dienst geïntegreerd gaat worden.


Ah, je hebt niet door dat de Fyra een andere treindienst verzorgt dan de Thalys, oké. Of is de ICD ook als vervanging van de Thalys bedoelt? ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3747 Gepost op: 16 April 2019, 11:59:52 »
Fyra leek tenminste nog op een HST. ICd hoort niet op de HSL.  Dat zij die nu zien als gewoon een reguliere intercity is volledig terecht. NS heeft na de zeer succesvolle persconferentie van Descheemaecker besloten te stoppen met Fyra. Zonder die persconferentie is het maar de vraag of ze dat gedaan hadden. Het belang van de Belgen in Fyra was beperkt en  de Belgen hadden er duidelijk geen zin in.  Zonder Fyra had NS geen opties meer. De Belgen hadden daarna het alleenrecht op de HSL met de Thalys. De beperkte verliezen op Fyra namen ze voor lief, zeker ook omdat concurrent NS met veel grotere verliezen zou komen te zitten en de genadeslag als HST-bedrijf was toegebracht. De Fyra was niet zo sterk als HST-concept, maar zonder Fyra was NS nergens. En dat blijkt.

De grootste fout was natuurlijk NS uit Thalys moest stappen van Netelenbos. Dan hadden we ook geen Fyra nodig gehad.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3748 Gepost op: 16 April 2019, 12:02:58 »
Fyra leek tenminste nog op een HST.
Met zo'n opmerking is het niet meer nodig om op de rest te reageren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3749 Gepost op: 16 April 2019, 12:04:59 »
MR,

Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de materie, kijkt niet vanuit de reizigersvraag naar het dossier, geeft geen antwoord op de vragen van Rick en mij en bent alleen maar gefocust op je eigen mening.