Doel:€250.00
Donaties:€320.00

Per saldo:€70.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS modelbaan Hoekdam H0 door barry1972
Vandaag om 00:43:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 00:36:12
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:02:08
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door mardig23
20 januari 2020, 23:54:28
Brawa 2020 door Jean-Pierre
20 januari 2020, 23:37:45
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Modellbahnwagen
20 januari 2020, 23:15:51
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door sneek
20 januari 2020, 23:12:14
Projekt 083-338 door 44
20 januari 2020, 23:08:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
20 januari 2020, 23:07:13
Station Rekerdam door NS264
20 januari 2020, 22:53:07
Malmö en de Öresundbrug. door Ronzol
20 januari 2020, 22:51:27
Haarsem aan Zee H0 door NS264
20 januari 2020, 22:48:43
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
20 januari 2020, 22:45:38
Een Zilverling, graffiti op een treinstel. door Eric B
20 januari 2020, 22:30:02
"De rondreizende goederenwagen" wil weer op bezoek! door Hans van de Burgt
20 januari 2020, 22:23:28
VIRM digitaliseren door Remunj
20 januari 2020, 22:07:07
Project Roco Plan T -> Plan Vliegtuig door San-Markos
20 januari 2020, 22:05:33
ESU 2020 voorjaarsnieuwtjes door Christoph
20 januari 2020, 21:47:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
20 januari 2020, 21:08:24
BNLS kalender 2020 door Michel Zethof
20 januari 2020, 20:56:28
Kelderspoor (H0) - poging tot baanplan door NS264
20 januari 2020, 20:55:55
Update: baan in de tropen door Arjen52
20 januari 2020, 20:54:18
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
20 januari 2020, 20:54:18
MSG Drechtsteden is in voorbereiding voor de Modelbouwshow in de Zeelandhallen door Leo Hamelinck
20 januari 2020, 20:50:38
Zwederbaan door nighttrain1
20 januari 2020, 20:50:25
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
20 januari 2020, 20:37:04
Diorama Nederland tp III H0 door Camickaeze
20 januari 2020, 20:30:49
DR4018 - AVT geluidsmodule en AKI van NS seinen en printen door ruudns
20 januari 2020, 20:14:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
20 januari 2020, 19:48:55
Nightjet in 2020 vanuit Brussel - 2021 Amsterdam door verst107
20 januari 2020, 19:46:55
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 433713 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3458
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3720 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:52:34 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6434
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3721 Gepost op: 12 oktober 2018, 10:56:07 »
Niets, dat deden ze hier in het Nederlandse landschap ook.

Ik vind het grijze vlak aan de voorzijde niet mooi, de rode lijn had daar beter vloeiend door kunnen lopen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3722 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:06:41 »
Met zo'n gigantisch gat als windhapper? Lekker aerodynamisch :P

Groeten Edwin.
Een pickup truck is ook zuiniger met zijn achterklep dicht dan open.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1310
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3723 Gepost op: 12 oktober 2018, 13:24:12 »
Van een ezel kan je dan wel geen racepaard maken. Maar:

Ansoldo Breda is overgenomen door de Hitachi transport Group.
En die mocht voor Abellion Schotland (NS) de elektrische treinstellen leveren voor regionale diensten op de as Edingburgh - Glasgow.
(welliswaar niet in Italië gebouwd)

Voor de Britten mocht Hitachi, na de positieve ervaringen met de class 395 Javalin HST's (3è rail + 25kv 140Mph), die reeds 9 jaar van Dover/Margate die tussen de Eurostars door naar Londen snellen, de nieuwe HST's gaan ontwerpen in het 800/801 IEP programma. Daarvan werden de eerste 12 stellen vanuit Azië overgekomen.
En de "Ansoldo Breda plant" in Italië, mag in sneltreinvaart een groot deel van de produktie overnemen (369 GWR + 497 LNER).

Maandag reisde ik in 3 etappes mee aan boord van deze HST's op de as London - Swindon - Cardiff - Swansea
(Great Western Railways), die in sneltreinvaart de meer dan 40 jaar oude 125mph Paxman/Valentina HST's vervangen.
Een groot deel van de vloot is bi-mode en kan op 25kv en op diesel rijden.
 
Ze zijn behoorlijk comfortabel om mee te reizen en eigentijds.
Doch hebben ze, net als de nieuwe Siemens ICE's/Eurostars de ziekte dat de zitplaatsen dun en hard aanvoelen (gewicht en plaatsbesparing wellicht)

Ik zou zeggen: Al kan je van een ezel geen racepaard maken, geef Hitachi een kans...
Ergens kan het wel goed komen met de gewezen Fyra stellen.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3005
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3724 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:10:06 »
Als de fyra straks met 250 km/h door het Italiaanse landschap raast vraag ik me af wat heeft de NS verkeerd gedaan?

Groet,

Gerard van der Sel.
Weinig, het waren de Italianen zelf die hier de stellen op de baan moest zien te krijgen en NS was alleen niet erg onder de indruk van hoe en van het eind resultaat van de Italianen...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3725 Gepost op: 22 oktober 2018, 22:22:06 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Groeten Joop, machinist Lls

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3458
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3726 Gepost op: 23 oktober 2018, 09:11:16 »
Nooit de DE6400, de IRM, de buffel en wat andere treinen meegemaakt? Ik was totaal niet verwonderd over wat er bij de Fyra gebeurde.Op zijn hoogst verbaasd dat ze terug gingen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1958
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3727 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:06:29 »
Verloren die ook zomaar onderdelen tijdens het rijden?  ???
Niels

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1634
  • Allegra" treinstel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3728 Gepost op: 23 oktober 2018, 11:44:09 »
Ik weet dat er bij de serie 6400 in het begin wel eens onderdelen los trilde maar niet dat de loc onderdelen verloor

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18631
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3729 Gepost op: 23 oktober 2018, 13:11:23 »
Soms hele stellen.  ;D
De Desiro’s die aan België werden geleverd hadden al snel de bijnaam rampentrein. Toch was het voor de NMBS geen reden de stellen taboe te verklaren, zoals ze bij Fyra wel deden. Daar zat een hoop politiek achter.

https://www.vrt.be/vrtnws/de/2015/08/24/desiro-zug_verliertwaggonsinvollerfahrt-1-2422507/

Met de ICE Valero heeft Siemens ook jaren lopen klungelen. Maar DB laat de Duitse industrie natuurlijk niet vallen.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2018, 13:13:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1815
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3730 Gepost op: 23 oktober 2018, 22:06:14 »
Ik heb inderdaad uit pakweg 1991 nog ergens een niet zo hoopvol artikeltje over de 6400... als ik 'm ooit tegenkom deel ik 'm!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3005
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3731 Gepost op: 24 oktober 2018, 21:15:56 »
Nou, weinig?!  ::) Ze hadden vanaf het begin meer betrokkenheid moeten tonen bij het tot stand komen van de V250. En tijdens de productie van de V250 op de werkvloer moeten zijn, gewapend met het bestek en tekeningen.

Zo gaan ze wel te werk met de SNG (Sprinter Nieuwe Generatie)  (y)


Waarschijnlijk lering getrokken uit het V205 debacle ;)
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens hoor :)

Maar het blijft toch in de basis de fabrikant die hier de zooi verpest heeft ipv de koper.

Dat ze in Italie nu rondrijden komt kennelijk omdat die niet dezelfde verwachtingen hebben van materieel als wij in Nederland.

nighttrain1

  • Lid team Beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 4202
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3732 Gepost op: 15 april 2019, 21:35:16 »
Groeten Richard, nighttrain

2012-2019*****

Bouw: Modelbaan & modulebakken

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3733 Gepost op: 15 april 2019, 22:23:20 »
spoorpro.nl is alleen maar te bekijken als je op "akkoord" voor de cookies klikt. Volgens mij was er onlangs nog een uitspraak dat dat zo niet toegestaan is...  ::)

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 481
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3734 Gepost op: 16 april 2019, 02:37:10 »
NOS meld het ook.

https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-meevaller-ns-krijgt-nog-eens-21-miljoen-euro-van-italianen.html

Om ze als schroot te bestempelen vind ik wat ver gaan. Als de Italianen ze aan de praat krijgen zijn het prima functionele treinen, alleen hebben ze nooit voldaan aan de verwachtingen/eisen die de (Nederlandse) opdrachtgever eraan stelde.
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 02:38:49 door Niekleair »
Oeps!