Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
17 December 2025, 23:51:19
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 December 2025, 22:43:55
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door B2
17 December 2025, 22:41:00
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren door B2
17 December 2025, 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
LS Models 2025 door Corné81
17 December 2025, 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
17 December 2025, 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
17 December 2025, 18:04:28
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
17 December 2025, 17:55:45
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 673260 keer)

JSRail

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3585 Gepost op: 02 March 2017, 15:20:13 »
 Vandaag een berichtje op railmagazine.nl over de V250  Er was een tijdje terug al sprake van dat de treinstellen in Italië dienst zouden gaan doen.

Lees verder  :)

https://railmagazine.nl/v250-gaat-in-italie-rijden/

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3586 Gepost op: 02 March 2017, 15:51:02 »
Italjaans? Oké...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5635
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3587 Gepost op: 02 March 2017, 16:49:25 »
Ik citeer uit het bericht gelinkt:
"De V250’s ook wel bekend als “de Fyra” gaan in Italie de ETR 485 kantalbaktreinstellen vervangen. De V250’s zullen daardoor wel wat trager zijn als de huidige treinstellen doordat deze op het meer bochtige traject van de klassieke lijn maximaal 25 km/h langzamer gaan rijden, door het ontbreken van een kantalbak installatie."

Fantastische oplossing..
De verkochte kat in de zak terug en nu weer als kat in de zak lokaal ingezet. Iets verderop staat namelijk dat vanwege het langzamer rijden er minder stations aangedaan gaan worden.

Komt trouwens wel ten goede van de veiligheid van de passagiers, want die kunnen daar tenminste niet instappen. Zijn ze er dan nog wel?  ???

Ook minder kans op ijsafzetting op de trajecten ten zuiden van Rome.
Kortom iedereen weer blij in Nederland en Italie behalve dan die mensen die niet meer met de trein meekunnen...  :(

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Teun60

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3588 Gepost op: 02 March 2017, 17:23:13 »
Het aantal taal- en spelfouten in dit artikel is nog tragischer dan de Fyra zelf...
Met vriendelijke groet,
Teun

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3589 Gepost op: 02 March 2017, 17:35:23 »
Taalfouten horen bij internet. Ik maak ze ook geregeld. Na verloop van tijd vis ik er een heel aantal uit, maar mijn eigen zwakheid is dusdanig dat ik mij niet erger aan de zwakheden van anderen.

Het gaat volgens mij om een Hogesnelheidsverbinding in Italië. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal verlopen. Misschien blijkt dat die kantelbakken weer snel terugkomen, maar het zou ook kunnen zijn dat ze wel naar behoren functioneren en dat wij hier in Nederland het gevoel krijgen te grazen zijn genomen door Descheemaecker  (ik denk altijd Demesmaekers, maar dat is een andere contractenverscheurder)
« Laatst bewerkt op: 02 March 2017, 17:47:58 door MR »

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1370
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3590 Gepost op: 02 March 2017, 17:41:23 »
Het aantal taal- en spelfouten in dit artikel is nog tragischer dan de Fyra zelf...


Ja, droevig. Maar Railhobby is tegenwoordig ook heel erg. Ik las in het nieuwste nummer: "Nieuw ontwikkelt is ook de Tds onderlosser."
Basisschoolkennis van voltooid deelwoorden is tegenwoordig kennelijk noch bij de redacteuren noch bij de eindredacteuren van modelspoorbladen aanwezig.


Steyn

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • werken met de aaiket
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3591 Gepost op: 02 March 2017, 18:45:50 »
 Hi, hi. Grapje zeker, Steyn ? Voltooide deelwoorden ?


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3592 Gepost op: 02 March 2017, 18:53:56 »
Leuk detail is dat de ingebruikname van de V250 stellen in Italië onder "politieke druk" heeft plaatsgevonden. Details ontbreken me.

Dirk

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5518
  • Modelspoor is emotie...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3593 Gepost op: 02 March 2017, 21:55:15 »
Ja, droevig. Maar Railhobby is tegenwoordig ook heel erg. Ik las in het nieuwste nummer: "Nieuw ontwikkelt is ook de Tds onderlosser."
Basisschoolkennis van voltooid deelwoorden is tegenwoordig kennelijk noch bij de redacteuren noch bij de eindredacteuren van modelspoorbladen aanwezig.


Steyn

Nieuw bezems... ;D

Rob
Tbinnebarretije…

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3594 Gepost op: 14 August 2017, 18:24:09 »
Ook de belgen konen met het nieuws ...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3046874

Marc

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1672
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3595 Gepost op: 14 August 2017, 20:12:42 »
Via Google Maps te zien in Prato (Italië):



mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3596 Gepost op: 16 August 2017, 16:21:12 »
Dus wie nog nooit in een Fyra heeft gezeten kan nu naar Italie.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3403
    • nederlof.net
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3597 Gepost op: 16 August 2017, 16:58:14 »
En inzet bij Trenitalia lijkt vastere vormen aan te gaan nemen:
http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/trenitalia-agrees-to-acquire-v250-trainsets.html

Planning is om juni volgend jaar de eerste 4 stellen operationeel te hebben.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3598 Gepost op: 16 August 2017, 17:12:55 »
Uit dat artikel hier direct boven gelinkt, de volgende opvallende zinsnede:
Citaat
Repurchased by the manufacturer, the trains remained the property of Leonardo, the former Finmeccanica Group, having been excluded from the sale of AnsaldoBreda to Hitachi Rail Italy.

Ze zijn dus helemaal niet van Ansaldo Breda of zoals dat nu heet Hitachi Rail Italy, maar van het oude moederbedrijf Finmeccania of zoals dat nu heet Leonardo.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3599 Gepost op: 16 August 2017, 19:14:45 »
Van een 'deux chevaux' zal je wel geen Porche maken. Stilletjes aan mag je de naam Ansaldo Breda en de twijfels/vooroordelen over hun opkoper 'Hitachi Rail' gaan opbergen.
 
De Aziaten van Hitachi Rail zijn niet aan hun proefstuk toe en hebben hun ervaringen met HST's.
Een kleine 10 jaar terug mochten de Aziaten voor de snelle diensten vanuit Kent naar Londen de 395 Class 'Javaln' stellen leveren. Die rijden met tevredenheid, aan max. 225 km/u op de HSL tussen de Eurostars door.

De Britten waren zo tevreden dat de Aziaten een nieuwe trein mocht gaan ontwikkelen om de 41 jaar oude diesel HST's ten westen van Londen richting Conwall/Zuid-Wales en de snelle diensten op de East Main Coast Line richting Schotland te gaan vervangen. Hiervoor werd ook een versie ontworpen die Bi-mode gaan rijden.
De eerste stellen zijn geleverd en doen nu hun testritten.
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/hitachi-presents-new-trains-for-southwest-england.html

En dit bestelde de NS dochter Abellion bij Hitachi voor de diensten van hun Scotrail franchise voor de diensten tussen Glasgow en Edingburgh:
https://www.youtube.com/watch?v=LzdA3vHnCjc http://www.hitachirail-eu.com/products/projects/class-385-scotland
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal