Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644202 keer)

JSRail

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3585 Gepost op: 02 March 2017, 15:20:13 »
 Vandaag een berichtje op railmagazine.nl over de V250  Er was een tijdje terug al sprake van dat de treinstellen in Italië dienst zouden gaan doen.

Lees verder  :)

https://railmagazine.nl/v250-gaat-in-italie-rijden/

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3586 Gepost op: 02 March 2017, 15:51:02 »
Italjaans? Oké...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5209
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3587 Gepost op: 02 March 2017, 16:49:25 »
Ik citeer uit het bericht gelinkt:
"De V250’s ook wel bekend als “de Fyra” gaan in Italie de ETR 485 kantalbaktreinstellen vervangen. De V250’s zullen daardoor wel wat trager zijn als de huidige treinstellen doordat deze op het meer bochtige traject van de klassieke lijn maximaal 25 km/h langzamer gaan rijden, door het ontbreken van een kantalbak installatie."

Fantastische oplossing..
De verkochte kat in de zak terug en nu weer als kat in de zak lokaal ingezet. Iets verderop staat namelijk dat vanwege het langzamer rijden er minder stations aangedaan gaan worden.

Komt trouwens wel ten goede van de veiligheid van de passagiers, want die kunnen daar tenminste niet instappen. Zijn ze er dan nog wel?  ???

Ook minder kans op ijsafzetting op de trajecten ten zuiden van Rome.
Kortom iedereen weer blij in Nederland en Italie behalve dan die mensen die niet meer met de trein meekunnen...  :(

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Teun60

  • Offline Offline
  • Berichten: 313
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3588 Gepost op: 02 March 2017, 17:23:13 »
Het aantal taal- en spelfouten in dit artikel is nog tragischer dan de Fyra zelf...
Met vriendelijke groet,
Teun

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3589 Gepost op: 02 March 2017, 17:35:23 »
Taalfouten horen bij internet. Ik maak ze ook geregeld. Na verloop van tijd vis ik er een heel aantal uit, maar mijn eigen zwakheid is dusdanig dat ik mij niet erger aan de zwakheden van anderen.

Het gaat volgens mij om een Hogesnelheidsverbinding in Italië. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal verlopen. Misschien blijkt dat die kantelbakken weer snel terugkomen, maar het zou ook kunnen zijn dat ze wel naar behoren functioneren en dat wij hier in Nederland het gevoel krijgen te grazen zijn genomen door Descheemaecker  (ik denk altijd Demesmaekers, maar dat is een andere contractenverscheurder)
« Laatst bewerkt op: 02 March 2017, 17:47:58 door MR »

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3590 Gepost op: 02 March 2017, 17:41:23 »
Het aantal taal- en spelfouten in dit artikel is nog tragischer dan de Fyra zelf...


Ja, droevig. Maar Railhobby is tegenwoordig ook heel erg. Ik las in het nieuwste nummer: "Nieuw ontwikkelt is ook de Tds onderlosser."
Basisschoolkennis van voltooid deelwoorden is tegenwoordig kennelijk noch bij de redacteuren noch bij de eindredacteuren van modelspoorbladen aanwezig.


Steyn

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3591 Gepost op: 02 March 2017, 18:45:50 »
 Hi, hi. Grapje zeker, Steyn ? Voltooide deelwoorden ?


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3592 Gepost op: 02 March 2017, 18:53:56 »
Leuk detail is dat de ingebruikname van de V250 stellen in Italië onder "politieke druk" heeft plaatsgevonden. Details ontbreken me.

Dirk

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5374
  • Modelspoor is emotie...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3593 Gepost op: 02 March 2017, 21:55:15 »
Ja, droevig. Maar Railhobby is tegenwoordig ook heel erg. Ik las in het nieuwste nummer: "Nieuw ontwikkelt is ook de Tds onderlosser."
Basisschoolkennis van voltooid deelwoorden is tegenwoordig kennelijk noch bij de redacteuren noch bij de eindredacteuren van modelspoorbladen aanwezig.


Steyn

Nieuw bezems... ;D

Rob
Tbinnebarretije…

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1208
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3594 Gepost op: 14 August 2017, 18:24:09 »
Ook de belgen konen met het nieuws ...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3046874

Marc

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1655
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3595 Gepost op: 14 August 2017, 20:12:42 »
Via Google Maps te zien in Prato (Italië):



mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3596 Gepost op: 16 August 2017, 16:21:12 »
Dus wie nog nooit in een Fyra heeft gezeten kan nu naar Italie.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3369
    • nederlof.net
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3597 Gepost op: 16 August 2017, 16:58:14 »
En inzet bij Trenitalia lijkt vastere vormen aan te gaan nemen:
http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/trenitalia-agrees-to-acquire-v250-trainsets.html

Planning is om juni volgend jaar de eerste 4 stellen operationeel te hebben.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3598 Gepost op: 16 August 2017, 17:12:55 »
Uit dat artikel hier direct boven gelinkt, de volgende opvallende zinsnede:
Citaat
Repurchased by the manufacturer, the trains remained the property of Leonardo, the former Finmeccanica Group, having been excluded from the sale of AnsaldoBreda to Hitachi Rail Italy.

Ze zijn dus helemaal niet van Ansaldo Breda of zoals dat nu heet Hitachi Rail Italy, maar van het oude moederbedrijf Finmeccania of zoals dat nu heet Leonardo.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3599 Gepost op: 16 August 2017, 19:14:45 »
Van een 'deux chevaux' zal je wel geen Porche maken. Stilletjes aan mag je de naam Ansaldo Breda en de twijfels/vooroordelen over hun opkoper 'Hitachi Rail' gaan opbergen.
 
De Aziaten van Hitachi Rail zijn niet aan hun proefstuk toe en hebben hun ervaringen met HST's.
Een kleine 10 jaar terug mochten de Aziaten voor de snelle diensten vanuit Kent naar Londen de 395 Class 'Javaln' stellen leveren. Die rijden met tevredenheid, aan max. 225 km/u op de HSL tussen de Eurostars door.

De Britten waren zo tevreden dat de Aziaten een nieuwe trein mocht gaan ontwikkelen om de 41 jaar oude diesel HST's ten westen van Londen richting Conwall/Zuid-Wales en de snelle diensten op de East Main Coast Line richting Schotland te gaan vervangen. Hiervoor werd ook een versie ontworpen die Bi-mode gaan rijden.
De eerste stellen zijn geleverd en doen nu hun testritten.
http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/hitachi-presents-new-trains-for-southwest-england.html

En dit bestelde de NS dochter Abellion bij Hitachi voor de diensten van hun Scotrail franchise voor de diensten tussen Glasgow en Edingburgh:
https://www.youtube.com/watch?v=LzdA3vHnCjc http://www.hitachirail-eu.com/products/projects/class-385-scotland
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal