Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Martijn193
Vandaag om 21:33:15
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 21:29:09
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 21:28:00
BR-18.6 Schaal-0. door jjg koopmans
Vandaag om 21:13:48
Piko 2025 door Nebenbahn Ep3
Vandaag om 19:57:15
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door sncf231e
Vandaag om 19:30:23
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:34:41
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr) door Ronald Halma
Vandaag om 18:30:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 18:29:37
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:19:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 17:47:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 17:39:59
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 17:37:26
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 17:21:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 17:21:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric v C
Vandaag om 17:01:09
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 17:01:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R v/d Hoven
Vandaag om 16:28:10
Open monumentendag: de Inktpot door NL-modelspoor
Vandaag om 14:54:31
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:29:01
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 14:12:54
Zolderbaan 2025 door Peter49
Vandaag om 12:57:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:28:04
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 11:39:47
Acme nieuwe ICNG door steven346
Vandaag om 11:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:58:32
Foto’s van Frans meterspoor gezocht door GD
Vandaag om 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:22:18
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:21:48
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
12 September 2025, 23:06:00
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 652252 keer)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2700 Gepost op: 11 January 2014, 11:12:35 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)
Groetjes Patrick

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2701 Gepost op: 11 January 2014, 13:06:28 »
@Ascona

Nou warom denk je dan dat de ÖBB al zins tientalle jaaren in Duitsland koopt? ;)

En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Hmmm............Japan.......ik weet niet welk stroomsystem ze hebben, NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!


tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2702 Gepost op: 11 January 2014, 13:09:06 »
NS in Japan bestellen?
Ik heb liever dat Japan de NS overneemt. (y)

Tinus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2703 Gepost op: 11 January 2014, 13:13:58 »
NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!

Als je dit draadje nou goed doorleest, dan zie je dat dat dus helemaal niet zo simpel is...

Eelco

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2704 Gepost op: 11 January 2014, 21:47:57 »
En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Is dat zo? Volgens mij heeft Trenitalia / FS helemaal geen AGV's. Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2705 Gepost op: 12 January 2014, 13:19:30 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)

Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 12 January 2014, 13:21:02 door Alexander »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2706 Gepost op: 13 January 2014, 12:59:30 »
Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.
Waar de SNCF aandelen in heeft, onderaan in dat bericht. ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2707 Gepost op: 18 January 2014, 23:55:52 »
Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander


En die kregen de opdracht om een te kijken of het mogelijk zou zijn om de nieuwe HST treinen voor de lijnen ten noorden van London als "Hybride" te ontwerpen.
Virgin is wel heel tevreden over hun 'Tank' Pendolino's. (Oorspronkelijk Fiat, nu Alstom)
De voorbije jaren hebben deze treinstellen rijtuigen bijgekregen... in Italië. (commerciële snelheid op de West Main Coast Line = 200km/U)
Deze stellen kunnen 'maar' 225km/u i.p.v. de gevraagde 250km/u
« Laatst bewerkt op: 19 January 2014, 00:01:34 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2708 Gepost op: 30 January 2014, 19:01:01 »

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2709 Gepost op: 30 January 2014, 19:19:23 »
Ik ben benieuwd of de Belgen tot dezelfde conclusie komen over hun toelating (en het weer intrekken ervan).

Als de Nederlandse procedure inderdaad netjes gevolgd is dan zijn er eigenlijk maar twee dingen mogelijk:
Of de procedure is hard aan wat verbeteringen toe, of AB zou wel eens gelijk kunnen krijgen dat er niet zo veel mis was....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12278
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2710 Gepost op: 30 January 2014, 19:39:29 »
Het draadje over de fyra ,op somda is ook interessant om te volgen trouwens:
http://www.somda.nl/forum/3884/Ontwikkelingen+HSL/
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2712 Gepost op: 31 January 2014, 09:31:46 »
Groetjes
Johnny

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2713 Gepost op: 01 February 2014, 17:55:54 »
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9006
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2714 Gepost op: 08 February 2014, 20:33:04 »
Even weer van de boekenplank halen. :)

Het had zo betrekkelijk eenvoudig kunnen wezen zie, Joeptjoep :'(
(zijn er wel vergeten Ruckfahrstand bij te zetten ;D).

Groeten Koen.
« Laatst bewerkt op: 08 February 2014, 20:34:59 door Koen Frijlink »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.