Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:41:54
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 07:25:11
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641915 keer)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2700 Gepost op: 11 January 2014, 11:12:35 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)
Groetjes Patrick

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2701 Gepost op: 11 January 2014, 13:06:28 »
@Ascona

Nou warom denk je dan dat de ÖBB al zins tientalle jaaren in Duitsland koopt? ;)

En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Hmmm............Japan.......ik weet niet welk stroomsystem ze hebben, NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!


tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2702 Gepost op: 11 January 2014, 13:09:06 »
NS in Japan bestellen?
Ik heb liever dat Japan de NS overneemt. (y)

Tinus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11636
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2703 Gepost op: 11 January 2014, 13:13:58 »
NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!

Als je dit draadje nou goed doorleest, dan zie je dat dat dus helemaal niet zo simpel is...

Eelco

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2704 Gepost op: 11 January 2014, 21:47:57 »
En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Is dat zo? Volgens mij heeft Trenitalia / FS helemaal geen AGV's. Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2705 Gepost op: 12 January 2014, 13:19:30 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)

Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 12 January 2014, 13:21:02 door Alexander »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2706 Gepost op: 13 January 2014, 12:59:30 »
Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.
Waar de SNCF aandelen in heeft, onderaan in dat bericht. ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2707 Gepost op: 18 January 2014, 23:55:52 »
Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander


En die kregen de opdracht om een te kijken of het mogelijk zou zijn om de nieuwe HST treinen voor de lijnen ten noorden van London als "Hybride" te ontwerpen.
Virgin is wel heel tevreden over hun 'Tank' Pendolino's. (Oorspronkelijk Fiat, nu Alstom)
De voorbije jaren hebben deze treinstellen rijtuigen bijgekregen... in Italië. (commerciële snelheid op de West Main Coast Line = 200km/U)
Deze stellen kunnen 'maar' 225km/u i.p.v. de gevraagde 250km/u
« Laatst bewerkt op: 19 January 2014, 00:01:34 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2708 Gepost op: 30 January 2014, 19:01:01 »

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 339
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2709 Gepost op: 30 January 2014, 19:19:23 »
Ik ben benieuwd of de Belgen tot dezelfde conclusie komen over hun toelating (en het weer intrekken ervan).

Als de Nederlandse procedure inderdaad netjes gevolgd is dan zijn er eigenlijk maar twee dingen mogelijk:
Of de procedure is hard aan wat verbeteringen toe, of AB zou wel eens gelijk kunnen krijgen dat er niet zo veel mis was....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12181
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2710 Gepost op: 30 January 2014, 19:39:29 »
Het draadje over de fyra ,op somda is ook interessant om te volgen trouwens:
http://www.somda.nl/forum/3884/Ontwikkelingen+HSL/
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2712 Gepost op: 31 January 2014, 09:31:46 »
Groetjes
Johnny

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2713 Gepost op: 01 February 2014, 17:55:54 »
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8918
    • Midland
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2714 Gepost op: 08 February 2014, 20:33:04 »
Even weer van de boekenplank halen. :)

Het had zo betrekkelijk eenvoudig kunnen wezen zie, Joeptjoep :'(
(zijn er wel vergeten Ruckfahrstand bij te zetten ;D).

Groeten Koen.
« Laatst bewerkt op: 08 February 2014, 20:34:59 door Koen Frijlink »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles