Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-seinen bij en in een splitsingsstation door odaoda
Vandaag om 10:54:01
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Ben
Vandaag om 10:33:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 10:11:02
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
maatvoering AKI door mldehaas
Vandaag om 09:16:19
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 08:17:25
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS door FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0 door saskia
21 August 2025, 22:53:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Tjalling
21 August 2025, 22:21:24
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
21 August 2025, 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647119 keer)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2700 Gepost op: 11 January 2014, 11:12:35 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)
Groetjes Patrick

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2701 Gepost op: 11 January 2014, 13:06:28 »
@Ascona

Nou warom denk je dan dat de ÖBB al zins tientalle jaaren in Duitsland koopt? ;)

En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Hmmm............Japan.......ik weet niet welk stroomsystem ze hebben, NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!


tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2702 Gepost op: 11 January 2014, 13:09:06 »
NS in Japan bestellen?
Ik heb liever dat Japan de NS overneemt. (y)

Tinus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11662
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2703 Gepost op: 11 January 2014, 13:13:58 »
NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!

Als je dit draadje nou goed doorleest, dan zie je dat dat dus helemaal niet zo simpel is...

Eelco

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2704 Gepost op: 11 January 2014, 21:47:57 »
En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Is dat zo? Volgens mij heeft Trenitalia / FS helemaal geen AGV's. Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2705 Gepost op: 12 January 2014, 13:19:30 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)

Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 12 January 2014, 13:21:02 door Alexander »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2706 Gepost op: 13 January 2014, 12:59:30 »
Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.
Waar de SNCF aandelen in heeft, onderaan in dat bericht. ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2707 Gepost op: 18 January 2014, 23:55:52 »
Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander


En die kregen de opdracht om een te kijken of het mogelijk zou zijn om de nieuwe HST treinen voor de lijnen ten noorden van London als "Hybride" te ontwerpen.
Virgin is wel heel tevreden over hun 'Tank' Pendolino's. (Oorspronkelijk Fiat, nu Alstom)
De voorbije jaren hebben deze treinstellen rijtuigen bijgekregen... in Italië. (commerciële snelheid op de West Main Coast Line = 200km/U)
Deze stellen kunnen 'maar' 225km/u i.p.v. de gevraagde 250km/u
« Laatst bewerkt op: 19 January 2014, 00:01:34 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3243
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2708 Gepost op: 30 January 2014, 19:01:01 »

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2709 Gepost op: 30 January 2014, 19:19:23 »
Ik ben benieuwd of de Belgen tot dezelfde conclusie komen over hun toelating (en het weer intrekken ervan).

Als de Nederlandse procedure inderdaad netjes gevolgd is dan zijn er eigenlijk maar twee dingen mogelijk:
Of de procedure is hard aan wat verbeteringen toe, of AB zou wel eens gelijk kunnen krijgen dat er niet zo veel mis was....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12266
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2710 Gepost op: 30 January 2014, 19:39:29 »
Het draadje over de fyra ,op somda is ook interessant om te volgen trouwens:
http://www.somda.nl/forum/3884/Ontwikkelingen+HSL/
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3243

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2712 Gepost op: 31 January 2014, 09:31:46 »
Groetjes
Johnny

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2713 Gepost op: 01 February 2014, 17:55:54 »
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8974
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2714 Gepost op: 08 February 2014, 20:33:04 »
Even weer van de boekenplank halen. :)

Het had zo betrekkelijk eenvoudig kunnen wezen zie, Joeptjoep :'(
(zijn er wel vergeten Ruckfahrstand bij te zetten ;D).

Groeten Koen.
« Laatst bewerkt op: 08 February 2014, 20:34:59 door Koen Frijlink »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.