Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669194 keer)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2700 Gepost op: 11 January 2014, 11:12:35 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)
Groetjes Patrick

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2701 Gepost op: 11 January 2014, 13:06:28 »
@Ascona

Nou warom denk je dan dat de ÖBB al zins tientalle jaaren in Duitsland koopt? ;)

En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Hmmm............Japan.......ik weet niet welk stroomsystem ze hebben, NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!


tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2702 Gepost op: 11 January 2014, 13:09:06 »
NS in Japan bestellen?
Ik heb liever dat Japan de NS overneemt. (y)

Tinus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2703 Gepost op: 11 January 2014, 13:13:58 »
NS had gewoon bij Alstom/Bombardier/Siemens moeten kopen, zo simpel is dat!

Als je dit draadje nou goed doorleest, dan zie je dat dat dus helemaal niet zo simpel is...

Eelco

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2704 Gepost op: 11 January 2014, 21:47:57 »
En is het niet freemd dat de FS (Italiaanse Spoorwegen) bij Alstom de AGV gekocht heeft? ;D ;D ;D

Is dat zo? Volgens mij heeft Trenitalia / FS helemaal geen AGV's. Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2705 Gepost op: 12 January 2014, 13:19:30 »
Kan t niet echt mooi vinden maar op de een of andere manier straalt de duurzaamheid en betrouwbaarheid er wel vanaf.
Jammer dat er niet gewoon in Japan wat besteld kon worden,hadden we nu dit gelazer niet gehad met die onbetrouwbare italiaanse rotzooi (niet alleen het materieel maar ook de italianen zelf)

Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 12 January 2014, 13:21:02 door Alexander »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2706 Gepost op: 13 January 2014, 12:59:30 »
Italo wel, maar dat is een particuliere vervoerder.
Waar de SNCF aandelen in heeft, onderaan in dat bericht. ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2707 Gepost op: 18 January 2014, 23:55:52 »
Hitachi de bouwer van o.a. de Shinkansen in Japan, heeft een fabriek in het UK.
Voor het UK hebben ze een hoge snelheidstrein gebouwd, de Javelin, die rijdt in Zuidoost Engeland en London.

Groeten, Alexander


En die kregen de opdracht om een te kijken of het mogelijk zou zijn om de nieuwe HST treinen voor de lijnen ten noorden van London als "Hybride" te ontwerpen.
Virgin is wel heel tevreden over hun 'Tank' Pendolino's. (Oorspronkelijk Fiat, nu Alstom)
De voorbije jaren hebben deze treinstellen rijtuigen bijgekregen... in Italië. (commerciële snelheid op de West Main Coast Line = 200km/U)
Deze stellen kunnen 'maar' 225km/u i.p.v. de gevraagde 250km/u
« Laatst bewerkt op: 19 January 2014, 00:01:34 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2708 Gepost op: 30 January 2014, 19:01:01 »

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 342
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2709 Gepost op: 30 January 2014, 19:19:23 »
Ik ben benieuwd of de Belgen tot dezelfde conclusie komen over hun toelating (en het weer intrekken ervan).

Als de Nederlandse procedure inderdaad netjes gevolgd is dan zijn er eigenlijk maar twee dingen mogelijk:
Of de procedure is hard aan wat verbeteringen toe, of AB zou wel eens gelijk kunnen krijgen dat er niet zo veel mis was....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2710 Gepost op: 30 January 2014, 19:39:29 »
Het draadje over de fyra ,op somda is ook interessant om te volgen trouwens:
http://www.somda.nl/forum/3884/Ontwikkelingen+HSL/
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1360
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2712 Gepost op: 31 January 2014, 09:31:46 »
Groetjes
Johnny

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2713 Gepost op: 01 February 2014, 17:55:54 »
Duits en Nederlands tp III-IV-V DCC

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9068
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2714 Gepost op: 08 February 2014, 20:33:04 »
Even weer van de boekenplank halen. :)

Het had zo betrekkelijk eenvoudig kunnen wezen zie, Joeptjoep :'(
(zijn er wel vergeten Ruckfahrstand bij te zetten ;D).

Groeten Koen.
« Laatst bewerkt op: 08 February 2014, 20:34:59 door Koen Frijlink »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.