Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
Vandaag om 23:27:20
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644211 keer)

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2355 Gepost op: 16 September 2013, 18:21:14 »
Als nu al de bodemplaten er af vallen zal een sneeuwschuiver zo'n klap zeker niet overleven.

Dan zal AnsaldoBreda wel gaan roepen dat NS veel te weinig met de treinen rijdt en dat daardoor de sneeuw te hoog wordt.  ;)
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2356 Gepost op: 16 September 2013, 19:17:43 »
Ook met een sneeuwschuiver krijg je stuifsneeuw. Dus dit is geen oplossing voor het V250 probleem.

Dat lijkt me toch vrij simpel op te lossen: je bouwt gewoon een grote stofzuiger in de neus. De vorm is er immers al perfect voor.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2357 Gepost op: 16 September 2013, 19:27:29 »
Dan krijg je weer het probleem dat de stofzak te snel vol zit. ;)  Tevens zit je dan nog steeds met het probleem dat er ook onder de rijtuigen stuifsneeuw ontstaat.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2358 Gepost op: 16 September 2013, 21:05:28 »
met de groeten van Maarten

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2359 Gepost op: 16 September 2013, 21:09:20 »
Ook dat nog, die Italianen worden steeds brutaler.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1586
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2360 Gepost op: 16 September 2013, 21:13:35 »
De eerste foto...  ;D


Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2361 Gepost op: 16 September 2013, 21:21:37 »
Dankzij de 'loopgravenoorlog' tussen NS en AnsaldoBreda én de komende parlementaire enquette, voorzie ik dat dit draadje met gemak 200 pagina's zal halen.

mvg,
Gert

Focus2

  • n-spoorder (nl personen- en goederen treinen plus hier rijdende buitenlanders)
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • goederentransport in 1:160
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2362 Gepost op: 16 September 2013, 21:31:58 »
......die treinen gaan natuurlijk terug naar Bombardier voor de algehele revisie. :)
was het niet zo dat Breda een van de onderaannemers is voor een 250 km hogesnelheidstrein van Bombardier(?)
ik denk dat een opgeknapte trein  eerder zal rijden dan een compleet nieuw ontworpen trein.
en zelfs eerder dan wanneer beide partijen de juridische strijd zal zijn gestreden. ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2363 Gepost op: 16 September 2013, 21:35:16 »
Het zal een kwestie van het hoogste woord worden Gert.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2364 Gepost op: 16 September 2013, 21:37:16 »
Nou Jos, dan hoop ik dat Hollanders voor een keertje harder kunnen schreeuwen dan die Mediterraanse knoeiers...

mvg,
Gert

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2365 Gepost op: 17 September 2013, 08:42:24 »
Toch wel apart.
Alle 16 stellen staan nog in Nederland maar Ansaldo heeft inmiddels wel al 5 nieuwe aangepaste stellen klaar staan?
Knap als ze die in een paar maanden gebouwd hebben maar ondertussen niet in staat waren om de 16 stellen in Nederland aan te passen?

Ook wel apart dat je bij die persconferentie rechts een plaatje zie van de nieuwe Frecciarossa en niet van een V250  :-\
Daar blijkbaar wel trots op maar niet op de V250.

Typische toko.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2366 Gepost op: 17 September 2013, 09:47:17 »
Ja, dat was precies mijn gedachte: Waar zijn die 5 treinstellen waar NS direct mee zou kunnen gaan rijden dan?

mvg,
Gert

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2367 Gepost op: 17 September 2013, 15:11:06 »
Waarschijnlijk zijn dat de afbestelde van de NMBS.
Groetjes
Johnny

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2368 Gepost op: 17 September 2013, 15:41:48 »
NMBS had er maar 3 besteld.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6316
  • ***
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2369 Gepost op: 17 September 2013, 16:08:32 »
Citaat
Dankzij de 'loopgravenoorlog' tussen NS en AnsaldoBreda én de komende parlementaire enquette, voorzie ik dat dit draadje met gemak 200 pagina's zal halen.
(y) gaat wel lukken Gert, je bent al een stuk op weg ;) ;D :D (y)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).