Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 23:18:16
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 23:17:03
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 23:00:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669302 keer)

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2355 Gepost op: 16 September 2013, 18:21:14 »
Als nu al de bodemplaten er af vallen zal een sneeuwschuiver zo'n klap zeker niet overleven.

Dan zal AnsaldoBreda wel gaan roepen dat NS veel te weinig met de treinen rijdt en dat daardoor de sneeuw te hoog wordt.  ;)
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2356 Gepost op: 16 September 2013, 19:17:43 »
Ook met een sneeuwschuiver krijg je stuifsneeuw. Dus dit is geen oplossing voor het V250 probleem.

Dat lijkt me toch vrij simpel op te lossen: je bouwt gewoon een grote stofzuiger in de neus. De vorm is er immers al perfect voor.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2357 Gepost op: 16 September 2013, 19:27:29 »
Dan krijg je weer het probleem dat de stofzak te snel vol zit. ;)  Tevens zit je dan nog steeds met het probleem dat er ook onder de rijtuigen stuifsneeuw ontstaat.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2358 Gepost op: 16 September 2013, 21:05:28 »
met de groeten van Maarten

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2359 Gepost op: 16 September 2013, 21:09:20 »
Ook dat nog, die Italianen worden steeds brutaler.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2360 Gepost op: 16 September 2013, 21:13:35 »
De eerste foto...  ;D


Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2361 Gepost op: 16 September 2013, 21:21:37 »
Dankzij de 'loopgravenoorlog' tussen NS en AnsaldoBreda én de komende parlementaire enquette, voorzie ik dat dit draadje met gemak 200 pagina's zal halen.

mvg,
Gert

Focus2

  • n-spoorder (nl personen- en goederen treinen plus hier rijdende buitenlanders)
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • goederentransport in 1:160
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2362 Gepost op: 16 September 2013, 21:31:58 »
......die treinen gaan natuurlijk terug naar Bombardier voor de algehele revisie. :)
was het niet zo dat Breda een van de onderaannemers is voor een 250 km hogesnelheidstrein van Bombardier(?)
ik denk dat een opgeknapte trein  eerder zal rijden dan een compleet nieuw ontworpen trein.
en zelfs eerder dan wanneer beide partijen de juridische strijd zal zijn gestreden. ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2363 Gepost op: 16 September 2013, 21:35:16 »
Het zal een kwestie van het hoogste woord worden Gert.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2364 Gepost op: 16 September 2013, 21:37:16 »
Nou Jos, dan hoop ik dat Hollanders voor een keertje harder kunnen schreeuwen dan die Mediterraanse knoeiers...

mvg,
Gert

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2365 Gepost op: 17 September 2013, 08:42:24 »
Toch wel apart.
Alle 16 stellen staan nog in Nederland maar Ansaldo heeft inmiddels wel al 5 nieuwe aangepaste stellen klaar staan?
Knap als ze die in een paar maanden gebouwd hebben maar ondertussen niet in staat waren om de 16 stellen in Nederland aan te passen?

Ook wel apart dat je bij die persconferentie rechts een plaatje zie van de nieuwe Frecciarossa en niet van een V250  :-\
Daar blijkbaar wel trots op maar niet op de V250.

Typische toko.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Gert1

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2366 Gepost op: 17 September 2013, 09:47:17 »
Ja, dat was precies mijn gedachte: Waar zijn die 5 treinstellen waar NS direct mee zou kunnen gaan rijden dan?

mvg,
Gert

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1360
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2367 Gepost op: 17 September 2013, 15:11:06 »
Waarschijnlijk zijn dat de afbestelde van de NMBS.
Groetjes
Johnny

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2368 Gepost op: 17 September 2013, 15:41:48 »
NMBS had er maar 3 besteld.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6392
  • ***
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2369 Gepost op: 17 September 2013, 16:08:32 »
Citaat
Dankzij de 'loopgravenoorlog' tussen NS en AnsaldoBreda én de komende parlementaire enquette, voorzie ik dat dit draadje met gemak 200 pagina's zal halen.
(y) gaat wel lukken Gert, je bent al een stuk op weg ;) ;D :D (y)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).