Doel:€250.00
Donaties:€30.00

Per saldo:€-220.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-11-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mat 54 in Schaal 0 door Mitchell
Vandaag om 19:46:18
Rondom Charlois door NS264
Vandaag om 19:44:57
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:33:13
Zwarte draad soldeerstukje lopi 4 afgebroken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:32:55
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 19:23:50
Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 19:22:23
Arduino, DCC++ en Z21 App door Haas67
Vandaag om 19:20:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 19:18:31
Stoomloks 23023 en NS 6200 in schaal 0 door Peter Kleton
Vandaag om 18:57:41
Roestrijden RXP 1251 en WIJS 2454 17 november 2019 door V200-G2000
Vandaag om 18:51:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:33:34
Frans loodsje door Scratchbuilt
Vandaag om 18:28:24
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 18:21:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:16:05
Diorama Nederland tp III H0 door 1200blauw
Vandaag om 17:59:08
Solderen van lakdraad door borotof
Vandaag om 17:49:58
Nightjet in 2020 vanuit Brussel - 2021 Amsterdam door Falcon10
Vandaag om 17:42:31
Ermehuizen anno 1974 door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 17:32:55
Eanos/ Eaos in model door Quinzeedied
Vandaag om 17:27:14
Aansluiten MTB MP6 en MP7 wisselaandrijvingen op Digikeijs DR4018 door Bert_Apd
Vandaag om 17:13:44
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door JaJo
Vandaag om 16:54:01
's-Heer Heinkenspolder door Paralectic
Vandaag om 15:55:38
NS modelbaan Hoekdam H0 door Eric B
Vandaag om 15:45:32
De parel van Houten; een NS Hippel met lijmsporen door Eric B
Vandaag om 15:43:07
Buffels zijn verkocht door Ronzol
Vandaag om 14:36:56
Piko hondekoppen in treinschakeling wat is wijsheid? door bask185
Vandaag om 12:53:07
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door mass am see
Vandaag om 12:31:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 12:06:10
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Stedahult
Vandaag om 11:48:41
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Wim Vink
Vandaag om 11:30:57
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 429918 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3735 Gepost op: 16 april 2019, 07:53:38 »
Waarop baseer je dat het prima treinen zijn?

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2133
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3736 Gepost op: 16 april 2019, 07:58:33 »
Daar gaan we weer....
Martijn

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 3133
  • NS tijdperk III b/c
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3737 Gepost op: 16 april 2019, 08:03:50 »
Wat ik er van gelezen en gehoord heb is er best wel het een en ander aan versleuteld om ze inzetbaar te maken voor hun nieuwe taak. Waarbij het er op lijkt dat die nieuwe taak van een lagere orde is dan hun oorspronkelijke taak, waar ze duidelijk niet geschikt voor waren, hoe dat kwam laten we maar even in het midden...

Schroot als metaforische benaming lijkt me hier dan ook zeker op zijn plaats, als iets na zoveel tijd en dergelijke kosten totaal niet functioneert dan mag je dat m.i. best metaforisch als schroot bestempelen.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2983
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3738 Gepost op: 16 april 2019, 08:34:52 »
Alleen functioneert het schijnbaar wel, dus is de term schroot misplaatst

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • Bnlx treinendokter.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3739 Gepost op: 16 april 2019, 08:54:01 »
Een strak tweede handsie van een oud dametje?  ;D

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1914
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3740 Gepost op: 16 april 2019, 09:48:10 »
NS vangt nog 21 miljoen voor schroot.
Het is helemaal geen schroot, het heeft nooit op de IJssellijn gereden  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 12:56:43 door Bert van Gelder »
Niels

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3140
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3741 Gepost op: 16 april 2019, 11:19:41 »
Ik heb nog altijd het gevoel dat  Descheemaecker van de NMBS  zeer succesvol de Fyra als hopeloos heeft geframed. Natuurlijk, ze waren niet best, maar de NMBS heeft zo ook Fyra als concurrent van Thalys de nek omgedraaid en NS als concurrent op het gebied van Hogesnelheidstreinen geëlimenineerd. Ik denk dat doorgaan met Fyra beter was geweest dan de huidige Intercity direct, dat laten de Italianen op dit moment zien.  Wat zijn we als Nederlanders toch sukkels. 

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3742 Gepost op: 16 april 2019, 11:40:48 »
Wat zijn we als Nederlanders toch sukkels.

Daar is je eigen betoog een prima voorbeeld van.  (y)

Bij elk nieuwsbericht komt dezelfde discussie weer naar voren. Maar enige redenatie op basis van feiten en vooruit kijken ontbreekt. NMBS heeft ook een aandeel gehad in het Fyra-verhaal. Vergeet alleen niet dat NMBS ook inkomsten zou krijgen uit de Fyra.
Fyra moet je niet vergelijken met de huidige Intercity direct, maar met de ICNG.
En de Italianen laten niet zien dat de V250 het zo geweldig doet. De introductie(planning) is al meerdere keren uitgesteld. Maar bovenal is het nu 2019, terwijl de V250 in 2013 van het spoor gehaald werden. Had je door willen gaan met de V250, had er dus tot de introductie van de V250 wel een volwaardig alternatief moeten zijn! En zelfs dan had de V250 niet de levensverwachting zoals ander materieel dat heeft, waren heel veel V250 verschillend wat zorgt voor een duurder onderhoudsproces, was integratie met het HRN niet zo makkelijk zoals dat straks wel kan.
Genoeg onderbouwing waarom NS wel een goede keuze heeft gemaakt?
« Laatst bewerkt op: 16 april 2019, 11:46:58 door Daan! »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3743 Gepost op: 16 april 2019, 11:42:21 »
Wat laten de Italianen dan zien? De Fyra moest tien jaar terug in Nederland gaan rijden, in Italië komen ze nu pas in dienst. En bovendien wordt nu in Nederland de HSL-dienst in de binnenlandse dient geïntegreerd wat al direct had moeten gebeuren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3140
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3744 Gepost op: 16 april 2019, 11:49:20 »
De Italianen gaan met de Fyra rijden. Ik had even gemist dat Thalys in de binnenlandse dienst geïntegreerd gaat worden.


Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3745 Gepost op: 16 april 2019, 11:52:22 »
Maar ze gaan er wel pas zes jaar na het van het spoor halen van de V250 mee rijden. Wat had je willen laten rijden tot nu dan op de HSL?

Thalys wordt niet geïntegreerd. De ICd wel, nu en in de toekomst nog verder.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3746 Gepost op: 16 april 2019, 11:52:43 »
De Italianen gaan met de Fyra rijden. Ik had even gemist dat Thalys in de binnenlandse dienst geïntegreerd gaat worden.


Ah, je hebt niet door dat de Fyra een andere treindienst verzorgt dan de Thalys, oké. Of is de ICD ook als vervanging van de Thalys bedoelt? ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3140
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3747 Gepost op: 16 april 2019, 11:59:52 »
Fyra leek tenminste nog op een HST. ICd hoort niet op de HSL.  Dat zij die nu zien als gewoon een reguliere intercity is volledig terecht. NS heeft na de zeer succesvolle persconferentie van Descheemaecker besloten te stoppen met Fyra. Zonder die persconferentie is het maar de vraag of ze dat gedaan hadden. Het belang van de Belgen in Fyra was beperkt en  de Belgen hadden er duidelijk geen zin in.  Zonder Fyra had NS geen opties meer. De Belgen hadden daarna het alleenrecht op de HSL met de Thalys. De beperkte verliezen op Fyra namen ze voor lief, zeker ook omdat concurrent NS met veel grotere verliezen zou komen te zitten en de genadeslag als HST-bedrijf was toegebracht. De Fyra was niet zo sterk als HST-concept, maar zonder Fyra was NS nergens. En dat blijkt.

De grootste fout was natuurlijk NS uit Thalys moest stappen van Netelenbos. Dan hadden we ook geen Fyra nodig gehad.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3748 Gepost op: 16 april 2019, 12:02:58 »
Fyra leek tenminste nog op een HST.
Met zo'n opmerking is het niet meer nodig om op de rest te reageren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3375
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3749 Gepost op: 16 april 2019, 12:04:59 »
MR,

Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de materie, kijkt niet vanuit de reizigersvraag naar het dossier, geeft geen antwoord op de vragen van Rick en mij en bent alleen maar gefocust op je eigen mening.