Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
Vandaag om 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 21:56:33
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 21:42:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600  (gelezen 123239 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #60 Gepost op: 31 mei 2007, 11:16:12 »
och, met 4 aangedreven assen trekt ie het ook wel zonder antislipbanden hoor!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2103
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #61 Gepost op: 31 mei 2007, 12:16:57 »
Je haalt de 2602 en 2606 aan als bruine mogelijkheid, maar ook de 2601 is bruin geweest; alleen met die afschuwelijke hoog geplaatste sierstreep...
Klopt, en aangezien 'ie bij Sanders model niet zo hoog zit, bleven de 2602 en 2606 over.
Ik vind die hoge sierstreep wel wat hebben; er zit een mooiere boog in de bies.  ;D
Grtz!
Tedo

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #62 Gepost op: 31 mei 2007, 13:40:36 »
och, met 4 aangedreven assen trekt ie het ook wel zonder antislipbanden hoor!

Psies, mijn gemiddelde yanks van dat formaat wegen 700gr. Zou je dat op vier wielen knallen, poeh, zulke lange treinen kunnen in nederland niet eens... ;D Tsja, tenzij je van die onhollandse hellingen wil toepassen... ;)

Probeer het eerst eens zonder, veranderen kan altijd nog...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #63 Gepost op: 31 mei 2007, 17:41:06 »
Hallo!

Ja tuurlijk, Sander heeft inderdaad de lage bies. Dan is één en één twee. :-[

Ik snap jullie redenatie over het gewicht wel, maar toch krijgt die van mij er twee. Moijn baantje is zo vlak als wat, er zit maar één heel klein en vooral flauw hellinkje in, maar toch. Joe never noow... ;) En om te voorkomen dat ik dan weer aan een net af gebouwde lokc moet gaan klooien... Bovendien heb ik er al ervaring mee:  6300 heeft zelfs 4 antislipbanden. Loopt als een zonnetje... Dus: Waarom niet dacht ik zo. Zit het gelijk goed. (hoop ik!)
Misschien dat ik de bruine (later dit jaar) wel zonder maak. Kan ik een wedstrijdje Beelentrekkuh houwe  ;D

Grt,

Ger.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2007, 21:11:59 door Ger »
Met groet,

Ger.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #64 Gepost op: 31 mei 2007, 19:05:43 »

Misschien dat ik de bruine (later dit jaar) wel zonder maak. Kan ik een wedstrijdje Beelentrekkuh houwe  ;D

Daar houd ik je aan! ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #65 Gepost op: 02 juni 2007, 18:42:30 »
Hallo Allemaal!

Bij deze dan eindelijk een foto van de spaakwielen! Zie foto's. Goed te zien zijn de veertjes die de middelste as naar beneden drukken. Werkt perfect. Een los draaistel zonder de zijkanten loopt al mooi uit, zonder dat er ook maar één wiel blokkeerd.
Wat de anti-slipbandjes betreft: Op advies van de draaier maar achterwege gelaten; de loopvlakken zijn erg smal en door de kunststof bussen in de wielen slipte de assen tijdens het draaien. Dan maar zonder. Jullie hebben me alle vertouwen gegeven dat het altijd goed moet zitten.

Volgens mij ziet het er heel aardig uit:





Wel moet ik de aslagers iets afvlakken: Door de bus in de wielen staan de wielen nét iets te breed; een kleine correctie die snel doorgevoerd zal worden!
Overigens heb ik voor het doorverbinden het volgende bedacht: Ik breng op de achterkant van elk wiel wat stroomdoorvoerende verf aan. Is dat ook meteen opgelost!

Tot zover, als er weer nieuws is horen jullie dat weer meteen van mij!  ;)

Grt,

Ger.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2014, 21:25:31 door guest7823 »
Met groet,

Ger.

Michiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
  • Mitropist
    • Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #66 Gepost op: 02 juni 2007, 19:01:03 »
Inderdaad Ger, ziet er goed uit! Kom ik aan met mn ski.... ;)

Zo, na een behoorlijk drukke periode op de studie (IO-stress!) eindelijk weer tijd om eens wat te gaan bouwen. Heb lekker verder geklust aan mn beel. Hij rijdt nu eindelijk (leermomentje: je kunt beter alles direct op de koperbanen solderen in plaats van de componenten aan de ándere kant van het printje te zetten). Het rijdt wel wat 'rauw': een beetje lomp. Maar ach, het beweegt wel.
Het ding is ook al gepijnigd en omgebouwd naar 3-rail, waarbij een aangedreven as is komen te vervallen (Rob, nog bedankt voor die lading DKM wielen, passen perfect!).

Vandaag heb ik de schortplaat helemaal aangepast en vastgelijmd. KleiNSpoor vindt dat je ze maar weg moet laten als je koppelingen wilt monteren. Ik vind van niet :) . Heb ze dus opengevijld, en ben absoluut tevreden met het resultaat. Seht gut aus, nicht?

Op naar de laatste details, en dan kan-ie gespoten worden. Is wel een recordje in bouwtijd. *klop klop*



PS. Wat was het eingelijk een lomp ding zeg! Een 1200 is er niks bij!
« Laatst bewerkt op: 15 april 2014, 21:25:44 door guest7823 »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #67 Gepost op: 02 juni 2007, 19:48:42 »
Hoera! Geen asb'tjes voor Ger!  :P Je zult er geen spijt van krijgen...

Is het mogelijk alle onderdelen wat smaller te vijlen om meer van de spaakwielen te laten zien? De dikke balken en aspotgeleiders verbergen haast alles. Da's jammer van de spaakwiel moeite.

Michiel, je beel ziet er prima uit, alleen jammer van het gapende gat in de schortplaat... Jammer dat dat niet anders gaat... Jammer dat je geen Kadee's gebruikt...  ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #68 Gepost op: 02 juni 2007, 19:55:12 »
Hee Michiel!

Aha! Drie rail. Als ik ooit een drierailer voor de club moet bouwen weet ik je te vinden!
Kun je een detailopname van de schortplaat posten? Ben heel benieuwd naar het resultaat!
En inderdaad, lomp waren ze, in alle opzichten! Ik heb het boek over de Beelen inmiddels twee keer helemaal doorgewerkt en man, wat is het jammer dat ze er geen bewaard hebben onder het mom van: "Zo één nooit meer" of zo iets...  :(

Maar goed, het model is in iedergeval grandioos. Als er weer nieuws is meld ik me weer!

Hee Stig!

De draaistelzijkanten zijn zo uit de doos erop gezet; er moeten nog allerlei bramen en gietresten (met name achter het verenpakket) weggehaald worden. Under construction!  ;D

Grt,

Ger.

Met groet,

Ger.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2520
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #69 Gepost op: 22 juni 2007, 17:16:15 »
Citaat
Ik zou voor Humbrol Satin gaan, je zult zien dat eventuele oneffenheden in de (bijna) glanslak nagenoeg onzichtbaar worden. En de kleur veel dichter bij je andere twee bruine loks komt.

Karst, bij de plaatselijke modelbouwzaak vertelde de eigenaar dat Humbrol failliet is. (hij heeft geen Humbrol satin). Is Revell satin net zo goed bruikbaar?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #70 Gepost op: 22 juni 2007, 17:23:24 »
Hoi Maarten,

Klopt, Humbrol is failliet, maar ook weer overgenomen door, ik dacht, Hornby. Gevolg: hier in Apeldoorn maar ook in Arnhem weer gewoon verkrijgbaar.

Ik heb geloof ik 1 ervaring (1992) met Revell satin... Dat ging toen volkken toen ik er wasbenzine als verdunning bij gooide. Hat toen de speciale Revell verdunner nodig. Dat werkte wel goed.

Grtzz,

Karst

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2520
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #71 Gepost op: 22 juni 2007, 17:44:35 »
Karst, bedankt voor de tip. Zelf gebruik ik altijd wasbenzine als verdunner. Laat ik dat bij Revell Satin maar niet doen :P. Ik wacht wel tot Humbrol weer verkrijgbaar is. (ik heb geen zin om aparte verdunner te kopen ;)).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1866
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #72 Gepost op: 22 juni 2007, 17:53:09 »

Ik hoop dit weekend de mijne in de satin lac te kunnen zetten (hier hadden ze nog wel humbrol). Ik moet nog wat kleine onderdelen en 1 frontschortplaat monteren en schilderen en dan is ie klaar ovor de lak.
Foto's volgen.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2520
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #73 Gepost op: 22 juni 2007, 18:12:53 »
Foto's? :D
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Michiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
  • Mitropist
    • Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Bouw KleiNSpoor? NS Beel 2600
« Reactie #74 Gepost op: 22 juni 2007, 19:38:16 »
Aha! Drie rail. Als ik ooit een drierailer voor de club moet bouwen weet ik je te vinden!
Kun je een detailopname van de schortplaat posten? Ben heel benieuwd naar het resultaat!

Ha Ger,

Sorry, had je hele reactie over het hoofd gezien! Ik zal dit weekend een foto maken van de schortplaat.
Overigens vind ik de montage van de motor ronduit knullig. Alsof 2 2*2 mm schroefjes de hele motor kunnen 'houden'. Niet dus, het schroefdraad is bij mij al gesneuveld. Uiteindelijk heb ik de motor laten rusten op een stukje styreen en vastgezet met secondelijm. Klaar.
De elektronica is ook goed gekomen, op de verlichting na. Komt ongetwijfeld goed. Het rijdt wel wat 'grof' nu, maar hij moet ook nog indraaien. Stroomafname is nooit een probleem trouwens :).
Helaas heb ik de afgelopen weken weinig gedaan. Het was erg druk op de studie. Ik moest veel dingen afmaken en inleveren. Nog even 3 tentamens en ik ga weer los, whoei! :)

Ben benieuwd naar de anderen! ;)

Groet,

Michiel